USCH pa folk!
Blir sa sur pa dumma manniskor.
Jag far massor av problem och tjaffs for att jag inte vill illigalt avla pa min f.d hemlosa hund sa att en i familjen kan fa en valp fran tva hundar som vi inte har en aning om vad som finns bakom dom. Dom blir sura for att jag forklarar att det ar olagligt att avla pa min hund da jag skrivit papper pa det fran hundarutanhem och att jag aldrig skulle avla pa tva hundar dar jag inte har nagon aning om vad det blir av valpen och diverse saker andande hundarna sjalva.
Och tror dom att det fods en valp som blir deras? Nej, det gar inte till sa. Nar man forklarar blir manniskan sur och forklarar att ingen behover veta om parningen eller valparna och jag undrar, va? men man maste ga till vet. med valparna i alla fall och vad skulle vi gora om nagonting hander mamman,min hund? lata henne do for att ingen far veta om valparna? Dj***a dare!
Nej, da blir dom sura. I alla fall skaffar denna person en valp for att den ser ut som en annan persons hund. Inte lyckat kop ovet huvud taget fran en oserios uppfodare. Valpen ar alskad och jatte gullig och snall sa det ar bra i alla fall men resten da?
Drommer om militartraning att man ska vara sk. hardhant mot hunden eller strang. Ja, man ska ha regler och vara strang med att ett Nej ar nej punkt slut men inte vara elak. Har aldrig haft hund forut och vet ingenting angande hundars traning osv men sager att man inte orkar ga pa valpkurs? Undrar Vad gor det for nytta och ar envis. Valpen far ju ga ut men hon kissar inne anda. Ga ut med henne mer, hon ar en valp. Jag fick ga ut med min hund 2 ganger i timmen for att hon inte skulle kissa inne till en borjan, nu ar hon rumsren och vi gar ut normala ganger. Valpar kraver mer an en vuxen hund. Men da blir svaret Orkar inte ga ut med henne sa mycket sa hon far lara sig att halla sig istallet. Men halla??? Det ar en valp!!!! Din traning gor att valpen aldrig kommer bli rumsren for hon lar sig att kissa pa golvet!! Samt mycket ,mycket mer.
Nyss rymde min fars hund och vi hittade honom pa ett hundstall, nu vagrar han ta tillbaka sin hund om inte han far min hund ocksa. Jag vill inte det da vi har kampat skiten ur oss att fa min hund bra igen efter att han hade henne under min reparationstid av min skadade fot da jag inte kunde ga ut med henne under dom veckorna. Hon blev till en olydig, jobbig, aggressiv vildhund och hade ingen personlighet langre. Nu har vi fatt henne till att inte ens bry sig om andra hundar nar vi ar ute vilket ar fantastiskt!!! Och hennes underbara personlighet ar tillbaka. Min alskling ar tillbaka och jag vill inte gora mig av med henne eller fa henne forstord igen.
Nej da tjaffsar familjen om att jag ska lamna ifran mig min hund sa att min fars hund ska bli glad. det ar ingen skillnad om min hund ar dar eller inte, sa det har inte med saken att gora utan han vill helt enkelt sno min hund som han forsokt forut, aven forsokt att byta sin hund mot min hund. Visst jag alskar Whiskey med hela mitt hjarta da jag ar uppvuxen med honom men forst sa ar det sa otroligt omoget att byta hund for att sin egen hund ar gammal och inte lika haftig som en annans hund sen ater hans hund katter, jag har 2 katter samt en iller!! sist, jag skulle aldrig gora mig av med min hund.
Igar kom min bror forbi och skulle hamta min hund, nar jag blir sur och sager nej blir han sur och tjaffsar da sager jag, men lamna din hund hos honom da istallet for jag tanker inte gora mig av med min hund. Da far jag svaret att hans hund har det mycket battre an min, han skulle inte gora sig av med sin hund, men varfor i he****e skulle jag gora mig av med min hund??? och vad vet han om att min hund har det daligt hos mig? det vet han inte da han bara ar omogen och formodar saker. Min hund har det bra sa det sa. Varfor skulle min hund vara mindre vard an hans?
Jag blir sa trott pa folk som tror att dom ar speciella, folk som ar markvardiga och tror att deras saker ar mer varda an andras. FY USCH.
Behovde endast skriva av mig, inget kommentar-tjaffs det orkar jag inte.
