Tappar valptänderna.
Tänkte höra lite vad ni har för tips vad man ska tänka på nu när valpen tappar tänderna?
Enja har tappat alla framtänder men nu är det dags för stora gaddarna bak ser det ut som.
Luktar lite unket om henne o såg idag hur löst dom sitter. Jag kunde pilla de bakre tänderna o få glipa hua, lite läskigt. Tänkte skapa en kamptrasa idag med frotetyg.
Har ni bra tips vad man ska tänka på? Kan man pilla eller ska man låta dom trilla av utavsig själv?
Dom trillar av av sig själv. Varför pilla bort dom när dom sköter det själva? Är dom lösa trillar dom snart ut ska du se :-)
1, jag har inte pillat bort nån än :P de andra har ju trillat bort självmant.

Jag tycker det är bättre att låta de trilla själva utan att man ska vara och peta i onödan.
Kliar det mycket i munnen så kan det vara skönt för henne att gnaga på nått kallt, tex fruset ben.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
3, Jag tor inte det kliar så himmla mycket. hon har sina ben och mjukisleksaker så som kampleksaker mm. Ser ingen större skillnad på henne på det viset, dok ville hon itne äta igår så gärna. Gav maten på sked då åt hon iaf lite. Gav henne morot o den knapra hon lite på.
Samma busvalp som vanligt, väldigt tjuvaktig 
Här brukarde få morötter när tänderna är på g att ramla ut :)
Vill bara inflika här att enligt min vett,så är det vanligt att dom käkar upp sina vassa tänder också,detta är inte så bra,framförallt inte på småhundar,det har hänt att dom skurit sig rejält inuti matstrupen och neråt,så man ska helst hålla uppsikt,frottehandduk och dragkamp var bra på min lilla york,hans tänder som hoppade ur fastnade i den då
6 åfy jag har lekt idag med frotekampleksaken men hon var inte så jätte intreserad av dragkampa förökte få chanel till leka med den men serru icke sa nicke :(
En fråga Enja har nu en hörntand hon inte har tappat men ny har kommit upp. Det är väl bara ringa vetrinären o be dom ta bort den. Söver de hundarna, när de gör detta ingreppet antar det?! Den är iaf inte lös vad jag kan känna vill inte böka med tänderna för mycket. Annars har hon tappat tänderna fint och jag har kastat 5 st :)
8,Vetten kommer att vänta så länge som möjligt,om du får kan du försöka vicka lite på tanden,dom brukar lossna ändå,ge mycket ben och annat som går att tugga på.
När jag fick ta bort dubbla hugg tänder på min york så sövdes han,men det är inte alltid dom sitter så hårt.
9, du har rätt vetrinären sa att hon kan vänta hon är bara 5 mån så det var inte kris :) Jag har kännt lite mer på den o den är inte lös kommer väl känna lite varje dag på gadden. tack för dina lugnande tip 
Phu nu har dubbelhörnen tappas och ytligare 2 gaddar här lossnar de på löpande band tycker jag
Hoppas att alla trillar ut som de gjort nu, detta var något jag lite "missat" o läsa på lite extra om
Så dubbeltanden skrämde mig lite har ju hört skräckstorrys om hur illa de kan sitta fast i käken o bla bla bla
Vad bra
12,
Jo du nu kan jag pusta ut lite