har fått hem valparna :)
Nu har vi varit och hämtat två hundvalpar (pitbull) och gud så mkt energi dom har :O sitter aldrig still bara går och biter i allt dom hittar, går och kissa & bajsar varje minut och skäller & gnäller när dom inte får som dom vill, och eftersom vi redan har två hundar som är ett år så börjar valparna jaga dom och vår katt. Dom är verkligen svår att få lugna, måste lägga dom i hundburen så dom inte kan springa iväg(den är ca en meter) och sätta på musik, då somnar dom. Dessutom är en av valparna mindre,magrare än den andre och dens päls är tunnare, finns det något att ge honom så att han växer ikapp honan eller ska jag bara låta det vara ?
och så skulle det vara hemskt snällt om någon här kunde ge tips på hur man lär dom att INTE bita i saker dom inte får bita på .
hur ska man göra med dom om natten? vi hade dom i buren denna natten men dom gnällde så mkt så jag satt vaken halva natten pga att jag inte kan lämna dom utan uppysn.. och en fråga till, vad är det snabbaste sättet att lära dom att kissa/bajsa på tidningarna och ute? dom går alltid och gör sitt på mattorna och mamma blir INTE glad!
Jag kanske inte är den bästa på svara eftersom jag bara har en valp. Men jag måste haft tur att hon är så lugn inne hon har sina leksaker o jag är ute mycket med henne + våran andra hund med. Bur o inhängnad inne har inte vi haft anser att det ska behövas stänga in Valpar. Jag hade dok en ute det var 8 st rutor kompostgaller vart en stor lekhage men där var hon bara om vi var ute o fikade/grillade mm då man itne kan lägga ögonen bara på ha koll på valpen. Annars fick hon springa som hon ville på bakgåden. Hon är lite tjuv kallar jag henne för tar gärna sont som är dotterns saker gossedjur,hårsnoddar stora mm sånt hon kan ta. Jag ser till att hon får annat o göra blan toarulle med gömt godis. Flaska som jag gjort lite hål i =akerveringsflaska och akerveringsboll´självklart inte alla på en gång och inte för offta det ska vara en kul överaskning varje gång :)
Jag vill inte vara elak men jag tycker det låter som du har lite mycket hundar eller lite för unga hundar allså 2st hundar på 1 år och nu 2 st Valpar, jag hade väntat tills 1åringarna var minst 2-3år innan jag skaffa ny hund men men hoppas du får bra tips. Tycker inte det låter som bra lösningar du gör lekhage/bur+musik för att de ska koppla av :L
#1 jo men vi bor i lägenhet annars hade vi köpt kompostagller att ha på gåden.
hur gör du med valpen på natten då?
2,Låter som du är väldigt oförberedd på vad som komma skall med flera djur?.
Först och främst lägg ALDRIG ut tidningar,för du får det bara svårare att få dem rumsrena då,gå ut med dem ofta det är det enda du kan göra.
Du får INTE enligt lag stänga in hundar i bur varken på natten eller dagen,endast vid transport i bil tex får man göra det.Så du får snällt gå ut med dem på natten också och ställa klockan,eller gå ut med dem så pass sent att dom klarar dom timmarna dom sover,sen gäller kläderna vid sängen,kasta på sig dom och ut så fort det går när man vaknar.
Sen har du ju nu fullt upp eftersom alla dina hundar är unga,det gäller då på att du och din familj om det finns en sådan,tar det väldigt lugnt kring valparna framförallt,träna med dem en och en vad det gäller bita i saker,plocka undan det som kan vara skadligt för dem,finns det barn så får du kolla så inte dom är och stimmar runt dem i tid och otid.
Att lära en hund att inte bita på saker dom inte får,är väldigt lätt men det krävs träning,börja med att lära in kommandot "loss" när hunden släppt så ger du beröm och godis….
Din mamma anser jag borde kunna hjälpa dig att gå ut med dem åtminstonde tills dom blivit helt rumsrena,det är ju trots allt hon som står för lägenheten eller?,då borde det ligga i hennes intresse om hon lovat dig att ha så många hundar på samma gång….
