Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettvarning-för-oseriösa-personer-i-hundvärlden
Läst 3493 ggr
Gonee
0

Valpar ifrån Linköping?

Någon här som har köpt Valpar i Linköping av rasen Chihuahua och dvärg pincher under den här månaden?

Det va en vän till mig som hade sett en annons ifrån blocket där två kvinnor sålde 5 Valpar. Hon va intresserad av en av dom och ville hälsa på och uppfattade uppfödarna som oserösa. Det finns ju en massa som föder upp Valpar pga pengarnas skull så jag brydde inte mej så mycket om det. Men när hon berättade allt så kände jag så stor obehag. Hon köpte aldrig valpen men jag ringde och frågade ifall det fanns någon valp kvar. Dom sa nej dom skulle precis lämna över sista valpen. och efter en timme ringde dom upp mej och sa att tjejen som skulle ha valpen aldrig kom. Så jag och min sambo åkte in till Linköping och träffade två kvinnor. Dom va gifta, (har inget emot homosexuella) men dom va jätte konstiga. Dom skakade otroligt mycket och pratade en massa. kroppen liksom rykte till när som helst. Valparna va inte besiktade eller chippade knappt vaccinerade. 10 veckor va tiken jag besökte. Mamman va hemma oxå, Pappan som dom påstått att dom hade va inte hemma. Han hade gått bort en månad tidigare sa dom.

Iaf jag och min sambo  gick ut för att diskutera saken och där kom vi på att dom missbrukade narkotika för deras son va utanför och pratade skumt och jaa vi fattar en hel del då min sambo är en fd missbrukare.

Jag tyckte jätte synd om valpen plus mamman. Hade lust att ta båda därifrån men vi kom överrens om att vi tar valpen och sen bestämmer vi hur vi ska göra därefter. Jag är jätte känslig när det gäller hundar, Jag vill att alla ska ha det bra. Vi har tagit hand om två hanhundar innan och fixat bra hem åt dom.

När vi skulle fixa kontrakt och så kunde dom inte ens skriva. Händerna skakade som fan. Men ahh det blev en köpekontrakt. Och skulle det vara något fel med valpen så skulle jag höra av mig. och när vi skulle para så ville dom köpa en valp ifrån oss. Men det blir inget utav det.. Hon verkar vara frisk och vi ska ta henne till vet när alla Valpar ska dit. Alltså nästa vecka.

Jag har varit osäker dom här dagarna. Ångrar mig en hel del men samtidigt så vet jag att vi kan fixa dett ihop. Har vi gjort det två ggr förr så kan vi göra det nu.

Så nu undrar jag om någon annan har köpt valp ifrån dom och hur ni uppfattade dom. Vi kanske har fel. Men det tror jag knappast.

Gonee
0

Nu har vi henne hemma sen i lördags och hon är jätte mysig. Vi har fullt upp med 12 hundar. Men vi försöker göra så gott vi kan.Vi håller på med att göra henne rumsren. Kommer ta ett tag då hon aldrig har varit ute. och bara skakar. Men det kommer gå bra. Har en amstafftik som fortf skakar ute efter 2,5 år.

Hon är jätte duktig och lär sig fort. Kan sitta när jag ber henne. Leker bra med tiken och katterna. Valparna är jääte nyfikna på henne.

spikes
0

Vilken tur att hon hamnade hos er!

Gonee
0

När annonsen är borta då kan jag sätta ut lite bilder på prinsessan. Vill inte att hennes bild ska kopplas ihop med någon. ifall jag har helt fel angående uppfödarna.

Men hennes syskon va i färgen sobel några svartvita och black and tan. Tiken vi har hemma är chokland tan.

Jätte vacker tjej som förtjänar det bästa!

NinnaH
0

Åh gud vad söt hon är!

Ni gjorde ett jättebra jobb, som lyckades få bort henne därifrån, om det nu var så att de var oseriösa.

Mvh NinnaH

---Medarbetare på Blandrashundar.ifokus---

"Människans bästa vän är hunden"

[Forest]
0

Jag har sett anonnsen eftersom jag bor i östergötland så brukar jag reagera lite på vissa anonser mer^^ Skönt iaf att ni har hunden hemma och jag tror att man en vanlig person även ser när andra beter sig lite konstigt. Hur var deras hem? För om ni upplevde hemmet lr inte vart insläppta så ringde väl varningsklockan mer? Hade jag personligen gjort en anmälan och bett en inspektör göra ett hembesök. Får man sälja hundar ovacc ?

AnneN
0

I mina öron så låter detta absolut inte som en seriös uppfödare! Tur att minst en av valparna kom till ett bra hem ialalfall, hoppas att även de andra fick bra hem.

#3 Oj vilken söt liten tjej Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Gonee
0

Nu kom bilden med iaf. Vilket det inte skulle.. Eftersom jag inte är säker på detta nu så ska jag inte dra slutsatser själv men jag känner på mej att jag måste ha rätt.

#3 Först så sa dom att dom kunde komma med henne till en möterplats. Och då sa jag till dom att dom kunde komma till mötesplatsen med utan henne. Jag ville hem till dom för att se detta då jag innan hade hört att dom va oseriösa av min kompis. Så vi krävde att få komma hem till dom för att se mamman och pappan vilket dom först sa att dom hade dom hemma.  Vi gick dit och det såg ut som precis vilket familj som helst. Lite rökigt i lägenheten men dom räkte ju inomhus så kanske därför. Vi såg mamman men inte pappan. Dom hade en massa bilder som dom visade oss av pappan. Men hade fått en tumör i ögat så han va tvungen att avlivas sa dom. Det va inget fel på hemmet annars. Dom va själva kvinnorna som jag såg en massa fel på.

