skyddspray
Hej! Min hund har blivit attackerad av en stor löspringande hund. Den gången klarade han sig med flera sår, men jag har blivit lite rädd att detta ska hända igen. Har köpt en spray som heter Dog defense, som ska skydda vid hundattacker. Undrar om någon har erfarenhet av att använda spray vid hundslagsmäl, hjälper den?
Jag har inte använt den, men min mamma provade den på sig själv och sa att den var jätteläbbig
Så efter det har den blivit liggande
HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.
usch något sådant skulle jag aldrig använda :-O
Håll oss uppdaterade om hur det funkar!
/ Lina
Medarbetare på Vinthundar iFokus
#2 Men om din hund håller på att bli ihjälbiten ? den är ju helt ofarlig för hunden, men blockerar attacken. Man klarar inte gå emellan med vissa raser som väger mer än man själv gör.
3, tro det kan vara bra för stoppa hundar. Jag har råkat ut för en arg hund en new founland som slet av sig kopplet o hoppar över sitt stacket, jag fick ta min hund runt en cirkel runt mig den andra fick då ta ytre varvet o jag fick ropa ganska högt så hennes matte kom ut o tog in sin hund. Då kunde det vart bra med en sån här spray kanske? Likaså om man har en hund som kan bita andra o det kommer fram en hund lös kan man hejda sin egen. Du får gärna säga om den funkar :)

#0 En dum undran? Vad gjorde du när den andra hundan kom springande??
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus
#5 försökte ta den andra hunden, vilket var omöjligt, skrek, blev så himla rädd. Tillslut fick mitt sällskap loss vår hund o lyfte upp den. Då kom ägaren o fångade sin hund, det har framkommit att den familjen har en annan hund som bitit ihjäl en liten hund i området. Tyvärr så har de fortfarande sina hundar lösa i motionspåret, vilket såklart gör andra hundägare rädda att gå där, samt för att inte prata om vad motionärer irriterar sig, detta går tyvärr ut över alla hundägare, så himla onödigt.
#4 Jag hoppas jag slipper använda sprayen, min fråga från början var om någon hade erfarenhet av den.