Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etiketthundar-i-media
Läst 1664 ggr
MoaW
0

tv4

Någon som kollar på kvällsöppet på tv4?

HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.

sara7012
0

Jag såg de men missade lite i början

AnneN
0

Nej jag har helt missat att det skulle vara om "kamphundar" Rynkar på näsan Får väl se det senare på tv4 play

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

sara7012
0

De va intressant att titta på men jag vart nog mest irriterad.

monsi
0

Tur jag inte såg det är så trött på debatten o att hundarna alltid får skulden fast det är ägaren som inte klarar av dem eller tränar dem felGråter

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

QLBA
0

Såg det men var inget att ha, samma vanliga skitsnack fram och tillbaka. Dra alla hundar av den så kallade kamprasen över en kant så löser vi sveriges alla problem. Nån snubbe från KD satt där och babblade om nån hyreslag och skit… Nä ursäkta men blev bara ännu tröttare och argare på sveriges sätt att lösa problem.

Ta tag i problemet (människan) och inte offret (hunden) istället.

spikes
0

Håller helt med 5 så jag står nog över det programmetRynkar på näsan

MoaW
0

Det var jätteirriterande, missade slutet. Men första gången jag tyckte fredrik steen var riktigt vettig, hoppas folk lyssnar på honom

MoaW
0

oj, jag kanske skrev lite tokigt, menade att programmet var irriterande så därför missade jag slutet Tungan ute

Freke
0

Vad ska man säga?

Man blir bara ledsen för att folk inte har förståelse för hundarna och extremister är som alltid farliga, Mats Odell KD kanske borde gå en hundkurs och lära sig vad och varför.

Problematiken är som alltid, ägare relaterade och där kommer problemen alltid att finnas.

Men visst är jag med på att man ska inte vara rädd för att gå ut i trapphuset för att det står en blindgalen hund där, men vad är det som gjort hunden blindgalen? Tror inte att den bara blev det över en natt, så var i ligger problemet? Hund eller ägare?!

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

MoaW
0

#9 och hundarna ska ju inte precis bo i trapphuset heller…

jag bor på landet så jag har inte riktigt fattat problemet, har man inte hundarna kopplade i trapphusen, eller?

Jag tyckte endå att debatten (det lilla jag såg) var bra på "hundsidan", för dom andra hade ju inga argument.

Freke
0

#10 Problemet är ett storstads problem, vilket folk på landet inte riktigt blir medvetna om, alla kan säkert tänka sig det men det är på vissa ställen betydligt värre än vad man vill föreställa sig.

Jag kan bara se på där jag bodde förut vid grannstationen, där gick det så långt att dom såg till att en herre blev vräkt ifrån lägenhet för att dom inte kunde åtgärda problemet med hans hundar på annat sätt.

Han och sina hundar lyckades med konststycket att skrämma en halv stadsdel och ett helt grannskap med sina hundar. Och myndigheterna ansåg sig inte kunna göra något så det resulterade i att han blev vräkt.

Och i min värld har det gått på tok för långt när grannar inte klarar eller vågar gå ut för att en människa inte kan ta vara på sina djur utan att dom skrämmer slag på andra, hundägare som vanlig.

Även om en hund är kopplad, kan ägaren knappt hålla sin/a Hund/ar så är det ett problem som väcker upprörda känslor hos allt och alla.

Och då kan jag förstå att förbud skriks efter även om det inte är hundens fel, så det börjar bli dags att vi i Sverige får ett djurskydd som har lite mer möjligheter och framför allt KUNSKAPEN att kunna ta tillvara på både lagar och problemen som medföljer felaktiga ägare

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

monsi
0

Håller med Freke.

Någon som kollat på djurpolisen nyw york? Hundpsykologen där är helt otroligt bra på att träna om felaktigt tränade hundar.

Önskar det fans fler som henne här i landet.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

MoaW
0

#11 ja det är ju lite svårt att ha koll på när man bor på landet Tungan ute Jag tyckte det lät så skumt när dom ville förbjuda vissa hundar i hyreshus, och skyller på att folk inte vågar gå i trapphuset. Jag hängde inte med riktigt, för hundarna ska ju inte va i trapphuset, där går man ju bara förbi Tungan ute Men jag förstår vad du menar, men det var inte riktigt dom hundarna jag syftade på, utan dom mer "missförstådda".