Gonee
0

Kan någon av medarbetarna ta bort bilden. Så hade det varit jätte bra.

monsi
0

Finns  sjukdommar som ger skakningar med.

Låter dock inte som de mest seriösa då de inte friskbesiktigat valpen.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

NinnaH
0

#8 jag har tagit bort bilden enl önskemål.

Mvh NinnaH

---Medarbetare på Blandrashundar.ifokus---

"Människans bästa vän är hunden"

[Forest]
0

Hoppas att allt går bra med lillan nu iaf och att alla Valpar fick bra hem det håller jag verkligen tummarna för. Trist att deras far gått bort kanske något att tänka på för samtliga valpköpare?! Så man ser det i tid om inte ha det i bakhuvet.

Gonee
0

#9 Jag hoppas att dte bara är vanlig skakning vilket jag är säker på.. Men men.. det är ju kallt här. -2 grader så jag själv skakar. Hålla tummen för att hon är frisk :)

#10 Tack så jätte jätte mycket :)

#11 Jag hoppas oxå allt kommer bli bra. Håller alla mina fingrar och tår för hennes skull. Och hennes alla syskon. Hade varit kul att hitta dom men komemr nog aldrig göra det. Jo jag har det i bakhuvudet. Ska även säaga det till veterinären när vi ska dit nästa vecka.

monsi
0

#12 tänkte på säljarna att de kasnke har någon sjukdom derför skakar, men de låter inte som seriösa.

Hon valpen skakar nog bar pga ovanan vid att vara ute det kan upplevas som äckligt när man inte varit ute innan vilket gör uppfödaren änu mera osriös i mina ögon.

Som tycker det är självklart att små Valpar ska få komma ut innan de flyttar från mamma o syskon.

Ska ni behålla henne eller hitta nytt hem till henne?

Håller tummarna att hon är helt frisk o får bara bra papper o raporter från vett.

Hoppas du hittar henne syskon.

Tänkte ni kan ju alltid anonsera på blocket efter en valpträff.

Gonee
0

Jo vi har ju själv 10 Valpar här och det kändes som om jag har överdrivit så mycket som jag har gjort för dom. Men nej.. det är säljarna som inte har skött sin del. Våra Valpar har fått vara ute redan. :D dom älskar att vara vara fria och springa omkring.

Eftersom jag länge har velat ha en Chihuahua. Speciellt en chokladfärgad så känns detta som ödet för mig. (fast ville ha en renrasig) Behåller vi hennes så komemr vi ha 3 hundar här hemma i slutändan. Har redan en dotter och är gravid nu. Men vi klarar av det. Båda två är insatta i hundarna och vi är väldig mycket ute med dom. Allt går om man ger det tid och verkligen vill :D

Gonee
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Denna bilden bjuder jag på :)

Den finns inte på blocken utan har tagit bilden själv :)

[Forest]
0

15, Himmla söt :)

Dockan
0

Jag fattar inte hurdom kansäga att dom har Pappan,sen har han avlivats,verkur väldigt skumt tycker jag.Lena

Hälsningar LENAGlad

[Forest]
0

17, Håller med, o sen säga att de avlivat den pga canser i örat… Så den biten är ju inte 100% säkert att det är någon sanning i det heller. Eller hoppas man på att man struntar i änds träffa dom kanske? Klurigt värre…

Gonee
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#17 Eftersom vi redan misstänkte dom som oserösa så förväntade vi att vi skulle höra en massa lögner. Vi åkte till dom pga av att se ifall dom verkligen va så som min kompis berättade. Det slutade med att jag köpte valpen av henne och dessutom frågade jag ifall jag kunde köpa mamman med. Och det hade dom inget emot. Dom sa men vi kan väl diskutera detta och höra av oss. Jag ville bara få bort hundarna ifrån dom.

#18 Jag kommer berätta allt till vett och sen får vi se ifall lillstumpan har något fel. Vilket jag inte hoppas för hennes skull. Tycker om henne redan så mycket så vill att hon ska få det bästa. Det med pappan vet jag inte om jag ska tro på eller inte med eftersom det är så allvarligt med tumör i ögat så är det bättre att jag tror på det än att undvika det.  Det kanske inte ligger någon sanning i det men jag tar det med i bagaget!

Jag bjuder på en jätte söt bild av valpen vi ska behålla utan vår tiks kull och Fiona :) Efter att dom hade bråkat om vems bädd är vems ochs en jagat katterna så va dom otroligt trötta och jag hittade dom i soffan :D

monsi
0

KyssSå söta de är!

Kul med två valpar

Gonee
0

#20   Ja visst är det kul, Fast jag har haft två Valpar samtidigt förut. Och det va samtidigt väldigt jobbigt.  Nu vet vi lite bättre och kan förbereda oss på ett bättre sätt. Gibbs ifrån vår kull ska stanna kvar och han kommer vara med min sambo på hans jobb.

Det är lite jobbigt med 12 hundar och 2 katter att ta hand om. Om en vecka så ska valparna få nya hem.. och då blir det lättare för oss att ge all vår tid till våra djur som vi ska ha kvar.