Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etiketthundgodis-recept
Läst 4247 ggr
[nataschaj]
0

Torka blodpudding

I vissa fall kan ja vara ganska trög, å i detta fall är ja de… har inte hittat fast ja sökt…(min data krånglar iofs en del)

Men i alla fall. Nu till saken.

Hur länge ska man torka blodpuddingen? ( att skriva några timmar, ger mig inte svaret, för några timmar för mig är ca 6-10h)

Vilken grad ska de vara?.

----------------------------------------------------------

Ja ska på hundträff på lördag i slottskogen och behöver ha nått extra gott med mig.

Tack för hjälpen :D

[Forest]
0

Åh jag har helt torka i skallen nu Förvånad Men jag brukar skiva o sen tärna lite pyssel men det går snabbt o torka dom sen. Om du kollar under fliken 9 hundmat så tror jag det är ang hundgodis där ska det finnas ang torka b-pudding

AnneN
0

Brukar torka i ugnen på 50-75 grader, hur länge beror på hur stora bitar man gör och hur torrt man vill ha det, men allt mellan 4-12 timmar.

För att vara säker så kan du efter 4 timmar ta ut en bit och känna om den är tillräckligt torr.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Forest]
0

jag torkar dom i 75 grader o vänder lite på dom när det börjar lukta ganska mycke b-pudding stänger jag av o låter de vara kvar svalnat o sen fryser in i påse tar fram efter behov, hårda men lite mjuka i mitten

[nataschaj]
0

Tack för svaren! ja sten hårda hela vägen in behöver dem inte vara, men på utsidanvill ja ha dem hårda.

Dock kommer dem bli små bitar efter som de ska vara godis, å vill inte "mätta" dem häller.

[Forest]
0

4 Då tar det inga 4 tim mina tar väl ca 1-2 tim max o göra :) Tänk på att bitarna krymper ganska mycket men gör småbitar så blir de små samt tar kortare tid med Flört