Äldre pars hundvalp omhändertas
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Jag vet att brukare kan ha djur och att ofta får personalen ta hand om djuret väldigt mycket i mååååånga fall. Jag anser faktist att i vissa fall äre okej om de akterverar nu hunden med lite själva, det är yterst sällan en hund bara är nöjd med rastas. Tycker det var rätt att ta hunden… ska iväg skriver mer sen ;)
Jag är lite tveksam till länsstyrelsens resonemang om trädgården.. De säjer att tillgång till trädgården inte är tillräcklig för att lagen säjer att den måste rastas på annan plats dagligen…
Vad som står i JBV´s lagar och föreskrifter är att hundar som vistas permanent i hundgård ska rastas dagligen på annan plats. En trädgård är väl ingen hundgård? Och inte vistas den i trädgården permanent?
I övrigt så tycker jag nog att valpen bör omplaceras.. De kan ju skaffa en utekatt som inte behöver promeneras:)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Så nu kan jag skriva. Jo jag tycker att vill nu så gammla personer ha hund och har hemtjänsten som promenad hjälp så kan de kolla kanske på lite äldre hundar finns ju en drös äldre vovvar som letar hem i alla storlekar. (äldre 3år-uppåt) Och det krävs som sakt var en trädgård så hunden kan nödkissa då just dessa personer inte klara av att gå så bra. Annars tycker jag att hemtjänsten kan ha hund i sitt yrke :) Eller som 2 säger en kisse är inte fel men tycker att man kan gott ha en innekatt även här finns en drös katter som letar efter hem :)
Jag hade haft större förståelse om de haft en hund och sedan råkat ut för en funktionsnedsättning men de skaffar alltså valp efter valp fast de vet att de inte har möjlighet att ta ut hunden. Helt idiotiskt och självklart ska de inte få ha hund.
#4 precis… Det är ju inte hemtjänstens jobb att sköta husdjuren. Enormt snällt att de gör det i den mån de kan faktikt:)
Någon kanske skulle starta en "hemtjänst för djur hos funktionshindrade":) Det skulle nog kunna bli lönsamt..
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

#3 tycker som du.
Vad hemskt att bara för man är gammal inte ska kunna få ha ett djur.
Okej! Inte det smartaste Att skaffa valp när man inte kan gå ordentligt men o andra sidan kanske de tänker som så att en vuxen model större som oftast anonseras ut kanske de inte klara av för hunden kan putta omkull dem o ovasiktligt skada dem. Vem vet.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad