Hundbutik
Det är lite en dröm för mig att någon gång få ha hundbutik, eller på något annat sätt få jobba med hundar. Nu har fantasierna övergått i planering då jag och mina föräldrar funderar på att öppna hundbutik!
Men vi behöver fler ideer, något för att slippa konkurera med dom stora kedjorna. Så nu tänkte jag fråga här, om det är okej, vad skulle du vilja se i en hundbutik? Finns det något du saknar i dom butiker som finns? vad är bäst, bra priser eller exclusiva varor?
Vi har funderat på att ha hundkurser, fotografering, tavlor och café (vet dock inte vilka regler som finns kring det) men det beror ju mycket på vad man får tag i för lokal.
Hoppas det är okej med såna här inlägg, annars får det tas bort 
HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.

Wow va kul! Roligt att du följer din dröm! Skulle också vilja jobba med detta.
Ett hundcafé låter trevligt :). Något jag skulle vilja se i butik är kanske mer personliga saker som tex hundens namn på bädd/skålar/halsband mm
Christelle-Sajtvärd för Maine Coon ifokus.
Besök gärna min hemsida: http://www.christelles.se/
Ja jag tycker det ska bli jättekul om det nu blir av! 
Ja, det är en jättebra grej, det har vi funderat mycket på 

Kul :D! Hoppas det blir av :), vart startas det isådana fall? eller är det hemligt?
jag hoppas verkligen det, vi håller på och planerar för att se om det skulle kunna fungera, förhoppningvis blir det verklighet
det skulle isåfall bli i eller utanför Örebro.

Självklart är det okej att fråga om tips och råd för detta här 
Något som jag saknar i djuraffärerna är hundgodis för hundar som inte tål spannmål, skulle det dyka upp bättre sådana alternativ så skulle jag bli överlycklig!
På din fråga om vad som är viktigare av exklusiva varor eller bra priser så skulle jag nog vilja säga, bra priser på alla varor även de lite mer exklusiva, men många av oss djurägare drar oss ofta för att köpa en del saker till våra pälsklingar just pga att det är för dyrt så allra viktigast är nog enligt mig priset ändå.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Personligt,ej för dyrt..bäddar som man kan tvätta själv..egengjort hundgodis..små kurser,pyssel-kvällar..typ gör ditt eget halsband..måla din egen hundskål…
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
inte dyrt men inte heller dåliga billiga saker :) gärna svenskdjorda koppel/halsband de kan ju kosta lite mer emn sen ska man kunna köpa till vettigt pris vanliga koppel/halsnabd o selar förståss. Lite hundmat detta bör man köra tor jag på märken folk känner igen lite o ha hemma en del i dom märkerna. Pälsvårdsaker o sånt o bäddar nja där gillar jag härliga kuddar o vanliga korgar. sen tycker jag att #6 sa bra saker där med pysselkväll då får man bra kontakt med kunder :) Kul att du ska öppna en butik med o hoppas ändå du kan konkurera rätt glöm inte att kattsaker säljer med nästan alla har en kisse :)

#4 va kul! Du måste berätta hur det går! synd att man inte bor i örebro! :D

Och sen måste jag bara säga att ni andra kommit med superbra förslag :D!

