6000 plus for kastrering!!
Det ar galet hur mycket man maste betala for att kastrera sin tik. Jag har nu ringt till samtliga veterinarkliniker i Stockholm och dom flesta tog over 6 000kr for kastrering av en tik.
Aven om jag har pengarna sa ar det galet, speciellt om man tanker pa dom som inte kan fa fram over 6 000kr bara sadar.
Men det kostar 680kr att kastrera en iller, sjukt.

Tänk på att det är nästan dubbelt så dyrt att besöka vett i storstäderna. Tro mej jag vet. När jag bodde i GBG så kostade vaccinering plus läkarkontroll 2000 kr. Nu när jag bor i Boxholm kostar det 500 kr för samma behandling. Tikar är tyvärr dyrare att kastrera. ( Tikar är ju mer som en operation och hanar är en mildare ingrepp.) Vi betalade 3000 något för att kastrera en hane här på landet..

Tänk på att det är nästan dubbelt så dyrt att besöka vett i storstäderna. Tro mej jag vet. När jag bodde i GBG så kostade vaccinering plus läkarkontroll 2000 kr. Nu när jag bor i Boxholm kostar det 500 kr för samma behandling. Tikar är tyvärr dyrare att kastrera. ( Tikar är ju mer som en operation och hanar är en mildare ingrepp.) Vi betalade 3000 något för att kastrera en hane här på landet..
Jo, det ar ju sa och tikar gor man ju faktist en operation pa men over 6 000 kr ar sjukligt enligt mig. Om det var billigare skulle nog fler manniskor kastrera sina hundar.

När jag skulle kastera så fick jag allt från 4600 (som jag betalade) till 9900 i en klinik i en små stad… fattar inte varför är det så stora skillander.
Det beror ju mycket på att det är ett större ingrepp på en tik än på en hane.Men priserna är hutlös,jag anser att det borde gå att fixa ett liknanade sytem för våra djur som i våran sjukvård.

Ja det är dyrt att kastrera, men det är mycket som spelar in i prissättningen, bla materialkostnad, lokalhyran, kostnader för el, värme, personalens löner, osv.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Jag har hittat en liten klinik som ligger i jönköping kastrera hane tog han 1500kr för då räkna vi på 7 kg (syrrans hund) och skulle vi ta det runt här i östergötland kosta det 3000-upp det är 11 mil till jkp syrran åkte dit var trevlig liten klinik med fräsht o fint.
Tik har jag inte kollat på vad han tar men han går lite på kg vikten så stora hundar blir ju dyrare där iaf
Det ar riktigt sjukligt, speciellt hur det kan skilja mellan tva olika kliniker.
Jo, det ar ju mycket som spelar in i prissattningen men det ar anda ofattbart dyrt.
Jo det ar verkligen en stor skillnad pa prissattningarna i Sverige. har dar jag jobbar i Peru kostar det drygt 100kr att kastrara sin hund. tik som hanar. billigt och bra men kan nog ocksa bero pa att det finns sa sjukt manga gathundar..
Härliga hälsningar// Felicia
http://twinkimesstars.weebly.com/index.html

likadant i polen, det lönar sig att åka dit. du betalar max 300 kr om det kommer något extra, annars 100-200 kr
det finns också dagar där det kostar 50 kr eller gratis för gatuhundar.
Valdigt billigt och bra =)
Härliga hälsningar// Felicia
http://twinkimesstars.weebly.com/index.html
fast för att åka med sin hund krävs väl lite mer än bara dra över med båten tänkte rabiesvacc o den biten? Sen är det väl itne så konstigt att det är så billigt där eftersom de tjänar mindre nu blir det iaf mycket billigare än vad vi ger även för dom, men det är väl för slippa fler hemlösa hundar.

men sen har du redan vaccinerat mot rabbies för att du åker utomland så kostar båten ibland bara 200 kr. nej det ju inte bara för hemlösa utan du betalar 300 kr för en hund med ett hem, inte hemlös :) sen förstår man inte riktigt varför är allt så dyrt med vet här.. för dyrt

