Go´morron fredag 8/10
Go´morron på er alla underbara hundmänniskor + hundar! 
I går gjorde jag nått halvtokigt för att muntra upp mig själv, jag anmälde mig och en kompis + hundar till inoff. agilitytävling!
Ingen av oss har någonsin gått en agilitykurs eller tränat speciellt seriöst med hundarna, lydnaden på Velvet är väl si så där då det är mycket hundar runt om och nytt ställe och hon är ju bara såååå glad i andra hundar! Så vi får se om vi tar oss igenom en hel bana eller om vi får bjuda publiken på en cirkus istället!
Men vi gör ju detta endast som en kul grej och inte blodigt allvar… Funkar det så kanske vi anmäler oss till någon kurs för att kunna tävla mer seriöst i framtiden, för det är utan tvekan en rolig sport 
Idag och typ 1 vecka framåt blir det att nöta in sådant som vi vet att hundarna har svårt med, för min del blir det slalom och plattatunneln för slalom kan Velvet bara om hon följer en godis och plattatunneln där är det tvärstopp tills hon insett att den inte är stängd utan man kan springa genom.
Önskar er alla en underbar dag! 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
God sen förmiddag Anne och alla andra!
Ja ibland behöver man göra något sånt för att slippa tänka på annat,du är duktig Anne
.
Så länge ni bara springer en och en på banan så lyckas du säkert med Velvet,glöm inte käka tuggummi om du känner dig pirrig,då känner inte hunden av det lika mycket;-).
Jag är bara hemma för håltimme börjar igen kvart i ett,har haft ett Svenska prov på morgonen,som var så lätt att jag var klar redan kl 09,00
skönt när det är fredag.
Nu ska jag ut med doggsen en sväng,så får jag se om HERR! Snodden möjligtvis vill skita denna gången
.
Ha en fin dag alla!
0, hade vart underbart o hejjat på Er :) Kul grejj att du iaf ska försöka lr ni rättare sagt.
Idag är det lite mulet igen lite dimma men inte så farligt kallt. Hundarna fick en bra morgon tur o sen bus i trädgården. Detta gör att man lugnt kan se på tv o dricka kaffe med 2 sovande hundar intill. Jag har gjort lite godis igår kyckling kokt det är bra ombyte som mina hundar älskar. Enja har tyckt att det är så trist att gå in eftersom hon vill busa mer. Men med lite muta sa det swich så var hon inne i trapphuset
Chanel har lagt på en dumhet tvärnitar o ska sniffa o svår o få bort. Så henne ska jag träna idag på detta samt balansövningar, blir en bra runda med damen. Enja anser små barn 1år-4år är läskiga och jag har "bokad" tid med granne+barn
anser inte att hon behöver vara överlycklig men inte ska hon vara rädd för barn iaf. Dessa barn är kanon med att träna lite på eftersom dom inte intresserade av hundar o det gör att hundarna får vara i fred.
Har insett att jag måste leta efter lite valpvänner till Enja för lite lek, tänkt skriva nån lapp o se om man får napp. Även fick jag skriva in det på hundtränares G-bok att vi letar kompisar.
Så kommer min dag se ut, ska väl städa lite med
Ha en bra dag alla!

Vilken härligt hundig dag jag haft!
Började med att vi åkte ut efter en lite skogsväg och lät hundarna springa av sig ordentligt, sedan åkte vi vidare till brukshundklubben och körde massa Agility och lydnad, + lite lek. Åkte sedan till hundhuset då lokalen var ledig idag och tränade lite extra på ett par moment, mest slalomen.
Helt otroligt vad snabbt Velvet lär sig nya saker! Igår var första gången vi var på en agilitybana och även första gången hon fick testa balansbom, a-hinder och några till… I går studsade hon upp på balanshindren och hoppade ner, idag sprang hon upp, över och ner och snabbt som 17 gick det. Slalom har vi kört lite så där oseriöst tidigare, men har nött det en del idag och nu börjar hon fatta det utan att behöva följa handen allt för mycket 
Aktiv träningstid med Velvet idag var ca 4-5 timmar, så hon är ganska trött nu.
Sedan har jag hjälpr en kompis aktivera en blandis som hon är hundvakt åt, en 1-årig hane som är blandis mellan husky, schäfer & amstaff, understimulerad och otränad, men guuud vilken underbar hund att träna med. Klickade in han på ca 10 minuter, sedan lärde han sig att vissling i pipan betyder att man får en godis om man kommer, en del kontaktövningar och hjärngympa. Och han tyckte det var så kul! 
_**/Mvh Anne
Låter som en skit rolig dag Anne :) Och vad duktig valvet är med, jätte skojj. kan du inte försöka få nån att filma lr ta kort när du tävlar kan vara kul o se hur det går :)

#5 Jo både jag och kompisen komemr ta med kamera, så kort och/eller film kommer absolut 
_**/Mvh Anne
6 fint även om det itne går jätte bra så är det alltid kul att få lite fina bilder sen livar man även upp blandraser.ifokus med lite färglada fina bilder lr film :)

haha när jag körde ett lopp med våran 11åriga staff så körde hon 5 hinder sen så skulle hon hälsa på alla i publiken + domaren :p Blev väl inte så lyckat lopp men hon hade roligt iaf :D