Och sen måste jag bara säga att ni andra kommit med superbra förslag :D!
Hemsida med det tycker jag man kan visa lite enkelt gör reklam för det man säljer via bra info bilder. Glömde enkla täcken vinter,regn :)
Hemsida det kan man även låta kunder lägga in sina bilder när de köpt saker från dig :) vad de tycker om produkten osv :)
Nånting som jag har saknat på alla butiker är just att dom kan göra typ koppel sele i brodyr med hundens namn på för en billig summa,för detta ska ju vara så dyrt jämt….sedan en sak till som jag kom på,om man är lite händig har man en hund som min Snodden skulle det vara kul om man kunde lämna in ullen för kardning och få tillbaka en halsduk eller så….också en himla dyr fråga;-)…..själv syr jag kuddar och använder ullen som kuddstopp
#12 o bra tips gulligt o ha snoddas på sig sen :)
13,javisst eller snodden som han heter
Tack så mycket för alla era ideer, dom är jättebra och vi har fått massor utav ideer av att disskutera det ni skrivit! 
#5 hihi vilken tur, jag blev lite osäker
Hundgodis utan spannmål var ett bra tips, det hade jag faktiskt inte tänkt på!
#6 det var rikitgt roliga ideer!
#7, 11 bra ideer! ja kattsaker kan man ju också sälja, vi har mest varit inne på hundsaker men man får ju inte glömma kissarna 
#8 Ja det ska jag absolut göra, än så länge är det ju bara planering, vi får se om vi ens får tag på en lokal, men då kommer jag iaf att skriva här hur det går 
#12 jaa sånt skulle jag själv också vilja få tag på lite billigare
Det är roligt med sånna saker. Det där med ullen var ju en kul grej, har jag inte tänkt på. Tror du den går att tova, ullen? Det vore kul då vi har lite erfarenhet av det 
Något som jag skulle gilla var om ni hyrde in någon hundtrimmare eller så, som håller föreläsning/kurs om pälsvård, klippning osv. Det behöver ju inte vara så ofta. 
För mig så spelar både utseende och pris roll. Men jag väljer nog hellre ett lite "fulare" halsband till ett bättre pris, än ett supersnyggt för på tok för mycket pengar. Så ekonomin går ju i första hand.
Och miljövänliga bajspåsar! 

Just hundcafe har jag själv funderat lite på! Det tror jag kan bli mycket poppis. Tänk bara man springer på stan och vill fika med vännen och där har man sin lilla äslkling i koppel. Usch, vad jobbigt och synd om hunden att sitta utanför, och alla man läser där hundar försvinner! Men med ett hundcafe, vips så är det inga problem längre och ingen kan ha synpunkter på allergi mm eftersom det är riktat till hundar med sin matte eller husse!
Toppen!
Ha det gott!
Assarina
15,jag vet inte om det går att tova…men jag vet att det går att karda och spinna den i alla fall…
Har själv varit inne på det spåret att öppna hundbutik, när jag var arbetslös.
Jag hade förutom sälja bra varor (vetrinärn skulle hjälpa mig att ta ut bra grejor o foder lovade hon) tänkt ha en anslagstavla o kunna förmedla omplaceringar av hundar + köp o sälj… hundprylar och hundar.
Tack för alla tips och ideer, så roligt att ni vill hjälpa till!
Jag skriver ner allting och disskuterar med mina föräldrar, vi planerar för fullt 

Har ni funderat på att även ha webbutik så vi stackare som inte har möjlighet att komma till er ändå kan handla hos er?
_**/Mvh Anne
#21 Japp, jag håller faktiskt på och försöker fixa en ;D Jag gör nämligen hemsidor själv men håller på att klura på ett bra, smidigt beställningssystem. Det är ju klart att ni ska kunna handa också 

#22 Då kommer jag självklart handla hos er 
_**/Mvh Anne

Finns det någon lokal person som håller på med läder?
Det är ibland svårt att hitta saker som ex selar som passar då kan de via dig beställa en sele eller persolingt koppel mm.
Själv skulle jag vilja öppna en butik som säljer konstverk som tavlor, figurer som har med djur att göra.
Tänk att få dricka tea ur en kopp med ens bästa vän på.
Kul vore att få en fin skål i ex lera till hunden att äta eller dricka ur.
Har hittils inte sett någon som saluför sånt.
Självklart ska det gå att beställa via internett.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
Tänkte uppdatera lite om hur planeringen gått! 
Efter att ha skrivit upp alla era ideér och gått igenom dom med min mor så slog det oss precis vad vi vill hålla på med - hantverk! Vi kom på massor av ideer både när det gäller halsband, sängar, matskålar osv. men också rena prydnadsgrejer, tavlor, fotografier osv.
Nu vet vi inte om det endast kommer bli "hundhantverk", utan det kommer antagligen bli lite blandat 
vi har också tänkt ha café, om det kommer bli möjligt så som vi vill ha det.
Dessutom har vi köpt hus
Faktiskt är främsta anledningen att vi köpte det att vi vill starta nåt eget, eftersom att huset har 100kvm garage, stor lada, maskinhall och drängstuga med två våningar, så där finns iaf plats för möjligheter
Så vad det än blir att vi startar så kommer det hamna hemma på gården 
Så nu håller vi på och läser på förfullt, och pratar med såna som har erfarenhet, det är ju en djungel det här
men ska bli spännande!
Tack för eran hjälp! 

