Tuffa hårda hundar??
I min värld är alla hundar olika individer,men samtidigt är det i många fall människan som gör den till en hård och tuff hund.
Tänker men om sin egen hund att…Jag äger en hund som har en bakgrund som livsfarlig med hett temparment,och det går inte att styra den OM den skulle bli förbannad,då får man en sådan hund.
Tänker man däremot att….jag har en hund som är min livskamrat och möter den med ömsesidig förståelse och respekt,så får man en sådan hund.
Och detta är oavsett ras…håller ni med?.
Diskutera gärna

Helt rätt! Instämmer till fullo.
Jag är absolut inte perfekt eller någon expert men jag har trots allt lyckats få 2 stabila om än ouppfostrade hundar. Med vänlighet mot djuren kommer man långt. Kullsyskon till båda hundarna har fått avlivas pga aggressivitet. Mina hundar har aldrig bitit någon och är inte aggressiva normalt sett. Däremot har jag sett att det finns temperament som kommit fram i vissa situationer men som då varit provocerande.
Mina hundar skulle definitivt försvara mig och barnen till sista blodsdroppen.
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!
1 Ehhh va!?…menar du på fullt allvar att du låter dina hundar försvara dig?,eller har jag missuppfattat dig?

#2 nej, inget jag vanligtvis gör
.
Men det har hänt situationer då hundarna visat temperament skrev jag och i en sån situation så hinner man inte direkt tänka på hundarna. Man har fullt upp med att försöka undvika att något händer mig eller barnen.
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Ja hade jag velat ha en farlig mördarhund som så många trodde att jag ville då jag skaffade Velvet så hade jag säkerligen lyckats få det istället för denna genomsnälla superglada, översociala vovve som jag har idag.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Finns inte hårdare hundar bara hundar som kanske inte lika lätt väljer att lyda utan tänker mera självständigt ex Taxar kan vara grymt envisa om de verkligen vill något.
En hund blir vad man gör den till sen finns det ju hundar som passar bättre med olika personer än andra.
Skulle inte ge en tax till en vele potta som inte vet om den har gått ut eller ska gå ut ( klart skulle nog inte ge en sån person någon hund
)
Skulle inte heller ge ex en mjuk super känslig hund till en person som komenderar värre än en överste till sina rekryter, den skulle jag ge en halv döv hund som kan tänka själv

Hm! Detta med att försvara Carlos min Dogo Låter ingen komma nära mig om det är ex mörkt ute heller en hotfull situation , han späner upp sig o markerar fara matte,men han slappnar av direkt om jag ex hälsar på den skumma farbror som kommer i mörkret eller säger sitt i den hotfulla s.
Vet han skulle försvara sin flock om det behövdes men vet också att han lyder o slappnar av direkt när jag ber om det.
Skulle aldrig låta honom göra något om det inte kom en för ex våltäcktsman o försökte göra något o det inte finns någon annan utväg o då menar jag verkligen ingen annan utväg, vill inte att han ska råka illa ut bara för hans instinkter säger till honom att försvara sin flock.
Han är den perfekte gentlemanen som visar om det är något eller inte i buskarna i mörkret en trygg hund att gå med i allla lägen
Mina flickor tja gillar inte att gå med de två fegisarna i mörker ha ha!
De ser spöken överalt fniss! Lite OT
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
3,Aha då förstår jag
4,Jadu så många ggr man har fått höra men du har ju en collie dom kan man ju göra vad som helst med,och sen när dom agerar på något sätt hotande så reagerar dom snabbt som attan,med ett varnings skall som sig bör för en vallhund,OJ!!! det trodde inte jag om den rasen låter det då…..
Spike som är den gladaste hunden i världen,blir ju folk rädda för bara han tittar på dem ibland,fast jag vet att skulle dom hälsa på han så skulle dom få en rejäl puss bara han kommer åt,och det kan folk glömma direkt från Snodden hahaha

Har tre hundar folk är rädda för bara för rasernas skull.
Carlos blir lika besviken var gång folk inte vill gosa med honom, han älskar att gosa med alla.
Flikorna bryr sig inte om folk alls o skiter fullkomligt i om de vill hälsa eller ej om de inte har mat för då kan Bitchen verkligen koppla på charmen
Visst finns det flera st i varje ras/er som visar sig vara en hård tuff rackare. Men har ganska svårt o tro att chanel kunnat fostrats till bli hård, eftersom hon är kännslig o alldeles för snäll. Vissligen så skäller hon på andra hundar (tränar bort detta) men det är inget utfall utan mer varnling skall. Jag har väl tur att träffat väldigt snälla hundar i många raser stora som små. Sen finns det säkert som så att det ligger närmare att få dom lite hårdare o tuffare, många terrier är ganska så tuffa. Det är ingen latemanshund :P men med rätt fostran o rätt träning ska de gå bra. Jag har hört mycket negativt om Softisar,Collie,taxar men har inget minne av det jag hör andra snacka om. Har bara goda minnen dok systerns collie kan nypa barn som är för "på" men detta är pga han har fått fästingsjukdom av värre slag. Så han är lite stel. Enda rasen jag kan säga har bitit nån av oss är jack russel o den smet från sin trädgård o bet sonen i benet.

Tror nog chanel skulle gå att få till en hård hund allt beror på träning o vem som håller i kopplet.
Veka hundar går jätte lätt att få till agresiva hundar handlar bara om att bryta ner dem till nervark som tillslut inte ser någon annan utväg en att försvara sig o bli osäkra agresiva hundar., som vissa tror är hårda hundar.
Tur de som skaffar hund för att verka tuffa o ha en farlig best inte har upptäckt hur lätt det är att få en colli eller pudel till mördar maskiner som hade varit farligare än det de har nu i sina koppel.
Båda raserna är relativt lätt tränade o framför allt de älskar att var till lags o jobba.
9, tur att jag inte vill ha henne hård 

#10 ja det är en himmla tur