Till sist det tar minst 3-4 veckor innan en valp börjar känna sig hemma,så du kan inte redan nu kräva saker av dem…..
#3 ja men buren dom var i denna natten är 90 cm åt alla håll ,eftersom dom biter i ALLT och vi har massamassa kablar till allt möjligt och småsaker på borden osv som dom hoppar upp och försöker ta.
ja min mamma går också ut med dom på nätterna men jag menar hur man ska lära dom att inte kissa i sängen, soffan.
2, från dag 1 har hon sovit där hon ville vi tillåter sängen så det är en sängkompis, men även finns bädd i sovrummet. Inga tidningar utlagda jag valde att gå upp tidigt på morgonen vid 6 -för morgon rasning ingen lek då utan här var bara lära sig rasta. In o äta sova en stund. Det är våran första valp så det var bara läsa på en massa samt fråga uppfödaren om tips för hemkomst. ta bort mattor är mitt tips annars är det lätt att de blir nerkissade. Gör helt valpsäkert kablar,trapp osv.
#5 men vi kan ju inte ta bort alla kablar det är problemet. vi har stereo, dvd,video, ps,datorer,smålampor,högtalare o massa sånt som de är jättemkt kablar ?
jag har aldrig haft en egen valp, men vaktade en i somras när ägaren itne var hemma. Det jag gjorde var att ta ut hunden så fort den vaknade, hade ätit, busat osv. Vi var ute flera gånger i timmen under hans vakna tid. När han gjorde vad han skulle utomhus fick han massvis med beröm, i form av glada ord och lite omklappning, sen busade vi även lite på trädgården innan vi gick in igen.
Nu hade jag honom aldrig på nätterna för då var han hos min fd styvfar (hans nya som är ägare till hunden) så jag vet inte hur de gjorde då, men de gjorde nog samma sak skulle jag kunna tänka mig, ta ut honom precis innan de gick och la sig, tog ut honom när han vaknade.
Angående bitandet så var han en riktigt liten bitmaskin, mina systrar var halvt hysteriska ibland för att de tyckte han bet för mkt och för hårt, men de visste heller inte hur man skulle jag göra, jag vet inte om jag gjorde rätt men jag bytte ut det han bet på, om det så var mig, möbler eller något annat han inte fick bita på, så bytte jag till leksaker och tuggben och busade med dem för att få honom att tycka att det var mkt roligare än att bita på saker som han inte fick bita på.
Tog inte allt för lång tid att få honom att inse att han inte fick bita mig iaf och inte på möblerna. Mina systrar och styvfar får fortfarande små tjuvnyp ibland tydligen 
Det enda jag kan rekommendera är att ha tålamod!
Sen skulle jag aldrig lämna en eller två Valpar själva på natten, speciellt inte om de gnäller osv, de är ju inte ensamhetstränade än.
När vi får hem våran valp om några år, behöver flytta, få upp ekonomin och den kommande bebisen behöver bli större först, så kommer vi ha valpen sovades på golvet precis jämte sängen så att den vet att vi är i närheten, våran säng är så pass låg att vi når ner på golvet med handen, så kan ha handen vid den hela tiden om det skulle behövas.
Nu blev det väldigt långt, men hoppas det inte var allt för "flummigt" iaf.
#7 dom var inte ensam på natten, mamma hade buren bredvid soffan när hon och min syster sov. Men dom gnäller nästan helatiden, om man äter något och dom inte får smaka, om dom inte får som dom vill, om man inte klappar den ena ifall man rört den andre osv. Dom biter på sina leksaker också men t.ex om jag ser någon av dom bita i mattan så säger jag till den men då försöker den bita mig istället (inte hårt men ändå) och sen går den och biter på kläder eller något annat. och jag vet att det kliar i deras tänder eftersom dom är så små men dom äter upp alla hundben och dom tycker inte om att bita på leksakerna om man inte leker "dragkamp" med dom :p
6 det har vi med tro mig jag fick fundera lite eftersom vi har 5.1 ljud därmed stero,subb,5 högtalare,dvd,försärkare,hårdisk,nån data/tvgrejj för filmer,tv=en massa kablar. Jag kunde inte trolla bort dom men jag satte för så valen INTE kommer åt kablarna grind för med kompostgaller. Köpte oxå kaninnät för näta in trappen eftersom det är spalje och gjode en grind av kompostgaller. Datakablar+ 5.1 ljud även vid en dator i sovrummet så vart det stänga för den med. Min dator har jag kanin nät om just det är fult som stryk men hon kommer inte åt kablarna.Det fick bli lite bökigt ett tag men det är för säkerheten. :) Nu har jag märkt att hon itne är nån bitig valp på så vis kan jag snart ta bort lite mer av dessa saker. Jag har köpt ben vanliga tuggben och ger även märgben+ akterverar jag med lite annat som jag skrev innan. Jag har märkt att hon är en tjej som man inte behöver aktervera dagligen med sånt men hon gillar utmaningar :) Så även godis-sök inne o ute gör jätte bra. Träna på komma lite enkla övningar som är bra.
