Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettvalpar-avel
Läst 15514 ggr
RobFrazie
8

Schäfer/Golden/Labrador

Hejsan skulle vilja se om någon annan här har en hund med raserna Shcäfer, golden och labrador i sig!

Jag har det och skulle gärna vilja se hur dana andra hundar ser ut med samma raser i sig, Kan vara kul att se :D

minja
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej. Min syster har en hane av dom raserna. Riktigt liten mes är han men snäll och älskar allt och alla. Här är en bild på honom…

RobFrazie
1

Han var mkt fin! I han syns oxå väldigt mycket shcäfer :D

RobFrazie
0

Putt

RobFrazie
0

Putt

RobFrazie
0

Putt

FridaMariedahl
0

Jag har en, fast hon har bara labrador och golden :)

[daniel85]
0

Lun aär labraor, golden shäfer och rottis =D

RobFrazie
0

Hemskt sicken skilnad det kan vara mellan dom asså!

KickanW
0

*puttar upp gammal tråd*

Hur är denna blandning? Är det en bra sällskapshund? Hur mycket motion behöver den?

De två finaste hundar jag träffat var blandning mellan schäfer, labrador/golden och collie… Är väldigt nyfiken på just denna blandning.

RobFrazie
0

Ja min är ju just Schäfer/golden/labrador.

Han bara 6 månader ännu, men han är en bra sällskapshund, har inte övat så mycket med honom, men ska även träna lite smått så småningom. Min behöver väl säkert mer motion än jag vet om, men min är inte så grov av sig som sina 2 bröder är utan mer slank så för jusst den biten så behöver han inte lika mycket som dom behöver.

Så mycket mer vet jag faktiskt inte ÄN!

minja
0

Min systers vovve (schäfer/labrador/golden) Är grymt arbetsvillig och vill vara till lags (spårar som en gud verkligen). Men är en riktig mesgris också, och är rädd för olika saker (typ om man stänger bakluckan eller om saker ramlar ner). Och han är osäker på framförallt män men det har ju mycket att göra med att han har blivit illa behandlad.

Väldigt känslig och man måste tänka på hur man är omkring honom, och han var/är skotträdd men det har blivit bättre samma sak med åksjukan som helt har försvunnit. Tyvärr så har han höftfel och en sönderdragen nacke (från förra hemmet) som han får behandling för. Men om man skulle tagit honom som valp så skulle det varit en kalas hund.

RobFrazie
0

Min är väldigt intreserad av att nosa spor osv, har bara inte tränat honom i spår/sök men han är mycket för att följa andra hundars spår, han har även luktat efter bilspår.

Så ska bli redig träning till sommaren när motivationen kommit för mig igen!

silverorm
1

Schäfer 50% Golden 50% en mycket bra blandning, det bästa av båda raserna! Tyson heter han på fotot, nu borta och saknad!

amorosa
0

Så här kan de också bli med den blandningen, verkligen olika präglade

silverorm
0

#14 Så fin! Ja där ser man hur generna kan "hoppa"! Glad

Erik-Karlsson
0

jag har en valp med golden labrador och vit herdehund

Kickan90
0

min är vit schäfer och labrador, tik på 2år =)

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

siem
0

Doris har de 3 raserna i sig, o hon ser såhär ut: