Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: god-morgon-middag-kväll
Läst 1277 ggr
spikes
0

God morgon ons 13 okt

Hur har ni det i höstvädret?,hörde att det skulle komma snö nu,är det någon som fått det ännu?,här skulle det regna till helgenObestämd.

Idag har jag bara en lektion på 2 timmar i matte,och den börjar inte förrän halv fyra,så jag ska ägna förmiddagen åt mina trotsiga vovvs,Snodden är som vanligt värst,sådan matte sådan hund heter det juCool.

Han var så duktig (not!)och höll sig HELA dagen igår tills jag kom hem och hade varit hemma några timmar efter fyra.

Sambon var ute med dem på morgonen och som vanligt kan han inte passera en gräsmatta eller mossan i skogen utan att rulla runt på ALLA ställen,Spike var duktig och gjorde sina bägge behov då.

Sen var sambon hemma på frukost vid nio igen och skulle släppa ut dem,men den ena låg och drösade i soffan och den andra i sin bädd,och ingen av dem hade lust att gå ut.

Vid tolv var sambon hemma för lunch och tog en prommis i samma veva,och Snodden var på väg att sätta sig 3 ggr men tittade lurt på sambon och ångrade sig.

Varpå jag fick ett mess om hur Snodden uppförde sig,sambon blev ju lite orolig så jag sa till honom att strunta i det,han bara protesterar på sitt sätt.

Jag kom hem vid fyra tiden,och gick ju ut med dem och jag ser hur Snodden vägrar sätta sig för han är inte dummare än att han har räknat ut att då får han gå hem,och matte åker iväg igen.Men denna gången skulle jag ju inte det,så det blev 2 timmars bus i skogen,Snodden höll sig i en timme till sen gick det inte längre,och jag tror han gjorde nr 2 tre ggr innan han var klar.

Väl hemma så såg han ju att jag inte skulle gå mera utan stanna hemma,då började nästa ofog från bägge.

Spike kommer ut i köket där jag sitter och läser,med min toffla i munnen och den vet han är tabu,men sitter så fint och stirrar på mig tills jag ser och säger loss,sönerna skrattade som sjutton åt det där.

Snodden ställer sig i hallen och för ett himla liv med sitt snackande,och först fattade jag ju inte vad han ville,så jag drog ut hans leklåda,och där låg ju hans kära aktiverings boll,den tog han ur och det var en godis kvar i den så jag sa aldrig som jag brukar"hämta bollen",för jag tänkte att den kunde räcka innan maten.

Snodden kommer i full rulle med bollen och fullständigt slänger ner den på mina fötter och skäller med det där ljusa skallet,och det gör baske mig ont i öronen,men jag sa du får vänta och tog bollen och lade upp den på bänken,Snodden tystnade då men så fort alla gått ut från köket så hör jag hur det rasslar därute,då hoppar han upp tar ner bollen och kommer ut i stora rummet,fullständigt trycker in bollen i magen på mig,här väntas ingenting anser hanSkrattande.

Det vara bara att ge dem maten tidigare,efteråt hade han jättekul med en påfylld boll länge,och Spike fick ett stort grisöra,han tar det lugnare med det än med sin aktivitetsboll.

Ha en fin dag allihopa!

AnneN
0

hahaha, de är då för härliga med sin upptåg dina små odågor Skrattande

Velvet tycker inte heller om att jag är borta på dagarna trots att sambon är hemma hela dagarna, hon vandrar fram och tillbaka i lägenheten och gnäller från förmiddag till jag kommer hem där runt 17 tiden, då är hon helt slut och sover resten av kvällenTungan ute

Sitter på praktiken och nu dök det upp ett gäng från Ske-å som ska lära oss kartprogrammet.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Forest]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

0, Haha, skönt o höra att dina hundar håller Er akterverade :D

Här är det kallt burr 0 imorse på med mössa o vantar. Ute var det frost o det ska givetvis upplevas med spring,rulla och slicka i sig. Så efter men gått sin lilla morgonpromenad så släpps vildjuren lösa Flört  Är en fröjd o se hur mycket dom uppskattar frost. Igår passa jag på att låta dom träna kroppen lite extra i högt gräs och avsluta det med söka godis. Det tar lång tid innan de inser att de hittat alla o dags att gå hem. På fredag ska Enja blir fin igen bad o klippning så jag tränar igen stå fint på bordet och "lossas" trimmar så hon inte är så rädd för detta. Nu ska jag göra mig klar ska till arbetsförmedlingen måste komma igång med något, hoppas att de kan erbjuda sen en pratikplats så man får visa sina fötter.

