Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: god-morgon-middag-kväll
Läst 1807 ggr
spikes
0

Goddag alla glada 3 nov

Min yngstas 18 års dag närmar sig med stormsteg,det är en liten sorg för en höns mamma som jag,samtidigt är det faktiskt på många sätt en liten befrielseFlört.

Dom vet så väl att jag alltid kommer finnas där för dem och det är en trygghet god som någonGlad,nu kan jag ännu mera ägna mig åt mig själv och det är inte fy skam det hellerSkrattande.

Idag har vi haft muntligt föredrag i skolan om den långa vägen att gå för att våga stå upp för sig själv och kunna säga ifrån när det behövs,samt hur viktigt det är att vara rak i en kommunikation med andra osv,jag skrev ner och läste upp min resa i det och mina klass kompisar blev förvånade minst sagt,dom trodde nämligen att jag var född sånSkrattande.

Men…men även för mig har det varit en lång väg att gå sedan barndomen,men det är en befrielse att komma ditFlört.

Nu ska jag fortsätta plugga matte,och sen ut med doggsen igen,för till skillnad från matten så får dom mig att le ordentligt alltidFlört.

Ha en fin dag alla!

LinnSam
0

Hoppas du får en bra dag idag!
Här har det vart lugnt. Precis börjat jobbpasset..

Idag har jag och alla hundarna vart ute en sväng i skogen..
Qåda var den enda av alla 4 hundarna som mottog regnet med ett glädjetjut och ett svanhopp rätt ner i en lerig åker.. Tack sa matte..
Riqo och Sam såg motigt på när "lillbrorsan" rantade runt mellan de vattenfyllda fårorna. Idzi kunde inte bry sig mindre om regnet.. Tog en pinkrunda och gick sedan och la sig under verandan.. Knäpphund.

Jobbar bara halvdag idag- Skönt!!
Sen ska jag hem, laga mat och gosa ner mig med Tomas och hundarna och katten i soffan och njuta av en ledig 4 dagarshelg!

Workingdog
0

Hoppas du haft en bra dag :)

Idag har vi varit ute på en långpromenad, gick förbi klubben och när jag närmade mig tänkte jag att jag kunde stanna ett tag och ta ut lite hinder och träna Agility. Men så blev det inte. hela planen var full med vatten och stoora vattenpölar och när jag gick där läckte det in i skorna.. Så vi hoppade det :)

Alldeles snart ska jag ner i skogen till min älskade Luddes grav och lägga lite blommor och hans favoritgodis då han skulle blivit 18 månader idag <3

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus