Direkt från valplådan

Rättelse, mörkaste förutom den enda svarta då.

Underbart söta.
Vill bara borra in näsan bland dem o mysa.
Fina rosetter har de med.
Vad är det för ras, raser?
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
Vilka godingar
Ser mycket välmånde ut :) Söta som så korvar
Undrar oxå vad är det för raser i dessa korvar?

Åh, vilka goingar :)

Mor: Chili (på bilden bredvid)
Pappan till henne är en vacker långhårig schäfer skall finnas en gnutta husky i honom, syns och märks ej.
Mamman till henne: Hälften Schäfer hälften Rottweiler
Pappan till kullenär: renrasig Australian Shepherd har ingen bild men han ser i det närmaste ut som denna: http://www.justdogbreeds.com/australian-shepherd.html href="http://www.justdogbreeds.com/australian-shepherd.html" rel="noopener noreferrer" target="_blank">

Vacker flicka 
Intresanta blandning kommer nog bli kul hundar att jobba med.
Wow sickan fin tik du har :)

Tack Forest, ja hon är gudomlig på alla sätt och vis!!!!
åhh va mysigt, dom har riktigt härliga färger!
Jättefin tik du har 
HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.
Åh vad roligt!
Jättefina Valpar! Jag tänkte direkt jag såg bilderna att det där måste vara Aussies, eller blandat med aussies. Och det var dem ju! =D. Haha.
Älskar färgen chokolat and tan (stavning?). Några ser ut att ha fått den färgen!
Du har en helt underbar tid framför dig!
Själv har man just nu 10st underbara Valpar som är lite mer än 6 v gamla =)
Lycka till med din kull!
Vilka sötnosar 

Tack för alla snälla ord mm mm…. Man är mer nojig nu med dessa Valpar än vad man var när man själv fick barn, knepigt. Klippt alla klor på morgonen, lite rivmärken hade hon hunnit få, svabbade av med blött papper och barnolja (tips till det eller, får hålla efter bättre bara kanske?), dom är ju som vansinniga iglar och mamma-hund ligger hellre i Bia bädden utanför valplådan, går in och tankar upp dom men sedan vill hon gärna ligga själv. Valparna skriker som 300 skadeskjutna fiskmåsar och det är inte lätt för mamma-hund att hitta en valpfri plats att slänga sig ner på i valp lådan.
Alla korv-ungar verkar då må prima!!!

#21 HAHA såg precis att jag hade skrivit samma sak som dig.

#25…Ja jag tyckte ni skrev märkligt lika, haha.
24 :D Tycker det låter normalt din beskrivning på krovar som växer o mår bra 

Få tikar ligger hela tiden hos sina små.
Min höll på att göra mig galen för hon ville ligga hos mig o sova när valparna var 3veckor, valparna ville ha sin mamma hos sig så de pep som tokiga. Tur man var sjukskriven så man inte behöved upp till jobb dagen efter
Skönt allt verkar gå bra ser fram imot flera bilder.

325 håller med dej. Min tik har redan tröttnat på sina.. hon ligger hellre hos oss och hela nätterna lägger hon sig i soffan istället för hos valparna. Hon leker iaf med dom fast hon vill helst inte vara hos dom. Det som förvårnar mig är att hon fortf låter dom dia. Vilket är bra för dom :)
Dom är 5 veckor och är utan sin mamma det mesta av tiden. Det är tur att jag är mammaledig så jag kan vara där när dom pipper och skäller en massa.

#29 din tik har inte tröttnat hon skulle jaga mat störe delen av tiden om hon varit fri varg sen hade lek tanterna passat valparna.
Nu är det vi som är lek tanterna
Det är fullkomligt naturligt att tiken inte är med valparna 24h tillhör uppväxten, fast vi två beningar tycker hon borde vara mera med de små framför allt om nätterna.
Förstår varför vissa uppfödare har speciella valphus

Hahha lektanterna lät bra ;)
30, vilken fin förklaring på hela biten 

Tack!#32
Saknar att vara lek tant.

Inga korvar längre utan snart vilda små busar om man bara vill pussa men inte kan för då riskerar man att bli smakad på av de förtjusade vassa små tänderna som gör så nedrans ont

Skulle bara behöva 8 stycken djudämpare på dom, tapeterna rullar ju snart av väggarna. Och åter igen TACK forums AnneN, för ditt stöd under förlossningen, tänk vad några få lugnande ord kan göra, allt gick ju över förväntan bra men man ska ju alltid´tro det värsta och det var ju trots allt första gången så vad vet man.

Ha ha! Det är derför uppfödare oftas har dem i en annan byggnad.
Du kommer snart nog sakna ojudet lovar så njut medan det varar

#40 Bara roligt att kunna vara till nytta, hade jag inte haft en mycket sjuk katt just då så hade jag kommit till er innan du hunnit blinka 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Vad stabila de ändå ser ut o vara redan :) Jätte söta måste ju säga igen. Ska bli kul o följa denna valplåda :)
40, visst är AnneN bra och du kan någ får mängder med tips av henne
Snart har ni 8 ó torka små pölar efter o man får släpa fötterna på golvet för att inte lyfta dom på sina fötter lr trampa på dom
Jag är värdelös på avel o allt sånt men ska väl ta o läsa den biten med senare. Även vara med när nån lr några ska valpa för att lära mig. Är ju mycket spännande o få uppleva. Och 8 v bara susar förbi så njut (skaffa öronproppar
)

En har redan lyckats ta sig ur valplådan, vill man så kan man. Nu är dom ny-ätna och väldigt HARMONISKA, mamma hund äter märgben, alla nöjda.
FUnderar på vart man ska köpa valpbar, hittade på Häromi för 199 kr, någon kanske har ett bättre tipd??? KAnske får starta en ny tråd om det, men iaf.,

#44 använd en ungsplåt istället, billigare och lika smidigt ;) Annars finns det betydligt billigare valpbarer att få tag på för under hundralappen.

Jag köpte de billigaste skålarna de hade på IKEA funkade jätte bra fast man fick vackta vissa små bollar så de inte snodde från de andra