hårlös omkring öronen.
Har precis upptäckt något hemskt på Alexa.
Allt hår vid örat har gått bort. Jag har märkt att det har försvunnit men idag märks det så tydligt. Hår omkring öronen är borta, och när jag rycker i håret så blir det kalt direkt. NU är jag jätte orolig och ingen vet har öppet här i närheten, får vänta tills på måndag för att boka in en tid.
Det värsta är ju att man har Valpar hemma med, tänk så är det något hemskt? Hon kliar inte alls vad jag har märkt, Hennes öron är fina som dom alltid har varit. Vågar inte pilla i örat då man inte ska pilla så mycket där.. Hon är fin i pälsen i resten av kroppen och ansiktet, det är bara runt omkring örat som sagt. Vad tror ni?
Svårt att säga,har du någon bild?
Kan det inte vara så att hon fäller av sommarpälsen tidigare än vinterpälsen kommer ut ?
Min hund gör det så hon har inte mkt hår bakom öronen mest.
Kolla upp det hos vetrinärn!
Rippe har också kala fläckar fast på bakdelen.
Vet att det blir bättre med "Baddakys omega 3". Har börjat en kur nu igen till honom och Shaggy. Köper det hos vetrinärn. Kostar 280:-/flaska, så det är dyrt men det är det värt när vovvarna får mer päls av det.
Har nån provat nåt annat märke av Omega3 som funkar bra och är billigare?
Jag har bara testat "Baddakys" som vetrinärn rekomenderade, men det är ju det hon säljer också…..
kan man inte även ge fiskleverolja som innehåller omega 3? Grannen ger fiskolja i kapslar till sina hundar och sommartid även vitlökskapslar för att motvärka fästingar tydligen funkar det bra på dom.

Nu har jag pratat ed veterinären om Alexas bekymmer.
Vet sa att det är jätte normalt för tikar som har fått Valpar. Detta brukar komma efter en månad då valparna är födda, idag är dom 5 veckor så hon sa att det kan vara det och att det är normalt att tikar gör så. Jag behövde inte oroa mej eftersom det inte finns sår och att hon inte kliar sig. Det värsta som kan hända är att hon kan tappa päls precis överallt och att det fortf är normalt.
Jag känenr mig lugn nu men samtidigt har jag aldrig hört talats om detta förut. så detta är väldigt färsk för mig.