Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettallmänt
Läst 1765 ggr
MammaMonica
0

Kan de vara...!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan!!

Jag har en Charlie, hitte hund från Skåne, helt underbar i dag, men en riktig *odåga* då jag tog han på Jour..

Vet ju då väldig lite om denna snygging, då åxå ras/raser..

Så min undran till er Kan det möjligvis va Amerikans Bulldog/Amstaff mix.. eller vad tror ni..

Kul att få höra vad ni kan tänkas tro det är i honom, inte för att de är det viktigaste, utan bara skojj att höra vad ni kan tro/tycka :)

MammaMonica
0

En bild till :)

MammaMonica
0

En till :)

MammaMonica
0

MammaMonica
0

spikes
0

Jättefin hund,med tanke på raserna du räknar upp kan jag nog tippa doggo argentino,men är dock väldigt dålig på att se skillnad på dessa raser.

En fråga…varför har du nosgrimma eller vad det är runt nosen på han??

[Forest]
0

Snygging :)  men är oxå dålig på se dessa raser. En fråga har jag med ;) Han ser lite rosa ut på insidan av bakbenen han har inte utslag? vet att det kan vara vanligt att amstuff får nån sorts allergi foderallergi exp.

MammaMonica
0

#5 TACK… mm, håller med om att det är vansinnigt svårt att sia om raser ;)

Men jag kan inte tänka mig att det är Doggo Argentino i han…

Men de e ju svårt som sagt..

Nosgrimma, åxå kallad Halti, han har den då han har sina *drag dagar* eller då han får för sig att busa i koppel, detta är ett MYCKET bra hjälpmedel, för dragigia hundar.. OBS HJÄLPMEDEL, vilket INTE ska användas JÄMT.

Jag har den med mig, och då han e för dragig eller får för sig att det ska lekas i koppel så får han den på sig :) Funkar jätte bra, å nu är det väldigt sällan jag behöver använda den:) 

#6 TACK !! Att han är rosa är för han har näst in till ingen päls på insidan av benen eller på magen heller, gäller hela underede, har en mycket tunn päls så han blir solbränd, å du lyser åxå hans piggment fläckar igenom hans päls även på kroppen :) Ja, hudproblem finns bland, Amstaff, Staffar vet inte hur det är med Bull Terriern eller PB..

Foderallergi kan vilken hunras som hällst få… ;)

[Forest]
0

7 aha har han så lite päls :) Jo jag vet att andra raser kan få foderallergi eller andra allergier med. Då får du smörja in magen med solkräm slipper han bli bränd. Jag har en soldyrkare med som ligger på rygg o solar henne smörjer jag in bakredelen av magen (tuttarna) för slippa att hon blir bränd. Hoppas du får lite rasgissningar jätte fin hund :)

spikes
0

7,Ok men är det inte bättre att jobba med honom då i stället för att ha något som gör ont på han?.

MammaMonica
0

#9 Jag har jobbat och jobbar med han, Haltin är ett hjälpmedel, den gör inte ont, den är och ska vara obehaglig. Om man gör hunden illa med Haltin gör man ett stort, stort FEL, man får ALDRIG *rycka* eller slita då man använder en Halti, det gör dem mycket illa.

Utan man håller emot, detta gör det obehagligt, den gör att huvudet dras mot sidan under i från *hakan*. Haltin är ett bra hjälpmedel, som man succesivt från går..

// Monica

spikes
0

10,Ok men jag håller ändå inte med dig i vad du skriver,varför använda verktyg alls som är obekväma för hunden?,det är ju ingen större svårighet att träna med hunden så den inte drar i kopplet…fattar faktiskt inte alls vitsen med det,men det är nog för att jag tränar med positiv förstärkning och utan obehag och dyligt alltid,har även gjort det med mina omplaceringar,och dom var inte ett dugg koppelvana kan jag säga.

Kickilu
0

11, vill inte byta ämne i tråden men ar en fråga till dig ang tips att jobba efter med dragiga hundar. Kanske finns redan men kan jag skicka ett meddelande till dig o fråga? Tänkte du som har en del erfarenhet.

spikes
0

12,J startar en ny tråd,men det går bra att pm om man vill också.Flört

Gonee
0

Hej,, jag kan nästan vara säker på att det är Amstaff i honom då jag är JÄTTE VAN vid dom raserna. Min hona är därimot mindre än honom.. Hon är blandras mellan Amstaff och Amerikansk bulldog.

Han verkar vara stor med. Och det är inget konstigt med amstaff rasen då dom är stora och grova vid huvudet.

Skickade med en bild på henne.

Han kan ha vilka raser som helst i men är nästan säker på att amstaff eller pitbull finns i den fina killen ;) Han ser helt underbar ut ;)

Jag älskar dom raserna dom är underbara