Jag förstår dig helt o hållet. En sak är bra med mig kanske när folk vill prata hundpolitik så kan jag ibland bara lyssna o skita i att tjavsa imot, uppfostran o sånt skiter jag blankt i om nån säger "du är för mesig" "gör si o gör så" jag kan säga ja det är ju tur jag får bra tips av dig du som har hund o allt eller ja det är bra med tips för du har så lydig hund mm Då det inte alls stämmer
Antingen är de hundlösa o inte haft hund på 20 år Eller så har de en hund som är skit jobbig
Ta deras råd? Ne tack. Många anser att en valp ska lyda minsta vinken om inte då ska man diregera dom på göra som man vill, jag anser träning ska vara lite lek för valp. Våran vuxna hund vet ju redan vad som är fel o rätt men bussträck hör ju till hundar nu gör hon inte mycket bus mer än kollar soppåsen lr lektar upp något o rulla sig i. Men iaf jag förstår att du blir trött o sårad när du får motgångar framförallt av familjen ursh! Tröst kramar!
Jag bryr mig inte speciellt om vad dom gor med sin hund osv men nar dom ber mig om hjalp och sedan tjafsar efter att jag sagt det jag tycker. For mig ska man trana hunden efter hundens behov, min ena tik kan man inte ens fa att lara sig sitt namn utan godis medans den andra maste man lektrana och ge berom genom att kasta en boll. I traning maste man helt enkelt finna hundens satt att lara sig da alla ar olika. 
Man får aldrig upphöra att förvåna sig,gör det du vet är rätt för din hund och strunta i resten.
2, ursh ja sånt är ju trist, sluta hjälp andra o be dom vill ni ha hälp för de allt ta o lägga ner den tiden själva o få lite tips/hjälp när man/du är med. Jag har väl några jag skulle vilja träffa för tips o träningsråd det bla är Lena/spikes o AnneN det är väl några jag tror jag kan lita lite mer på "kan sin sak".
Det som ar bast for min hund-- oss ar att hon stannar hos mig saklart da hon ar lycklig hos mig och traning ar en stor del i hennes liv annars blir hon valdigt inte trevlig och det anda hon far hos min far ar att vara utomhus hela dagen lang och god mat som ar otroligt onyttigt for henne da hon ar hund, inte manniska.
Sist min far hade hand om nagon av mina hundar fick jag inga svar fran varken nar jag ringde, smsa eller vad som helst men nar djuret var havt dott och behovde vet.vard da fick jag traffa dom.
Eller sa fick jag tillbaka en hund som satt i en horna och var livradd bara man sa hej. En annan gang fick jag en hund som hade en sa grov livmodersinflammation att doktorn viste inte om dom kunde radda henne och aven mindre da hon hade 20kg overvikt. Och nu till min Lexie som han nu vill ha- hon var den mest odragliga hunden jag nagonsin mott, aggressiv jobbig skallig, fattade inte ens sitt namn, helt hyperaktiv, man fick ingen kontakt med henne och hon var helt enkelt som en vildhund. Jag kommer aldrig lamna en hund till honom i hela mitt liv igen och om han skaffar sig en hund sa omhandertar jag den da jag tanker inte sitta och titta pa medans en hund blir misskott och misshandlad bade psykiskt och fysiskt av tva djavla knarkare som inte ens kan ta hand om sig sjalv.
#2 Jo, jag har slutat hjalpa dom nu. Helt. Dom ville ha hjalp hur dom skulle gora diverse saker med sin valp, jag hjalpte och dom uppskattar inte min hjalp da far dom den inte heller.
Jag ar ingen hundexpert overhuvud taget men om de vill ha min hjalp sa hjalper jag med det jag sjalv har erfarenhet av efter kurser m.m som jag gatt pa och provat pa mina egna hundar. Jag har ocksa erbjudit dom att jag kan hjalpa dom att hitta bra valpkurser sa dom inte gor misstaget som vi gjort och gatt hos en ``serios`` tranare och tranaren skramde livet ur min hund istallet men de anser att de kan uppfostra sin forsta hund,sin forsta valp helt utan proffessionel hjalp for de orkar inte ga pa hundkurser eller lyssna pa andra hundagares goda rad da far de faktist skylla sig sjalva enligt mig. Jag kan inte gora mer an det jag gjort och de uppskattar det helt enkelt inte over huvudtaget, det anda man far ar skit for att man hjalper nagon som ber om hjalp.