Vi betalade 500kr för kastrering av hanhunden på ca 35kg.
Tikarna ligger på ca 5000kr.
Det är synd det är så dyrt att kastrera tik för man slipper så många problem om man kastrerar dem.
Juver canser o livmodersinflamaton o andra tråkiga o dyra sjukdomar.
Fast livmoders o de andra brukar försäkringen täcka men det är inte kul när tiken blir sjuk.
Önskar det fanns något bättre system för djuren med så fler kastrera sina djur, vilket alla skulle vinna på.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
15 det är väldig stor skillnad på pris, väldigt synd för tikar vill man ju gärna kastrera då slipper man löp o risken för infektion… är man itne intresserad av para sin tik är det ju jätte bra o kastra sin tik.
Glomde fraga vet. vad det kostar att rabiesvaccinera hund och katt! Vad sur jag blir! Och fraga Jordbruksverket om diverse regler! Detta blir min kom ihag lista!

malmö djursjukshuset
Vaccinering hund, Rabies och leptospiros 450:-
men det tillkommer Grundarvodet för allmän undersökning 525:-
och sen något för pass… jag räknade med 1500 för en hund om vi skulle åka med de till mitt hemland så 3000 för två och sen kanske vi åker inte just detta året men har redan betalat 3000.. än så länge har de inte vaccin mot det och pass. det ju för dyrt om vi inte vet exakt att vi ska till polen
Men det blir ju billigare om man fortsatter att vaccinera inom 1 ars tid for da har inte rabiesvaccinationen gatt utt och da behovs endast en Vaccination och inte resten av underkokningarna. Det var det varan uppfodare samt vet forklarat for oss. 
Tycker det låter bökigt att fara till polen mm för att åka iväg bara för kastrera sen ska hunden vila efter vart nersövd.
Men så bor jag oxå flera timmar bort från färjan det blir planera en massa samt fixa med barnen ne fy så bökigt.
Att aka till Polen for att kastrera later bokigt, ja, formodligen stressande for hund ocksa, jag skulle inte gora det jag skulle hallre betala extra har i sverige hos en serios veterinar 

jag skulle förmodligen göra det om de redan hade pass. men det beror kanske att jag bor nära polen och kommer därifrån och vet att de är duktiga

Angående rabiesvaccin och pass. Det är inte själva sprutan i sig som kostar, utan det är kollen av antikropparna, så att vaccinet har tagit. Nu fick jag min hund utifrån, så jag är osäker på totalkostanden för pass i sverige, men jag har hört (vet inte om det stämmer) att det går på några tusen kronor.
Förutom Rabies står även i min hunds pass fronlinebehandling (fästingar), Echinococcus vaccin (blåsmask), leptospiros samt valpsjuka, hepatit och parvo. Sen är det dvärgbandmasken som vi inte vill ha in, men konstigt nog är det inget tvång på avmaskning innan införsel i Sverige som det verkar.
Allt gott
//Ia
Mvh, Agilis

som jag skrev innan jag räknar med minst 1500 för en hund i med att besök kostar ca 500, spruta 500 och sen pass + antikroppar

Mitt inlägg var inte direkt riktat till dig, jag slarvade väl när jag skrev. Det var mer ett allmänt inlägg om hur det fungerar med eu-pass för hund. Tänkte jag tillförde något iaf.
Mvh, Agilis

#24 bra du informerade ex jag har noll koll på pass mm
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
Hur stor är din hund? Smådjurspraktiken i Enköping tar 3250 kr för katrering av tik upp till 10 kg… Sen lägger de på lite för varje kg över 10…
Jag ska kastrera min hanhund där i sommar (har släkten där och syrran jobbar på kliniken
) för de tar bara 2 000 för min hane (upp till 10 kg) och tar då även bort sädesledaren.. Här i Karlskoga kostar det 3 500 kr för enbart kulorna… Så jag räknar att jag får en "gratis" semester genom att åka dit och kastrera;)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner