Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettveterinär-sjukdomar-hälsa
Läst 2390 ggr
Kickilu
0

Halsprov

Idag åker jag till veterinären med Prince som haft Kennelhosta. Vi ska ta halsprov. Misstänker att han fått halsfluss nu. Inge roligt med sjuka vovvarGråter

spikes
0

Ajdå..håller tummar och tassar att allt ska bli bra fort.

Kickilu
0

1, Tack det värsta är att jag tyckte han var bra nu så igår var han på dagis men när vi kom hem så dreglade han nåt helt otroligt. Hur jag än torkade honom så hängde det som två slem/dregel/skum- strängar från munnen o han svalde mycket så nåt tok är det.

Hoppas inte han smittat någon. Blir bra med utlåtande av vet.

[Forest]
0

Håller tummarna för att han snart är piggelin och att det itne har smittat nån.

AnneN
0

Håller tummarna för att Prince ska bli frisk snart.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Kickilu
0

Nu har vi fått besked. Ordentlig halsinfektion som en följd av kennelhostan. Han ska äta antibiotika minst 10 dagar, ev längre, bisolvon samt tvättas runt munnen med alsonsprit mot blöteksem eftersom huden inte får en chans att torka där när dreglet rinner. Han blir hemma denna veckan med till att börja med. Snart är han nog pigg igen nu,

spikes
0

5,Förstod nästan att det var det,hoppas han piggar på sig fortFlört

[Forest]
0

En dum fråga kanske men vi har ju väldigt ont av halsinfektioner mm ser man även detta på hundar? Äter de sämmre mm?

5, Skönt iaf att du fick klarhet på detta och att han äter pencelin hoppas han repar sig snabbt.

spikes
0

7,Ja ofta vill dom inte ha mat,och ofta slutar dom dricka,dom kan även påvisa att dom är hungriga…men vill ändå inte äta.fast ofta är det feber med i spelet när det gått så långt,så antingen tempar man,eller håller koll på ögonen och ringer vett

[Forest]
0

8, låter att de har ont med som vi har. Kan vara bra o veta :) tack för svaret

Kickilu
0

7, Man behöver inte alltid märka det men är de så nedsatta som min att slemmet hänger och de sväljer mycket samt börjar lukta ur munnen då kan man snabbt förstå att de inte mår så bra. Han har trots allt ätit med god aptit men har haft lite svårt att dricka även om han gjort det. Har suttit o funderat först vid vattenskålen o druckit ofta men mindre.

Finns inga dumma frågorGlad

spikes
0

10,precisGlad,men då har ju du sett att han haft svårt att dricka ocksåFlört