Tik som har flytningar efter valpning.
Hej!
Jag tänkte bara fråga er en sak =)
Är det vanligt att en tik som har 6 veckor gamla Valpar fortfarande ibland har flytningar?.
Ibland är de genomskinliga, och ibland ljust-ljust rosa färgade. Det händer inte ofta, men det kanske kommer en liten mängd 1-2ggr i veckan.
Med liten mängd menar jag typ, en halv tesked eller nått. Så inte mycket.
Men undrar om det är normalt eller ej?

Det kan nu vara såkallade "avslag", vet tikar som har har flytningar i upp till 3,5 månad efter valpning.
Har du tittat om hon har feber?
Okej, men det är inget "farligt" då eller?
Ja jag har tagit tempen på henne, jag har faktiskt tagit tempen på henne i alla fall minst 1 gg om dagen sedan valparna anlänt för säkerhetsskull.
Jag är nämligen sådär supernojjig med mycket och jag ser hellre att jag upptäcker saker i tid, än att dra ut på det så länge som möjligt =P.
Men nej, hon har ingen feber =).

Nä det brukar inte vara någon fara, men om du är orolig så kontakta veterinären för vidare utlåtande :)
Haha, ja jag får väl göra detta =).
Tack för dina svar! =)
4 frågade min uppfödare om detta och hon svara att det är ingen fara om de itne luktar konstigt de ska allså inte lukta unket. Det tar tid o läka :) Men hör du med vetrinären om du är orolig tycker det bara är bra om man är lite nojjig 
Nej luktar unket gör det ju inte =) Det är luktlöst =) haha.
Men jag ska ringa min veterinär imorrn och kolla för säkerhetsskull, jag är ju sådär supernojjig =P Haha.