Stoppa en hundattack!
Kan du ge tips om hur man stoppar en hundattack?
Är ofta det råkar springa lösa hundar och har man då en hund som kan bitas hur gör man då?
Eller hur stoppar man nu en lösspringande hund eller flera lös springade hundar? Ge tips jag tor det är många som vill göra det rätt så man kan sydda hundarna din o den/de andra hundarna från skada sig.
Det beror ju helt på hur situationen ser ut just då,men kommer det lösspringade hundar,så är bästa försvar att rusa fram och skrämma dem själv i första hand,hinner man inte det så släpp din hund lös,då har den större chans att komma undan attacken,för ju mera man drar tillbaka hunden i koppel ju större blir skadorna.
1, Bra info :)
Så har jag gjort 2 gg en gång stoppa jag attacken sen 2a gången var det bara en glad hund som ville hälsa men jag ville inte det inte chanel heller. Men men lite trög person som äger den hunden fattar inte sånt. Båda gångerna lyckades jag stoppa dom då genom ställa mig framför o stamma i säga STANNA! gjorde mig så bestämd jag bara kan ;)

Beror helt på situationen.
I första hand så försöker jag komma mellan min hund och den attackerande hunden och mota bort den, fungerar inte det av någon anledning så agerar jag olika beroende på vilken av mina hundar som blir attackerad.
Är det Velvet så släpper jag hennes koppel och försöker få tag i den attackerande hunden, detta för att jag vet att Velvet inte flyger på den igen om/när jag lyckas få bort den från henne och hon springer inte iväg för mig, vilket annars kan vara vanligt om hunden blir skrämd.
Är det Mischa så tar jag ett stadigt grepp om hans sele och håller han så nära mig som möjligt samtidigt som jag motarbort eller försöker få ett grepp om den attackerande hunden med andra handen. Detta för att jag vet att Mischa använder taktiken "anfall är bästa försvar" så får jag bort attackeraren från han så skulle han flyga på den igen om han var lös + att blir han skrämd så är jag inte 100% säker på om han stannar i min närhet eller om han springer iväg.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
3, Ja du har ju två olika hundar, bra tips :)