Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettbeteende
Läst 1982 ggr
Kickilu
0

Morrar

Lilla Alfons som är 4 år har alltid varit morgontrött. Nu när mornarna blivit så mörka är det som värst. Han tycker första morgonrastningen kl 05.45 är helt onödig men jag måste rasta hundarna innan jag lämnar dem på dagis. Den sista veckan har jag fått hämta honom i sängen men nu har han börjat att morra. Gillar inte det beteendet men hämtar honom ändå för han måste ju ut och jag vill inte ge vika för honom i de läget. Har ni några bra tips o förslag på hur jag ska hantera denna situation? Han har kunnat göra så mot andra i familjen på morgonen men nu var det första gången mot mig.

AnneN
0

Har han aldrig gjort så förr så skulle jag rekomendera att börja med att låta veterinär ta en titt så han inte har ont någonstans eller på annat sätt mår dåligt, även om det inte är något han visar annars.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

spikes
0

Har 2 morgontrötta hundar hemma så jag vet hur det är,dock går dom inte på dagis och ingen av dem har morrat heller trots att jag får hämta Spike ibland.

Det gäller att väcka deras intresse även där,slamra med något godisburken eller nått som du vet att han reagerar på eller använd ett ord som han alltid brukar komma på,med ljus glad röst som om "det händer något nu",och gör det så han inte ser det,för då kommer dom masandes självmant.

Men gå till botten med problemet först,hur har de andra gjort när han morrat?,trivs han på dagis?

En hund har ju liksom vi dåliga mornar också,och bara ett morr är i mina ögon inget att fästa sig vid,men naturligtvis ska man ju försöka förhindra det.

Kickilu
0

1, Han har gjort så tidigare men aldrig mot mig. Det har alltid varit problem för övrig familj att väcka upp honom så här tidigt.

2, Ok det är nu jag ska öppna kylskåpet och ta fram den kokta levern alltsåFlört Den brukar han aldrig kunna motstå.

spikes
0

3,Jepp och säg till de övriga att göra samma sakFlört

Kickilu
0

4. Ska genast göra det.Glad

spikes
0

5,Lycka tillGlad

[Forest]
0

Jag är lite avis på er som har morgontrötta hundar, här har jag 2 hundar som bara skuttar upp o ska säga GO MORGON lite små spralligt. Nu går jag inte upp Era tider men 7 de har nu mera lärt sig att vänta till vi går till skolan :) Men lördagar kan jag inte sova längre än 8 :(

Hoppas levergodiset livar upp honom :D Har med 2 som är som galningar när lever kommer fram

Kickilu
0

7, Jag har ju liksom en av varje. Alfons har alltid varit morgontrött även i valpstadiet faktiskt. Han är alltid den som kliver upp sist hemma på helgerna. Sedan har vi Prince som blir överlycklig så fort man rör sig i sängen och kommer som ett spjut o undrar om vi ska leka eller åtminstone gå upp så han kan gå omkring med i bästa fall sina egna saker i munnen men mina tofflor, strumpor eller vad man kommer åt går också bra om du frågar honom.