Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettvalpar-avel
Läst 1565 ggr
[Mariaaaaaa]
0

förändrad?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur blev era tikar efter första valpkullen? Förändrades dom någonting utseende mässigt ex, päls, vikt osv.

Min tik tycker jag har förändrats sen hon fick sin första kull, tempraments mässigt är hon densamma. Men hon har blivit "kraftigare". Inte fet men hon är bara som lite kraftigare nu än vad hon varit innan. Sen har nu fällt pälls och satt en annan typ av päls än vad hon gjort tidigare. Samma fina glans osv i pälsen men tex på svansen så har hon kortare päls än vanligt. men inte så att hon har gles päls utan den är tjock och fin!

Vore kul att höra hur ni haft det mer era tikar osv och om detta är vanligt, kanske kan ha ngt att göra med de hormoner som finns i tiken i och med en valpning ?

[Forest]
0

Jag har träffat flera tikar som har ändrat pälskvaleten massor från fina till riktigt risiga. Men efter ca 4 mån (valpar flyttat) så har börjar man se att pälsen är på uppgång igen.

[Mariaaaaaa]
0

Ett tag så såg tovas päls också riktigt risig ut men den är ändå blank.. Vad kan det bero på att dom får en risig päls under den tiden?? är så nyfiken. Är det normalt?

AnneN
0

#2 Att de får risig päls under amningen kan säkert bero på dels hormonerna och dels på att det mesta av alla näringsämnen tiken får i sig under den tiden går till valparnas mjölk.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!