Vad man bli stolt över sin hund
Sherry var lös idag hela promenad, vi har en bra plats med ett staket vid vägen. Sen på lilla biten hem tog jag fram hennes älskade leksak och berömde henne mycket (hon fick godis eller kel innan varje gång hon kom till mig). Men jag såg inte att det kommer en hund som jag känner. Han gick precis på övergångsställe… Klart att Sherry ville hälsa på han och sprang mot han. Det gällde att reagera snabbt, jag tog fram leksaken igen och pippade och så vände hon halvvägs och springer mot mig. Jag kopplade henne, berömde massor och sa förlåt till ägare (som jag också känner). Klart att det var mitt fel att inte koppla henne den lilla biten, klart att det var mitt fel att jag inte såg hunden. Men samtidigt är jag så stolt och glad över henne att hon vände och sprang mot mig.
När känner ni er extra stolta över era hundar?

Härligt, alltid lika kul att se vilka framsteg man gör med sin hund 
Jag är alltid stolt över min odåga, men lite extra blir det sådana gånger hon lyssnar på kommando i situationer där hon inte brukar göra det.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Kul :) Jag har med en hund som går fint men kan lätt komma lite på efterkälke ibland annars struntar hon i hundar o människor på så vis är hon bra. Men jag har bara vissa ställen hundarna får gå lösa pga bilar som åker för fort.
1, visst är det så :D
Det händer faktiskt varje dag, tror det eller ej, men sen kommer de där extra extra stunderna. Som när Bamses hämtat båda taxarna (olika tillfällen) när de kommit lösa. Han springer ikapp dem (eller spårar upp) tar tag i dem och håller dem tills vi kommer. Älskade älskade Bamse.
Va söt Sherry är ;-)
3, :D se där Bamse verkar vara bra namn för våran Bamse (barndomshunden) gick alltid o spåra upp mamma lr pappa när de arbetade i skogen om man kom hem från skolan. gick man vilse i skogen själv var det bara säga nu går vi hem o släppa kopplet så hitta han hem 

#1 ja precis jag trodde aldrig att hon skulle vända när hon har mig och den andra hunden eller en hundkompis.
#2 kul med framsteg :)
#3 tack :)
#4 det ju häftig att de hittar hem
4: han är faktiskt riktigit suverän min älskling, självklart kan det nog sitta nåt i namnet ;-) Spårar även hundar på rymmen/försvunna som inte tillhör vår flock vilket har lyckats 2 ggr hittills med återförening :-) Även taxen Zeke gör samma.
Som du säger, är vi i skogen är det bara att säga "gå till bilen/stugan" så kommer vi hem. Gud nåde om mina syskonbarn är figuranter för personsök i skogen, då är han så het i spåret att man får hålla i sig för glatta livet.
Roligt är oxå att man kan säga "gå och fråga morfar (eller annat namn)" så går han till just den personen och ställer sig och blänger haha. Kul att de lär sig skilja på personer med namnkommandon m.m. "Sök morfar", "säg åt husse", "hämta Zeke" och han vet precis vem och vad han ska göra. Är så stolt över min älskling så det är inte klokt. :-)

Förstår du är stolt #0 alltid lika kul när de lyssnar trotts lekompisar o andra för dem kul störningar.
Bitchen har sten koll på vart bilen är.
Var med några kompisar i en för oss okänd skog som en påstod hon hittade i, bara för det gick hon fel för engångs skull.
Bitchen hade tydligt markerat vid en skiljeväg vart vi skulle gå men vi följde våran gaid o fick yterligare en ca 30 minuters längre promenad där vi blev tvugna att gå till baka till dit Bitchen visat att vi skulle gå från början då hade vi över 1h 30 min kvar till bilarna.
Vi skulle ha gått i ca3h men fick nu gå i ca3,30
Hon visar alltid vart vi ska när vi är ute o rider, säger bara hörr ni go vänner ska vi hem nu så går både ena hästen o hundarna närmsta vägen hem
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad

Glömde vist skriva detta
'#6 Sånna hundar är underbara o jag förstår du är stolt.
Forest en sån hund borde alla barn få ha när de växer upp.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad