Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: allmänt
Läst 4142 ggr
[rightPAW]
0

Vissa hundnamn till vissa raser?

Är det så att det finns namn man ofta hör till några specifika raser? Tex att doggarna har människonamn såsom Kurt, Denise, Frans och Maja medans små hundar ofta har namn som Ludde, Fifi, Misty och Smulan.

Jag personligen tycker faktsikt att viss raser passar med lite udda nam, medans andra ska ha dem här gamla, klassiska namnen som ligger på topp 10 varje år, men vad tycker ni? Glad

Gonee
0

Jag älskar namn på djur.. Det är något man får bestämma helt själv.

Det är skillnad med barn som ska ha namn.. Där finns det ju begränsningar.

När jag har döpt min hundar så har jag alltid letat efter något som inte är vanligt. Min tik heter Alexa och än så länge har jag aldrig hört en annan hund ha de namnet vilket är speciellt för mig. Vår hane hette Deamon när han fanns.

Nu har vi ju en massa valapr här hemma och alla har fått spritnamn, Det tycker jag oxå är like speciellt. Som binder dom på något sätt :)

[Empisen]
0

#1 En av mina råttkullar döpte jag efter sprit, finns väldigt fina namn inom det ämnet!

[Forest]
0

Visst brukar man träffa en vofflan eller en smulan ute och klart det är små hundar som får dessa lite "fjantigare" namn många tycker det är gulligt men inte jag. Jag tycker Smulan är sött på möss men inte på en hund Oskyldig

Vi valde tilltalsnamn Enja till våran lilla. Tycker det passade in med hennes stamtavla :) Chanel heter våran 5åriga tik det har vi inte valt men det passar henne ypperligt eftersom hon är så tikig i sitt sätt Glad

1, Du har väl en Kahlúa? tycker det är fint en fjording/häst fick heta det eftersom hans uppfödare älskar dricka Kahlúa med mjölk Flört

spikes
0

Det där med namn kommer för min del med personligheten på hunden.

Snodden är en virrpanna/yrväder ofta alltså "snodde" han runt i vappislådan som en sådan också,därav namnet,uppfödaren rynkade på näsan tills hon fick träffa honom vid 5 månaders ålder igen,då stod det klart det var en SnoddenSkrattande.

Spike är en glad skit,men har ett hett temprament om det behövs,så han passar i det namnet.

Maja2
0

Det är lite kul med namn….. en bekant till mig har två hundar, en gigantisk mastiff som heter stella och en liten dvärgpincher som heter King.  När de ropar på hundarna tror man att det är tvärtom. :)

AnneN
0

Tänker bara på grannens hund då jag läser detta, det är en hane som är blandning mellan amstaff & pitbull och han kallas för Plutten Skrattande

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[alena]
0

Min Azlan  och hans syskon är döpta efter figurer i Narnia böckerna. 

Min Azlan är ju lejon färgad, rör sig kungligt, är väldigt godhjärtad och accepterande + självständig m.m, så han passar verkligen att heta Azlan efter Narnias kung och härskare.

Grannens lilla dotter säger faktiskt att där kommer "Azlan lejonet", när vi kommer och går.

Azlan betyder lejon på turkiska.

[alena]
0

Har hört talas om 4  jakthundar som hette: Kula, Krut, Ladda, Skjut.

Grannens Småland stövare heter Skott.

spikes
0

8,Haha den var kul.

Hade en stor pyrreneer som hette skrållan,himla söt var honGlad

Gonee
0

3. Ja jag har en Kahúla :)

Jag gav alla namn för att jag ville de.. Och sen har jag sagt till dom som vill ha hundarna att dom får gärna byta  namn om dom vill. Men vill inte att dom byter ut det mot deras nya namn.. Utan vill ha kvar spritnamnen så jag lätt kan hitta dom senare i jordbruksverket eller något sådant.. När jag själv vet vad dom heter.. Så jag får bara hoppas på att det är lätt att hitta dom sen.

Min Alexa fick namnet Lotta när vi fick hem henne.. Så vi la bara till Alexa sen.. Så nu heter hon Lotta Alexa ahhaha..

Den valpen vi ska behålla ifrån kullen heter Gibsons som är GIN han ska kallas Gibbs efter Navy CIS som går på tv3 ;)

[rightPAW]
0

En gammal granne till oss hade två hundar, en newfoundland och en liten blandras, säkert nån beagle blandning. hursomhelst, man hörde ofta hur han ropade på Bamse och Minime, och självklart heter den stora Minime, haha

spikes
0

11,Haha det är bra lustigt,men troligtvis är dom döpta efter sinnelaget och inte efter rasen,min pyrre var ju en Skrållan absolutGlad

[rightPAW]
0

#12 Haha jo antagligen, men lät ändå så roligt när han berättade vem som var vem Flört