#8 Pittbull räknas väl som terrier eller är jag helt ute och cyklar då? Har iaf inte träffat en enda terrier som inte är bitiga av sig.
Jag tror personligen att ni tog er lite vatten över huvudet när ni tog två stycken på en gång, en kompis till mig som är utbildad hundtränare tog en staffe för två år sen och det var hur mkt jobb som helst med den, först nu som hon börjar lugna ner sig. Men nu är ju skadan redan skedd så man får improvisera.
Ta bort buren, kanske är det den som gör att de gnäller, de vill väl inte känna sig instängda? Jag vet inte då jag inte sett situationen själv, jag går bara efter sunt förnuft.
Hur säger du till valpen när den biter i mattan? Testat att bara säga ett enkelt nej, ge den en leksak istället som du busar lite med? Allt för att distrahera den så att den inte biter på fel saker.
Att de gnäller är inte så konstigt, de vill ju ha uppmärksamhet. När det gäller tiggadet när ni äter höll min hund oxå på med ett tag, det jag gjorde var att ignorera henne helt enkelt eller sa åt henne att gå och lägga sig i korgen, lite svårt att säga till Valpar att gå och lägga sig, så ignorera dem istället, ge dem ingenting.
Ta ut dem så att de får utforska miljön i närheten av bostaden, låt dem nosa, hoppa runt och busa i sin egna takt, då kanske de blir lite trötta?
4,Som jag sa det är olagligt att stänga in dom i bur oavsett storleken på den,att dom biter i allt kan man inte skylla på heller,det finns kabel skydd att köpa eller dra ur alla kontakter om du är rädd att dom får ström i sig,saker på bordet???,plocka bort dom då inte svårare än så.
Vad ska dom upp i sängen att göra om dom inte är rumsrena?,skaffa en filt/bädd och lägg bredvid sängen och trösta dem med en vänlig klapp när dom piper,dom har ju nyss lämnat mamma och eventuellt sina syskon inte konstigt att dom är otrygga i början,det är ni som får anpassa er till hundarna i det här läget inte dom till er,det är dom för små för…ta bort mattor och annat som dom kan göra sina behov på,gå ut med dem efter sovstund lek mat osv direkt,ge dem ett tuggben om dom vill tugga på något i stället.
En hund är ett flockdjur och för dom gäller samma sak som för oss,man får inte stänga in dem någonstans,men sitter man i storarummet tex och tittar på tv,så kan man skärma av med kompost galler så dom är där ni är…….lek inte för mycket med hunden inomhus,då lär dom sig att ta det lite lugnare inne,och bus får man göra ute…sen reducerar du ju att dom gör sina behov inomhus avsevärt.

Kan inte du inskaffa en barngrind. Liksom om du bara vill ha dom tex köket så spärrar du av under natten.
Ta ut båda och lek med dom och sen är dom så trötta att dom inte biter på saker.. Inskaffa mer leksaker så dom får göra sånt Valpar ska göra.. Leka massor.. Det tar TID att göra dom rumsrena, allt handlar om att gå ut i tid. Efter mat, efter lek, efter sömn. Går du ut vid dom tillfällen vilket kan vara många gånger under dagen så lär dom sig tills slut. Ge dom belöning för varje gång dom pissar/bajsar ute.
