Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettallmänt
Läst 1724 ggr
spikes
0

Tips efterlyses...

På hur man ska agera om man börjar jobba efter lång tid hemma med hundarna,hur gör man om dom protesterar på olika sätt,eller om man ser att dom saknar den som inte är hemma osv osv….

monsi
0

Jag brukar alltid ge mina hundar en gobit innan jag åker till jobb eller någon annanstans utan dem så vet de att de ska gå o lägga sig o inte får åka med.

Bra är också att begränsa deras utrymme till ett mindre så de inte känner att de behöver vackta hela huset när man är borta.

Det vicktigaste av allt låta hunde jobba hjärnan trött innan man lämnar dem.

Ungefär som man gör när de är små o ska lära sig vara själva en stund.

Hoppas något av detta funkar för er.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

[Forest]
0

1, tack för dina tips o ideer :)

monsi
0

Vissa hundar sköter sig när man är borta men beter sig välldigt skumt mot vanligt när man kommer hem.

Detta beror på att hundar vill ju vara med sin flok o får den inte det är det ett straff så de vill blidka sin ledare när denne kommer hem igen.

Finns hundar som blir jätte oroliga när den ene personen går men inte den andre kan bero på att ledaren lämnar flocken, medan den andre är bara en flock medläm.

Hundar som inte bryr sig om att det finns personer hemma utan ex vandrar o piper när den som ex tränar hunden mest lämnar hunden med den andra, kan antingen känna sig otrygga o skyddadd utan sin ledare eller så tycker den att den personen som är kvar är under den i flocken.

För att bryta det sist nämda som kan vara välldigt enerverande för både hunden o personen kan ex att de tränar tillsamans bryta mönstret.

Hunde får upptäcka att personen som är kvar är lika bra som den som brukar träna o leka med den.

Vicktig att ha rutiner innnan o efter man lämmnar hunden själv ger en tryggare hund o förhoppnings vis en gladare flock.

Detta är mina erfarenheter av hundar o vad jag har upptäckt genom åren med mina vänner.

Finns säkert flera som har olika erfarenheter o lärdomar av livet vore kul att få läsa vad ni har upplevt.

AnneN
0

Velvet protesterar ju nu då jag är på praktiken om dagarna fast än sambon är hemma hela dagarna.

Hennes protest är att vandra fram och tillbaka i lägenheten mer eller mindre hela dagen och gnälla, äna tills jag kommer hem, då kan hon slappna av och lägger sig i soffan och sover.

Min sambo går ut och rastar henne några gånger per dag, kan även busa lite inne och mysa med henne, men att aktivera henne med träning eller långa promenader kan jag se mig om i himlen efter för det har han inget intresse av.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

spikes
0

4,Hahaha ja de flesta har väl följt mina hundars protester sedan jag började plugga,idag var det ju dags igen….

Jag hade inte kommit hem och sambon hade kokat potatis och kottletter till mat,han tar 2 st och ska gå och hämta något i ett annat rum,kommer tillbaka och tycker Snodden ser så konstig ut,han dregglade lite och såg ut att svälja något fort som attan,tittar på sin tallrik och mycket riktigt han hade snott 2 kotletter från hans tallrikFörvånad,den hunden har varit den mest pålitliga vad det gäller att lämna mat och annat på bordet,så jag har blandat i caroten i hans mat nu för att undvika eventuell dålig mageCool.

När vi skulle gå på kvällsprommis så stökade Spike runt med husse som en tok!,han drog i kopplet och ville absolut inte ha ögonkontakt med han,trots att han hade gotta satte sig ner och pratade lugnanade med honom,men nehe den gubben gick inte.

Han skulle gå med matte!,så vi bytte hund och då funkade det jättebra så jag tränade lite fot stanna sitt samtidigt som vi gick,problemet för husse blev ju inte direkt mindre av det,för så fort jag sa hit eller sitt eller stanna så gjorde ju Snodden det också,hahaha ni kan ju tänka er vilken soppa,men vi skrattade gott åt detSkrattande

monsi
0

De är för söta de små liven tycker lite synd om era hussar fast din Spikes verkar försöka att aktivera sig mera med hundarna märks vem som tränar o inteSkrattande

AnnaN tippsa gubben din om att han kanske får en lugnare tillvaro om han aktiverar velvet med lite träning.Flört

Kan lungt skriva mina hundar är inte specielt snälla mot husse heller när matte går de piper  o vill med men slappnar av efter ett tag de vet att med husse händer det inte mycket o det är ingen ide att hettsa uppsig han bryr sig ändå inte så de får ingen uppmärksamhet ändå.

Han är lek farbron medan matte är ut o gå långt, träna o favoriten stallet.

Husse kan träna o gå långt med dem men är inte lika aktiv som matte.Skrattande

AnnL
0

Silver protesterar aldrig eller surar. Han blir ledsen, ser ut som alla värdens bedrövelser vilar över honom om det är något.

# 0 Vad det gäller Snodden har jag få tipps och råd att ge tyvärr. Men jag ska ge det jag får fram.

Han har varit van vid dig hemma i så många år att han inte går att muta med någonting utan bara protesterar o protesterar tills du fattar att du ska ha någon form av arbete där Snodden får vara med.

Jag känner väldigt starkt att han vill något tillsammans med dig i ditt arbetsliv, det är därför han pockar på dig ideligen.  Kyss

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

spikes
0

7,Hahaha ja Ann det är så sant,då har du tolkat honom rättGlad.

Självklart är det inte lätt att lära dem att nu har matte annat för sig ibland,men så länge det är "oskyldiga" bus,så kan man ju ta detSkrattande