Olika fodersorter
I stället för att kapa tråden om Hill,s foder så kan vi här skriva och jämföra,delge erfarenheter och annat om andra foder sorter..
MVH
Lena
Jag har inte vart med i det inlägget alls. Varför jo jag har inte gett Hills mer än till en katt då var det vetrnärens foder o min katt vart värre så jag har inget bra o säga om den biten lr dåligt då jag bara testat den 1 gång o det vart katastrof.
Sen kan jag förstå att man inte alltid vill lr kan ge färskfoder även om jag tycker det är den bästa jag kan ge själv till mina hundar. Visst var det smidigt o ge torrisar bara vips var det klart, men mina hundar vägrar ju äta torrisar. Nu har jag kommit på ett knep det är ge torrisar som godis då jag hade en del foder kvar, det blir inte mycket omdagen så jag kan inte säga på så vis 6 kuler om dagen max/var.

Så här blev svaret från agrias veterinär angående halta på min hund och om det är lönt att ge dyr hill's istället för färskfoder + tillskott
"Jag är misstänksam mot färskfoder. Om man använder det ska det kokas. Det finns
annars risk för smitta med Campylobacter och salmonella eftersom fodret ofta
innehäller färska delar av kyckling. Både Campylobacter och Salmonella kan ge
diarré hos hundar och Du själv kan smittas"
2,Du får ursäkta mig men jag kan inte annat än skratta åt den vetrenärens utlåtande
,allt färskfoder är ju mald mat maten är kollad genom eu,s regler,skillnaden är ju om man barfar sin hund,alltså ger kyckling vingar och annat som dom är till sin hund,så skulle jag vara mera restrektiv och kolla sånt noga.
Och vad ni än gör koka INTE färskfoder för då försvinner allt det nyttiga i det,och dom kan få en vansinnig reaktion på magen.
Den vetten, vet uppenbarligen inte skillnad mellan färskfoder och barf,sen kanske det vore ide om den vetten läste på lite innan hon uttalar sig,och självklart slår hon/han ju ner på det,det är ju billigare än vetrenärers foder,och då tjänar ju inte vetrenärerna pengar på det.
Har du möjligen namnet på den personen från Agria?,du kan pm,a det till mig eftersom vi inte får namnge peroner i en tråd,skulle gärna vilja maila denne?.
2, va ?
menar inte vetrinären om man gör foder själv? För den vetrinären kan ju inte göra ett utlåtande så där. Nu finns det massor med olika färskfoder jag skulle någ visa inehållet på det F-foder man ger o sen be om ett utlåtande. Blanda foder ska man inte göra heller.

#3 jag har ingen namn det ju olika som svarar där och det står bara
Tack för din fråga. Hoppas att du är nöjd med svaret.
OBS! Detta är ett automatiskt genererat meddelande så svara ej
på detta meddelande. För att ställa en ny fråga, gå in på Fråga veterinären igen.
Med vänlig hälsning
/ Agrias internetveterinär
jag svarade - skulle förklara lite annat fel att det var j/d inte i/d som jag ger som hon/han trodde. och sen svarade jag precis något om att man ger barf och inga konstigheter. och att aldrig var jag eller mina hundar sjuka av färskfoder, det var de däremot av torrfoder - diaree