Från Varg till Vovve!
På ViaSat Nature visas just nu ett program som heter "Från Varg till Vovve" Ett program som alla hundägare bör se, sen kan alla se vad och varför hunden gör som den gör.
Det är ett helt och hållet vetenskapligt och fakta baserat program som starkt rekommenderas, sen kan man undra om man valt rätt ras eller kanske inte
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Låter intressant, synd att jag inte har den kanalen för tillfället
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
va synd att jag inte har den kanalen, hade gärna sett
HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.
Missade det förstås,men tror att jag sett den innan,bodde de ett par med vargarna i det vilda? eller var det "tama" vargar i hägn det handlade om?

#3 Nä.. Det här var/är en dokumentär om hur vi förstör våra hundar med inavel fast kallar det linjeavel. Om hur vi ifrån ett 20-tal hundtyper fått fram nästan 400-raser och om hur vi förstör anatomin i våra hundar och varför hundar är som dom är och vad, vilka egenskaper dom är till för.
Se tex Engelsk Bulldog, som från att ha varit en hund som varit ca: Golden stor, smidig och snabb blivit det trubbnosiga kantiga och allt annat än smidig hund som knappt eller inte kan födas på naturlig väg.
Men det är våndan av vårat Guds begär, så säger man det är enligt FCI/SKK godkända raser?? Hmm
Om Människan inte la sina skitiga händer i mellan så skulle hundvärlden se mycket bättre ut med naturliga hundar och sunda instinkter och fåfängan skulle få stryka på foten.
För om man ser på Engelsk Bulldog så skulle den dö ut utan människan, eftersom de inte kan föda naturligt, så då är det nog så att dom inte ska finnas egentligen.
Finns fler liknande exempel. på djur utan människans inblandning inte skulle finnas.
Så vad är det som ger oss rätten av att manipulera med liv på det sättet som vi gör??
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus
Har inte den kanalen hade vart klart se värt o sett.