Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettvalpar-avel
Läst 4487 ggr
hundegare111
0

Tik som har flytningar efter valpning.

Hej!

Jag tänkte bara fråga er en sak =)

Är det vanligt att en tik som har 6 veckor gamla Valpar fortfarande ibland har flytningar?.

Ibland är de genomskinliga, och ibland ljust-ljust rosa färgade. Det händer inte ofta, men det kanske kommer en liten mängd 1-2ggr i veckan.

Med liten mängd menar jag typ, en halv tesked eller nått. Så inte mycket.

Men undrar om det är normalt eller ej?

fettmedkevlar
0

Det kan nu vara såkallade "avslag", vet tikar som har har flytningar i upp till 3,5 månad efter valpning.

Har du tittat om hon har feber?

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

hundegare111
0

Okej, men det är inget "farligt" då eller?

Ja jag har tagit tempen på henne, jag har faktiskt tagit tempen på henne i alla fall minst 1 gg om dagen sedan valparna anlänt för säkerhetsskull.

Jag är nämligen sådär supernojjig med mycket och jag ser hellre att jag upptäcker saker i tid, än att dra ut på det så länge som möjligt =P.

Men nej, hon har ingen feber =).

fettmedkevlar
0

Nä det brukar inte vara någon fara, men om du är orolig så kontakta veterinären för vidare utlåtande :)

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

hundegare111
0

Haha, ja jag får väl göra detta =).

Tack för dina svar! =)

[Forest]
0

4 frågade min uppfödare om detta och hon svara att det är ingen fara om de itne luktar konstigt de ska allså inte lukta unket. Det tar tid o läka :) Men hör du med vetrinären om du är orolig tycker det bara är bra om man är lite nojjig Flört

hundegare111
0

Nej luktar unket gör det ju inte =) Det är luktlöst =) haha.

Men jag ska ringa min veterinär imorrn och kolla för säkerhetsskull, jag är ju sådär supernojjig =P Haha.