Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettbeteende
Läst 2646 ggr
J0554N
0

uppfostra pitbull?

Har tagit över tre pitbull Valpar då ägaren inte fick dom sålda i tid och flyttat utomlands (att dom inte planerar sånt innan?) och ska nu ha dom tills dom får riktiga hem, eller så blir dom kvar här.

men iallafall, och mamman till hundarna är rednose och pappan svart/vit.

har läst om rasen några år men en sak jag inte hittat information om är hur man uppfostrar en pitbull på rätt sätt? alltså, jag har hund sen innan men eftersom pitbular använts till kamp så är dom ju inte lika som sällskapshundar.. och vill inte göra något fel så dom blir aggressiva! så nu undrar jag då ja hört både och, ska man ge dom extra mycket kärlek eller ska man vara hård och bestämd mot dom?

Strong people don't put others down, they lift them up. 

monsi
0

Vänlig, o konsekvent en pittbull är en hund som gillar att jobba o vill gärna ha en uppgift o få arbeta.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

AnneN
0

Mjuka metoder har jag upplevt är det som fungerar bäst på pitbill och likande blandraser. Som #1 säger vänlig men konsekvent.

Mitt tips är ju att klickerträna dem eller iallafall använda det tänket i träningen om du nu inte vill använda en klicker.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

J0554N
0

#1, #2 okej tack för svaren :) finns det någon speciell träning / arbete elr så som är särskilt bra till pitbullar?

alltså, simning, springa bredvid cykel, weigh pull, sök/spår, hämta leksaker"apport"  ? eller kan man bara gå ut med dom långa promenader med lek och träna många tricks?

Strong people don't put others down, they lift them up. 

AnneN
0

#3 Det är en ganska allsidig ras som behöver arbeta både fysiskt och mentalt, för den fysiska delen så är wp, långa promenader, cykla, mm jätte bra, mentala delen är det allt från vanliga trix, vardagslydnad spår till mer avancerade saker.

Vill även påminna om att socialträning med andra hundar (utom familjen) och kanske även med andra djur är jätteviktigt redan från det de är små.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Forest]
0

Hur gammla är dom? Jag rek att man verkligen ligger i att hitta bra köpare sen som vet vad denna ras kräver så de inte andvänds som tuffhetsumbol. Lycka till : ) och du får gärna visa bilder på dom, sånt gillar vi Flört

monsi
0

Ja bilder är ett kravSkrattande

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad