Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettveterinär-sjukdomar-hälsa
Läst 1579 ggr
NinnaH
0

Fästingar?

Jag måste fråga om det är någon annan hund som har fått fästingar på sig de senaste dagarna?

Min voffsing hade två st på sig idag ! Usch!

Mvh NinnaH

---Medarbetare på Blandrashundar.ifokus---

"Människans bästa vän är hunden"

AnnL
0

Jag tog två på Silver igår. Haft flera som trillat av som jag inte hittat. Jag känner igenom honom varje dag och ändå har jag väl haft ca 6-7 st som jag inte hittat. Gråter Trots alla möjliga saker jag provat mot fästingar har jag nog tagit mellan 20-30 under säsongen. Skrikandes Fösöker använda andra medel än apotekets.

Dessa små parasiter borde utrotas. Rynkar på näsan

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

ingann
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min kompis hund har fästingar var och varannan dag.. Fästingarna finns året runt har jag hört men när snön kommit så har de svårt att ta sig upp så då slipper man dem oftast:)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

spikes
0

Ja jag hittade en på Snodden i går,man får fortsätta leta tills det blir ordentligt kallt ute.

2,Så sant nymferna ligger under snön och överlever där,och avslutas inte en vinter med minst 2 veckor utan snö men med 10-15graders kyla,så blir dom ännu flera för varje år,dom är inte roliga allsRynkar på näsan

Gonee
0

Här hos oss finns massor med fästingar.. Hittar minst en vaje dag,,

Håller med 1. dom borde försvinna..

Maja2
0

å jag har knappt sett en fästing live…..  :)

[Forest]
0

Varje gång vi vart i skogen så har jag med mig kardan då får man med dom oftast. Haft 2 på chanel i år "peppar peppar ta i trä" och ingen på Enja.

spikes
0

6,Haha skulle inte kunna ta min karda till det,kraftiga stålpiggar måste jag ha annars kommer jag ingen vart med Snoddens päls,Spikes päls räcker det att borsta,det gör jag också med Snodd,men som sagt i den pälsen kan man hitta precis vad som helst som gömt sigFlört

[Forest]
0

7, haha ne enja har ju ännu bara valppäls o det är tun så än har det funkat bra med kardan på det viset, nästa år är det kört Flört

spikes
0

8,Jamen jag tror ändå det ska till en annan karda än den jag har för Snodden,det är så olika pälslag,jag provade en sån karda en gång som har små böjda stålpiggar som sitter tätt,haha det var som att dra den allra längst ut på överhåren,fanns inte en chans att jag skulle få in den i Snoddens päls,och Spike har för kort päls för en sådan,det skulle göra ont på honom.

[alena]
0

Ovanligt många iår verkar det som. Har väl tagit ca. 7-8 stycken på mina hundar, men bara kanske 4 av dom hade satt fast sig resten hittade jag i tid, krypande i pälsen. Nu är det ett tag sedan jag såg nån, men dom kan ju leva när det är några minus grader också, så dom finns nog där ute……

NinnaH
0

I början av sommaren hittade jag ganska många fästingar på honom. Satte på fästinghalsbandet, och det funkade, inga fästingar ville sätta sig på honom.

Tog av halsbandet för inte så länge sedan, och först nu hittade jag 2 st på honom.

Isch… varför finns det fästingar egentligen??? Skrikandes

Mvh NinnaH

---Medarbetare på Blandrashundar.ifokus---

"Människans bästa vän är hunden"

[Liiillap]
0

har hittat massor i år på mina katter.. men valpen har sprungit i skogen här och i det höga gräset (utan fästing medel) och har hittat bara en ;P