Ha det gott alla! Bjuder på höst-spring

Kickilu
0

Är inte våra fyrbenta vänner för härliga och framför allt väldigt kloka o smarta. Lär sig rutiner snabbt och framför allt hitta på bus som de vet ej är ok när man minst har tid eller ork för det.

spikes
0

Jodå Tack alla,visst blir vi aktiverade oavsett om vi vill eller inteSkrattande.

1,Näe Velvet blir ju ledsen när du inte är hemma juFlört.

2,Härlig bild du bjuder påGlad.

3,Ja håller med vad gjorde man utan dem,finns väl inga som så lätt kan få en att le oavsett vilket humör man är påFlört

[Forest]
0

1, new, lilla tjejen väntar o väntar klart hon kopplar av när matte är hemma o allt är som det ska vara Flört

3, haha du har så rätt så. Finns bara ett bus chanel gör och det är öppna sopskåpet=äter det hon anser gott. Tyvärr så misslyskas hon vääääääääldigt ofta pga vi har som ett lås på det skåpet.

AnneN
0

Hann inte riktigt skriva klart i #1, tidigare har det inte varit några problem alls med att jag for iväg på praktiken över dagen, men nu sedan Sotis gått bort så har hon ingen lekkamrat längre. Velvet och Sotis var verkligen bra buskompisar för de älskade att brottas med varandra och hade sååå kul tillsammans, nu har velvet försökt med de andra katterna men de är inte allt för entusiastiska utan antingen får hon stryk av dem eller så går de bara där ifrån.

Det kan jag märka även då jag är hemma att hon verkligen saknar någon lekkompis hemma, blir inte samma sak med att få träffa andra hundar och busa med dem ute.

_**/Mvh Anne

[Forest]
0

6, Hur många katter har du? Tänkte kanske du senare kan se efter en ny vän till henne. Jag har med en hund som älskar katter suck men alla fattar ju inte att hon är en snäll vovve utan man får verkligen passa henne när hon snockar under buskar efter katter. Fått ett par smällar på nosen av katter, en katt som alltid kommer fram när hon ser oss tack o lov så får chanel lite kattkel med henne :) Jag önskar jag kan ha kisse men tyvärr så går det inte nu pga sonens allergi.

spikes
0

6,ja och då blir det ju ännu mera påtagligt för henne att sakna sin matte i alla fall,hon vet ju att du alltid kommer hem igen:-)

AnneN
0

#7 Jag har nu 3 katter och någon fler blir det inte då vi har dem som innekatter i en lägenhet, ska vi skaffa fler så blir det först den dag vi bor i hus.

Men det är ju en stor omställning inte bara för mig utan även för Velvet och de andra katterna nu då Sotis är borta, dels så var han mitt kurrmonster och sängvärmare, Velvets lekkamrat, Lillans "storebror" och högst i rangen av katterna.

Tussan har blivit lugnare sedan Sotis försvann, Hope (hittekatten) har blivit mer framåt, Lillan måste nu som 5 åring för första gången i sitt liv bli mer självständig och inte bara lita på att Sotis tar hand om henne hela tiden (han var verkligen som en storebror till henne).

Ofta så tänker man inte på hur stor omställning det faktiskt är att mista ett djur även om man har flera djur kvar, det talas ofta om omställningen då man skaffar djur, men sällan om hur det blir när ett djur försvinner ur familjen.

_**/Mvh Anne

spikes
0

9,Det har du alldeles rätt i så därför tänker jag starta en tråd om det nu,det är ett himla intressant ämneFlört

fridaas
0

Hej!

Här är det inte heller populärt när jag går till praktiken på morgonen, fröken gnällfia går omkring och letar och letar och vägrar gå ut med husse. Hon har även fått för sig att hon inte ska lämna trädgården om inte jag är med, förra veckan tog det 15min att gå 5m.. underbart Obestämd

Dock får hpn nöja sig sig med att gå ut med husse, för jag är för trött och slut i ryggen när jag kommer hem från dagis. Speciellt idag när foglossningarna känns av en massa med, släppa ut henne på trädgården kan jag göra, men det blir inga längre rundor. Troligtvis blir det en tripp till svärföräldrarna så hon får springa fritt på åkern och kanske bli lite trött.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.