Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettveterinär-sjukdomar-hälsa
Läst 1294 ggr
spikes
0

Orolig för min Snoddis

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Snodden påvisade ingen hälta i går i skogen även fast han for runt i full rulle upp och ner för stenar osv,vilket han alltid gör när han tycker att matte ska röra på sig lite fortareGlad.

På kvällen åt han som vanligt inget konstigt alls,när jag skulle lägga mig var det så konstigt för han kommer alltid och lägger sig i sin bädd bredvid min säng,och när jag gick upp igen så var det en herre som linkade fram och hade jätteont i höger framben.

Jag satte mig och kollade igenom honom,fanns ingen sticka eller annat i trampdynor eller mellan tassar,kände igenom hela benet ända upp till bogen,men inte ett ljud han sa,ryckte inte ens vid beröring osv….nu är han en väldigt tålig hund så jag vet att han skulle inget säga om det inte gör riktigt ordentligt ont.

Så idag blir det korta prommisar så dom får göra sina behov i lugn takt,sen har jag plockat fram 2 stora märgben så han håller sig i stillhet så mycket som möjligt.Spike kan också hålla sig lugn eftersom han har artros i en armbåge eftersom han är 13 nu,så man har ju lärt honom att varva ner ordentligt när det behövs.

Det är tur man har 2 hundar som inte klättrar på väggarna för att man har 1 eller 2 "off" dagar som jag brukar kalla det för.

Jag misstänker en ordentlig sträckning i benet,men ska avvakta till slutet på veckan innan jag kontaktar vett om det inte blivit bättre.

Men vad man tycker synd om dem när dom har ont,dom kan ju inte tala om var,man blir ju orolig samtidigtObestämd.Ska ta en kort prommis nu för dom har varit på tomten på morgonen men där låg han på gräset till största delen,tur i oturen att jag ska vara hemma och plugga hela dagen idag,känns bra att ha lite koll på han.

[Forest]
0

Jag hoppas han repar sig snabbt och att det bara är en liten sträcking. Håller tummarna för att han snart kan springa som vanligt :)

AnneN
0

Håller tummarna för att hältan bara är nått tillfälligt och lindrigt.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

NinnaH
0

Samma här. Tummarna hålls hårt Cool

Mvh NinnaH

---Medarbetare på Blandrashundar.ifokus---

"Människans bästa vän är hunden"

spikes
0

Tack alla! har nyss kommit in,och jag märkte en klar skillnad på hans hälta mellan asfalt och gräsmatta,det gick bättre på asfalten,alltså får han ondare vid mjukt underlag,och det är rätt vanligt vid sträckningar eftersom dom sjunker ner mera då….

Nu ligger dom och käkar märgben i alla fall,bägge såg jätteförvånade ut när jag vände och gick hem direkt när dom gjort sina behov,men jag tänker ta det säkra före det osäkra med honom.

ms-mee
0

Vi håller tummar! Hoppas det går över snart Glad

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives