Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettallmänt
Läst 1131 ggr
dragonstar
0

Lite frågor.

(la in detta på hundar ifokur men slänger upp det här med)

Hej jag undrar hur lätt det är att hitta stabila omplacerignar av raser som chihuahua, chinese crested, powderpuff, Russkiy toy, dvärgpinsher.

Både renrasiga och blindning går för sig.

Vad är ett rimmligt pris och vart kan man hitta bra stabila hundar?

Eventuellt att vi komemr ta en omplacering och kravet är då att den ska klara av bar och att bo i lägenhet samt tåla andra djur, och ha grundlydnaden.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

[Forest]
0

Jag har syster som tagit omplacerings hund då av en ras du letar efter ccd. Hon var och är stabil, trevlig o rar liten tjej funkar bra med barn o katten hon har. Eftersom du letar efter renrasiga hundar så tror jag bästa sättet att hitta det du söker är att kolla in deras klubbsidor. Tror rysskiy toy blir svår att hitta eftersom det är få uppfödare men om man ringer dom och säger att man är intresserad och hur länge man väntar kanske det finns nån? Får jag fråga varför du just valt dessa raser de är ganska olika varandra? :)

Sen ett tips jag hade tagit en hund som har det mest likt mitt hem allså jag har barn,hundar o hamstrar då bör den vara van med barn och hundar hamstrar kan man ha säkert ändå :) Så tänkte jag när vi skaffa våran omplaceringshund. Lycka till med letandet och att du finner en söt vän!

dragonstar
0

tack för tippsen. =)

Jag kan tänka mig en blandras om den värkar rätt

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.