Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettvalpar-avel
Läst 5300 ggr
vagan
0

Tre ben

Förra veckan fick min vän till mig Valpar. Visa sig att en föddes med tre ben, han föddes sist men han är tjockas av alla frya Valpar.

Men när jag berättar detta till mina andra kompisar och hennes kompisar hör detta kommer några med att "avliv den, vem vill ha en hund med tre ben? den kommer inte få några hundkompisar, bli utstött, tänk på djurets bästa" osv. Men han är precis som dom andra valparna!

Hon och jag säger till dom att den ska inte avlivas så länge den mår bra! När hunden blir lite äldre ska den rönkas och se så alla organ är friska. Och vi har hittat en ägare som är 99% säker, en nära vän.

Valpen är tjockas av dom alla, och veterinären har vi redan pratat med.

Jag vill bara höra vad ni tycker?

Kan tvärr inte bjuda på bild.

[Forest]
0

Jag hade kunnat köpa en hund som har 3 ben. Hunden är född med 3 ben därmed "saknas" inte det 4e benet. Men jag tror någ man får välja hemet lite mer med omstorg. En längre trappa kan vara jobbigare kanske för en 3 bent hund lite såna enkla saker får man tänka på.

[rightPAW]
0

Känner du till hunden Faith? Hon föddes med ickefungerande framben, idag är hon en kär familjemedlem och officer i US Army! Hon hjälper krigsskadade soldater att rehabilitera sig efter olyckor och bringar hopp till dem som är påväg att ge upp.

Vandrar hon genom livet på sina två bakben, varför skulle inte valpen klara sig med tre?

Detta är alltså Faith

AnneN
0

En trebent hund kan klara sig lika bra som en med fyrbent så länge den är frisk i övrigt! Och mår valpen bra så ser jag ingen anledning alls till att avliva den.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Forest]
0

2, Oj ja se där, denna hund hade ju många sagt avliva henne, hon har ju itne haft framben därmed måste lära sig gå på bakbenen. Henne tyckte jag lite synd om iaf men kul att hon fick leva :) vilka lårmuskler hon har  Flört

[rightPAW]
0

#4 Familjen tingade henne när hon var några veckor, då syntes inte hennes handikapp speciellt tydligt. När hon väl var leveransklar och felet hittat, var dem redan så kär att dem tog sin an henne iallafall.

Tror verkligen inte hon lider utav detta, har läst och sett otrligt mkt om henne och hon verkar vara en lycklig tjej :)

[Forest]
0

5, tror jag med :)

vagan
0

#2 har hört om han Glad

Tack alla för era positiva kommentarer! Skrattande 

Själv skulle jag lätt kuna ta en hund med tre ben, trappor finns det i deras hus, men hon har sitt sovrum på första plan så upp på trappan behöver han inte komma :)

Denna lilla valp är min favorit, och en riktig kämpe med att försöka kräla sig fram ;)