Jag kan tänka mig att det är jobbigt med 2 Valpar.. Det hade jag själv. Men om ni hjälps åt så kommer det till slut funka. Ha tålamod.. Och att bli arg hjälper inte.. Lycka till
12,det är inte bara 2 Valpar det finns flera unga hundar också,jag håller inte med dig om att det ska lekas inomhus när det är så många i en lägenhet,ett tuggben javisst,men inne är det allra bäst att lära dem snabbt att man tar det lugnt och leker utomhus.
Det innebär ju också att det måste vara lugnt vad det gäller ALLA i hushållet.
Till Emma Varg…..
Jag har nu sett att dina Valpar även blivit tagna för tidigt från sin mamma,tycker du då att det är konstigt att dom piper när ni ska sova?,får jag fråga i vad du ska ha alla hundar till??,är det bara för att det är söta individer eller för att du tycker det är en missförstådd ras?,ska du göra något med dem?.
Det måste ju finnas en uppfödare till dem,vad säger denne om att ni har så många unga hundar hemma samtidigt?,finns det stamtavla på dem?.

13, Jag har inte sagt något om att dom ska leka inomhus.
Jag skrev: Ta ut båda och lek med dom och sen är dom så trötta att dom inte biter på saker.. Inskaffa mer leksaker så dom får göra sånt Valpar ska göra.. Leka massor..
Valpar ska ju få leka, Man kan inte begära att dom ska vara lugna hemma. Det kommer dom bli så småningom. Istället för att leka inne kan man göra annat. Tex lära dom sitt,ligg och sånt,
Mina Valpar fick alltid ha en leksak inne, Tuggben eller en gossesak dom gillade.. Allt annat fick dom ute.
15,Jag tror du missuppfattade mitt budskap där,visst ska dom kunna leka inne men då är det bäst att låta dem leka själva så ingen hets uppstår,sen är dom ju många i ung ålder också (har du haft det någon gång?),men så länge man är lugn själv så blir hundarna lugna,jag hade 4 st Valpar förr och inte mådde dom illa av att jag plockade undan leksakerna en stund då hade dom lättare att falla till ro,en valp har ingen av och på knapp,och när dom blir så många så behöver dom ha hjälp.
Emma!
Jag vet att du inte är så gammal men detta är inte så bra. Ni har nu lyckas göra 2 grova fel och brott enlig svensk lag. Jag hoppas din mamma kan ta sitt ansvar nu och gör rätt.
1, tagit valparna för tidigt från sin mamma 
2, stänga in hundar i bur är olagligt allså bryter ni en lag och kan därefter få staff. 
Och jag har inte lekt så med valpen inne, jag anser inne=avkopplat ute där har vi mer lek o bus. Inne gör jag lugna akterveteter det som krävs är lite mer hjärnjumpa för hundarna.
Passar på att fråga varför har ni skaffat 2 till hundar och hur kommer det sig att ni tog dom innan de är 8 v??
#12 Att spärra av och låta valparna vara helt ensamma under natten i köket kommer inte få dem sluta pipa och gnälla, snarare tvärtom. Hade det arit mina Valpar hade jag tagit en madrass och legat där med dem isf, speciellt nu när de bara är 6.5v gamla, de ska ju egentligen inte ens vara avvanda från mamman än.
Låter inget vidare…. de är ju bara drygt 6 veckor…. Känns obehagligt att läsa faktiskt
#17 brott?! deras mamma bet dom och lät dom inte amma!? och buren är 90 cm stor och vi hade den bredvid soffan när mamma sov och dom försökte inte komma ut dom låg där och gnällde för att dom vill att man ska klappa dom! OCH DOM VA BARA I DEN I 2-3 TIMMAR, med vattenskålen och tuggben och filt och allting.
#18 JAG SA JU ATT DOM BAR I SAMMA RUM TYP ENS 5 CM BREDVID MAMMA OCH MIN SYSTER VAD ÄR DET SOM NI INTE FATTAR!?
