Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettveterinär-sjukdomar-hälsa
Läst 1951 ggr
Kickilu
0

Köpa "Aktiv hund"

Är det någon här som vet om man som privatperson kan köpa Aktiv hund frång Ägna Ab eller måste man vara uppfödare?

spikes
0

Vad är aktiv hund?

Kickilu
0

1, Det innehåller grönläppad mussla och ska vara bra för hundar med ledbesvär eller hårt arbetande hundar.

spikes
0

2,Jaha men det måste man väl kunna köpa som privat person också,har du någon länk?

Kickilu
0

3, Har testat två gånger men ej fått någon leverans. Satt o googla lite nu och hittade ett annat företag på nätet där jag kunde beställa så nu var det löst.Glad

spikes
0

4,Vad braGlad

hittadjur-se
0

Vi beställer vårt från ReDog :-)

[Forest]
0

6 är den bra? Aldrig hört änds grönläppad mussla Tungan ute

Kickilu
0

6, Det var just där jag hittade nu. Har aldrig hört talas om dem tidigare men det hade jag inte ang Aktiv hundd heller. Har aldrig behövt det tidigare men eftersom hund nr två alltid ätit det så vill vi fortsätta med det.Glad

7, Ja det ska vara bra för leder bl a. Min unghund ådrog sig en skada som valp och har ätit det sedan dess.

http://www.redog.se/wskop/index.php?route=product/product&product_id=39

Här kan du läsa om det.

[Forest]
0

8, tack, då ska jag läsa. Glad

hittadjur-se
0

Vår schäfer äter det för sin sjukdom samt ålder. Vi har varit till Stefan på ReDog och fått diagnosen Degenerativ myleopati (schäfervinglighet) som kortfattat betyder att hans nerver dör i bakbenen.

Sen äter han även Aktiv Nypon. Tillsammans med simning samt BackonTrack täcke och andra sätt att hålla honom varm m.m. så tycker jag det är värt det och jag tror faktiskt det ger resultat. Kunnigt folk är förvånade över hur frisk han är trots allt. 10 år och några månader :-)

Han slukar Aktiv Hund tabletten som den är, tydligen är den god ;-)

Kickilu
0

10, Jag har inte vetat tidigare vad det är men eftersom uppfödaren till min hund (golden retriever) har gett honom det sedan liten så är det ju dumt att sluta. Han är bara ca 17 mån men gjorde sig illa som valp och fick en pålagring i ett framben. Han är idag helt symtomfri i sina rörelser och ingen förändring på röntgen.

Crazzysazza
0

Min Dvärpinscher äter aktiv hund då han var väldigt nära till patella luxation grad 1. Så han äter det för att förebygga atros.. Vi var också på redog i västerås hos stefan och fick diagnosen.. Han ska gå på gym boll varannan dag och simm tränas