Vad är egentligen en hård hund?
Vill inte kapa spikes tråd om tuffa hårda hundar, så skapar en ny tråd istället.
Som med så mycket annat så kan man använda samma ord men ändå mena helt olika saker eller använda helt olika ord fast man egentligen menar samma sak.
Så nu undrare jag hur definierar du en hård hund?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

För min del är det en hund som tål tuffare tag o kanske inte är så lätt att träna pga mycket egen vilja.
Jack russel är rätt hårda hundar ex
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
En hard hund for mig ar en hund som provar granserna och ar dominant och som inte ger upp. Valtrannad med starkt psyke
Härliga hälsningar// Felicia
http://twinkimesstars.weebly.com/index.html
Himla bra tråd Anne
En hård hund för mig är en vältränad mentalt stark hund,där man får jobba otroligt mycket för att få den dit man vill,alltså en hund med enorm arbetskapacitet som måste stimuleras ofta..
En hund som hugger gör utfall vaktar fast den inte behöver är för mig en osäker/rädd hund osv, det ser jag inte som en hård hund utan en hund det är synd om.

En hård hund för mig är en hund som är svår att lära saker och svår att motivera.
Hittade en beskrivning som stämmer helt överens med hur jag definierar en hård hund.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
4,Bra beskrivning tycker jag
En hund med mycket egen vilja som kräver lite av sin ägare. Hård på det viset att man får kämpa för att träna den vill jag någ påstå. :) Jack ryssel är för mig en sån typist ras man får inte vara en inrutad ägare om man skaffar en sån ras, utan vara flixibel i sin inlärning o träning.