***kommentaren redigerad av sajtvärd*
**
20 jag visste att du inte kunde ta våra tips på rätt sätt. Min hunds uppfödare ena tik fick bitna spenar därmed kunde inte hon amma sina Valpar (vart inflamation när de var 6 v gammla med) men tror du hon upfödaren slussar ut valparna till köparna för det??? Neee. och sen finns väl svensk lag för att följas, håller du inte med om det ?

Paragraferna här är hämtade direkt från jordbruksverket och visar på vad lagarna säger om det som står i denna tråd:
"18 § Hundvalpar får inte skiljas från modern annat än temporärt, så länge de behöver hennes mjölk och omvårdnad, dock tidigast vid 8 veckors ålder.
Valparna får heller inte lämna uppfödaren förrän tidigast vid 8 veckors ålder om inte särskilda skäl föreligger."
"Bundna hundar och hundar i bur
Du får inte binda din hund inomhus. Om du behöver dämpa en stökig hund kan du hålla den i koppel en stund. Om du behöver begränsa hundens rörlighet en lite längre tid kan du sätta upp galler eller på annat sätt inhägna ett område. Inhägnaden måste vara lika stor som boxutrymmet för den aktuella hunden, se nedan.
Utomhus får hundar inte vara bundna ständigt. Detta gäller även om du använder löplina. Det är inte tillåtet att låta hunden vara bunden mer än två timmar och du måste se till så att den inte skadas. Valpar under sex månader får bara vara bundna under kortare stunder.
Hundar får inte förvaras i burar annat än vid särskilda tillfällen. Det gäller:
* Vid utställning, tävling och prov och vid träning inför prov. Buren ska vara täckt på minst två sidor. Hunden ska rastas minst varannan timme.
* I samband med jakt. Hundarna får då förvaras i burar som mest åtta timmar per dygd om de rastas var tredje timme.
* Vid transporter. De får dock inte sitta mer än tre timmar i bur i bil som står stilla."
Jag tycker att du har fått många bra tips och råd och svar på dina frågor i denna tråd och hoppas för valparnas skull att du väljer att ta till dig av de svar du fått.
Önskar dig och din familj lycka till med valparna & unghundarna 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Vet ni och du Emmavarg vad pitbull är för en ras?
Och jag antar att dem är blandraser å inte är reggade nånstans då uppfödare av dessa raser INTE säljer dem 2 å 2 och inte till personer som inte är insatta i rasen.
Så varfäör tog ni 2 Valpar för??
Jag hoppas att ni e medvetna på att dem inte (säkert) kommer att funka ihop som äldre, å när dessa hundar rycker ihop är de inte roligt alls!.
Är de 2 hanar 2 tikar?
Är det det så hoppas jag att du Emmavarg kanske har flyttat innan dem blir 1 år, annars kmr de bli slagsmål m.m mellan dessa hundar.
Får ja fråga varför ni köpote en shitbull (pitbull)??
#20 Kommentaren som är skriven till #12 är ju inte ens till dig eller hur?! Den var riktad till #12 som tyckte att ni kunde stänga in valparna i köket under natten.
#23 Varför skulle man inte kunna ha två pitbulls tillsammans med varandra? Nu har jag ingen som helst egen erfarenhet av just pittbulls men av staffar, både engelska staffar och amstaffar, som precis som pittbullen är "kamphundsklassade" i folks ögon tyvärr.
Staffar går iaf att ha tillsammans med andra staffar och jag är säker på att även pittbulls går att ha tillsammans med andra pittbulls, allt beror på ägarna och hur ägarna tränar hundarna, tränar de dem till att attackera andra hundar så ja då kommer det inte gå att ha dem tillsammans, men det tror jag knappast inte är fallet.
#21 men HONAN BET VALPARNA OCH KNUFFA BORT DOM? .
24 köper man en RENRASIG pitbull med stamtavla så är de GANSKA säkert att dem inte kommer att funka med andra hundar då dem är AVLADE FÖR HUNDKAMP så dem behöver å ska inte funka med andra hundar å då kvittar de vilken ägare, men sen beror de på vilka linjer man köper ifrån å sen om de e 2 tikasr elr 2 hanar man har hiop de e inte ens säker man kan ha tik å hane te sammans..
så de är en stor chansning man tar om man har 2 apbt tillsammans.