#25 spännande 
_**/Mvh Anne

Visst skrev du tidigare om att det skulle vara utanför Örebro? Jag bo oxå utanför Örebro norrut, så jag kommer gärna förbi.
Jag har en kompis som snart är klar med sin instruktörskurs för Turid Rugaas. Hon kan säkert tänka sig att hålla i föreläsningar om lugnande signaler och om aktivering m.m. om ni vill ha temakvällar i kaféet.
Jag skulle tycka att det var skoj om ni hade böcker av Turid till försäljning och hennes dvd:er. Samt andra böcker som är för positiv förstärkning. Jag älskar det sättet att träna. :D
Lycka till!
25,Ska jag fortfarande skicka päls till dig?
#27 ja i sannahed ligger nya huset, mellan kumla och hallsberg
Fast vi flyttar inte förrens i mars. Jaså, jag visste inte att det fanns fler örebroare här
Bor iofs inte i örebro nu heller, utan ca1.5 mil utanför 
Åh det vore ju helt perfekt! Vi vill gärna ha föreläsningar och liknande, hade kanske tänkt låna ut tomten till nån som vill hålla kurser också (det är stoor tomt
)
#28 ja det vore jättesnällt, om du fortfarande vill förstås!
vi har endel expriment pågång 
29,självklart ville bara veta eftersom du inte räknade upp det i inlägget….ska karda i veckan igen för han är nybadad och fäller rätt bra nu…vinterkostymen ska ju på
#30 åh justdet, det glömde jag
Vi får se hur det går med våra expriment, går det bra kommer även det att finnas 

spännande projekt du har och lycka till!!!

jag kommer definitivt att handla hos er:) Min syster bor däromkring så när jag åker upp så kommer jag att komma dit:) Hoppas att ni inte kommer ha alltför dyra priser, är ju en fattig student här;)

Jag är uppvuxen i kumla, men flyttade sen norr ut till Storå. Har dock kvar mina föräldrar i Kumla och en massa kompisas i Sannahed. :D Ska sprida till dem att du kommer att finnas där.
När drar ni igång?
I djuraffären där jag bor (bor i en liten by i skåne). Där har butiksägaren ordnat så en veterinär kommer dit en gång i veckan och gör lättare saker som Vaccination m,m i ett rum i butiken, passar jättebra för oss som inte har körkort. Många som varit hos veterinären där passar ju på att handla lite till hunden på vägen ut. De har "lösgodis" i alla former till hunden. De har också en hundtrimmare som kommer dit och de hade en hundfotograf för ett tag sen. De har alltid vatten till hundar stående utanför (och kaffeautomat till matte/husse där inne :-) ). Bara lite idéer.
Vi pratade i en annan tråd om cdskivor med ljud av nyårsraketer, det kan vara en bra idé.
Jag lovar att jag kommer förbi, säg bara till när/var/hur =) En utav mina bästa vänner kommer ifrån Sannahed så. Själv kommer jag 4 mil norr om Örebro, men kommer flytta till Örebro nästa sommar troligen 
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
men va kul att de va flera som var därifrån, det trodde jag inte!
#34 vi flyttar i vår, och så ska vi försöka fixa iordning antingen garage eller lada, beroende på hur lång tid det tar, men vi hoppas kunna öppna tills nästa vår. Möjligen ha lite internet försäljning innan dess
jag uppdaterar här när projektet går frammåt iaf 
Tänkte uppdatera det här inlägget nu 
Det har blivit en webbutik med en del handgjorda saker. Här finns den.
Vi kommer även att ha julmarknad här på gården
Det blir den 20-21 november! Tanken är sen att vi ska öpnna butik senare, men vi har inte kommit dit riktigt än
Det är även tänkt att jag ska utbilda mig till instruktör och hålla kurser här.
Alla som vill är välkomna 20-21 november, kommer finnas fika att köpa, och massa olika handgjorda julsaker