Sen är de inte alltid att AMSTAFFAR funkar ihop seriösa uppfödare brukar gå ut med en sådan varning at6t man får vara beredd på att dem inte kmr funbka med andra hundar, men sen är amstaffen avlad på ett annat sett än vad apbt är.
#27 Fast det är ju inte säkert att en pudel går tillsammans med en annan pudel heller. Allt beror ju på just den hunden, de är individer, och på hur man uppfostrar dem, så att säga på en gång att det är dömt till att misslyckas är ju bara idiotiskt.
25, Vad levde uppfödaren i en toalett? menar man kan skärma av lite o även låta tiken få despans från valparna genom ge valparna ett rum så skärmar man av endast tiken tar sig ut o in mellan avdelningen. Du behöver itne skydda uppfödaren bara för ni har 2 Valpar hemmma. Tycker att den personen som födde upp dessa kan gott o väl gjort detta lite bättre än slussat iväg valparna. Att en tik säger ifrån sina Valpar hör till uppfostran dessutom. Har dina Valpar märken? Isf har ni vart hos vetrinären för dessa bitmärken?
27,Jag vet inte var du fått din info ifrån,för mig låter det som du tagit det från media,nu får du tagga ner,alla hundraser går ihop om man lär dom det från början,och speciellt 2 hanar för dom slåss ALDRIG på liv och död,vilket 2 tikar kan göra…så nu är du ute och cyklar verkligen….
Hoppas att du som har sådana blandisar inte tror att du har speciellt kampbenägna hundar.för det bådar inte gott för dem i så fall det har med dig som ägare att göra OAVSETT ras
27, Det går ofta bra om det är olika kön, värre är det om de har samma kön har jag läst… Dessutom är det väldigt troligt att dessa är som du säger blandras eftersom renrasiga är svåra att få tag i, har de dessutom bra stam är det nästan kört att få köpa en hund ännu mindre att "få" valpar… ne hela denna storry låter väldigt oseriös av uppfödaren. Nu hoppas jag att Emma tar sitt ansvar o ser till att följa det AnneN skrev i inlägg 22.
#29 dom har inga bitmärken men när min pappa va och hämtade dom så sa han att han själv såg när tiken "bet" bort dom när dom förskte amma. och jag försvarar inte uppfödaren jag vet att man inte ska sälja Valpar innan dom är 8 veckor men dom är frisk och mår bra?
och till den som undrade jag evt inte vem de va, men det är en hona och en hane.
32,Vem var det då som undrade det?,och vad var det för uppfödare?,tar du till dig något av blanda annat Anne N har skrivit,för du måste ju se att folk reagrera,det är hundarna vi tänker på…
Uppfödaren skulle skött det där bättre och hade det inte funkat så skulle hon försökt hitta en amma åt valparna,eller gett dom mjölkersättning för att underlätta för mamman,förstår du nu varför det är full rulle på dem och att dom piper på nätterna?,vore jag er så anmälde jag uppfödaren direkt,för det är så här det blir när man är oseriös,och den som fär sitta i kläm är hundarna.

Kan du förklarar för mig vad pitbull är för ras enligt dig?
Och varför shitbull? Du kanske själv har dåliga erfarenheter av dom raserna!
PITBULL är en ras som blir till så som man gör dom till,(precis som alla andra raser)Dom är avlade till kamp men används till mycket mer än så i dagens läge. Det finns seriösa uppfödare för pitbulls. Kan tänka mig att det är svårarae att få en pitbull med stamtavla här i Sverige då dom inte ens är godkända som ras än.
34 o 23 ta raspratet i den andre tråden "staffar o pitbull tillsamans tänkte slipper det prata om sånt här :)
tycker det var en bra fråga iaf 34 :)
Nu återgår vi till trådens ursprung!,här ger vi tips på vad hon kan förbättra.
Välkomna in i den andra tråden så kan vi prata raser i den.
Lena
Det ska finnas en väldigt bra tråd vet jag här inne som AnneN har skrivit ang välling till Valpar. Jag tycker man ska ge mild mat till dessa Valpar + välling.
Sen tycker jag att det har skrivits bra tips om hur man får valparna att må lite bättre. Att de gråter hör till att de är ingstängda de känner ingen trygghet på så vis hos varandra utan det måste man göra som person i detta läge. Jag hade valt nu antingen sova med som i sängen eller ta en madrass på golvet med dom. Ge dom mat så sen man kan vid 23-tiden o sen redan vid 5-6 på morgonen. Ha ett bra matshema som man följer det är viktigt på så unga Valpar.
Och sluta stänga in dom i bur eller stänga in dom i inhängnad eftersom jag tor att Valpar ska vara med överallt då blir det mer "nöjda". Ta bort alla mattor, slipper ni få dom nerkissade. Ta ut valparna OFTA och låt dom vara ute en bra stund för att leka-kissa-bajsa.
#37 dom inte ALDRIG instängda i en bur?
men vi har en stor bur öppen som dom går in i och lägger sig i när dom vill sova. och dom piper och gnäller INTE för att dom inte trivs. Det är för att dom vill ha uppmärksamhet eller gå ut o göra sitt,
och vi hade dom i buren BARA första dagen eftersom vi inte hade hunnit plocka bort allt dom inte fuck tugga på o sånt och för att dom klättrade upp i soffan och kissade där.
#38 Va glad över att de gnäller när de behöver gå ut, då blir rumsrenshetsträningen mkt enklare. Min tik var inte helt rumsren när hon kom till mig, och det är först nu nästan ett år senare som hon har börjat säga till när hon behöver gå ut.
Att ha en bur som de kan gå in och ut ur själva är ju bra, då har de en trygg plats. Men den ska vara öppen så de kan ta sig ut om de vill :)
Min valp hade svårt att somna i början och då var hon ändå äldre än dina. Hon sov med mig på en madrass på golvet och då var hon nöjd.
Sen att de kissar lite överallt är ju sånt man får ta, det hör Valpar till i början :) Min kissar fortfarande på golvet ibland om jag inte är noga med kissningstiderna, och hon är ca 5 månader. Vi har tagit bort alla mattor och har piss-off hemma hela tiden. Hon hade även en period där hon absolut skulle bajsa i vardagsrummet, det löste vi med att skärma av det rummet med kompostgaller och då slutade hon bajsa inne helt.
Lycka till med de små :) <3
30 skulle ja ha massa för dommar skulle ja inte ens äga 2 så kalalde "kamphundar" så ne ja behöver inte göra de du sa, å infon har ja inte fått från "!media" för media kan ingenting om pitbulls, men jag ska hänvisa dej till kunnit folk som kan om denna rasen mer än vad du kan så kan du få snacka med dem.
å ja skrev inte att alla inte funkar med hundar utan man får vara berädd på att de INTE kommer att gå. men men
#40 Okej :D men vad är piss-off ?? :p
38, Då är det annan 5a att ha öppen bur är helt okej, det blir lite tryggsovplats. Trode de sov i den eftersom vatten o leksaker mm fanns i buren^^
41,Jag kan gladeligen snacka med andra pittbulls ägare,jag umgås med en del av dem, du kan inte avgöra vad jag vet om andra raser och inte via en dator, det är bara roligt att prata med flera
…be dem gärna ta kontakt med mig via pm.
Flera frågor kring detta tas via pm!,eller var med och diskutera i den andra tråden,,,
Lena
#42 nej, alltså vi la dit leksaker och vatten osv för att dom skulle kunna ta för sig det ifall dom tyckte det blev "tråkigt" på natten så dom inte skulle börja gnälla.
:P
45, men då kan vi skippa tjabblet om bur :) Bra emma :) Hur var dom natt 2 ? ofta kan det vara gnäll o gråt förasta natten men sen är det lugnt. (våran sa inget phu tur det då hade jag sovit på golvet isf)
#46 jag vet inte, sover inte i samma rum men jag hörde dom skälla några gånger bara, fast mamma satt uppe hela natten ändå för att se till att dom inte bet något.
#42 finns på djuraffären, är ett medel som tar bort kisslukten typ om de har kissat på något ställe, så de inte (förhoppningsvis) kissar där igen. Finns i flera dofter och är en vätska på sprayflaska :)