Lugnande halsband
Är det någon som har testat detta med feromoner?
Fungerar det?

Mvh NinnaH
---Medarbetare på Blandrashundar.ifokus---
"Människans bästa vän är hunden"
Ja det funkar,jag har haft sprayen till Spike

Finns massa inlägg om DAP halsband här på blandrashundar.ifokus.
kolla trådar om skotträdda hundar.
Lycka till
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Jag har testat det men tyckte tyvärr inte att det blev någon skillnad.
3 Dapspray eller halsbandet?,och till vilka situationer?,hur såg det ut runt om kring hunden då?

4 Det var halsband som vi provade på inrådan av hundpsykolog som jag vände mig till efter alla problem som uppstod efter hundöverfall.
5,Aha men när hade ni det då?,jämt eller bara vid vissa tillfällen?.

6, skulle sitta på dygnet runt under ett par veckor enligt henne.
7,Aha varför jag undrar är för att jag har hört att halsbanden inte funkar lika bra som sprayen,så det är nog skillnad på dessa

8, ok, tror jag fick halsbandet eftersom det handlade mycket om bl a promenader, att vilja gå ut och det är ju knepigt med spray. Det är väl mer till för att det ska bli lugna i hemmet.
9,Ja sprayen är ju mera för inne bruk vid skotträdsla nyår osv…men jag vet att en del har sprayat på vanliga halsbandet och väntat en stund innan dom satt på det,då har det funkat för dem

10, Ja det kan ju va lite individuellt hur man upplever det. Jag är så glad att det hjälpte oss med hunddagis och hundkompis hemma. Nyårssmällare har vi avhjälpt med hjälp av cd-skiva som har inspelat åskoväder o smällare.
Kanske inte alltid man tyckte det var det mest romaniska att lyssna på till lördagsmiddagen men vi var ihärdiga med den skivan och följande nyår gick smärtfritt.
11,Ja det kan det ju vara,jättebra att cd skivan hjälpte er,för Spikes del funkar inte den alls,han slår dövörat till vid allt ljud från högtalare,reagerar överhuvudtaget inte alls på det.
Sen är det ju bara vissa smällare han är rädd för som häxpipan tex,och den är ju förödande för dem,för egentligen handlar det ju om att det gör ont i öronen på dem.Bomber och fyrverkerier reagerar han inte alls på.

12, Alfons var ju inte rädd från början heller men det behövs inte så mycket för att de skall ändras. För oss räckte det med att passera fel plats vid fel tillfälle och så var det kört. Ja de där vinande, fräsande ljuden är nog de värsta. Känns ju inte ens bra i ens egna öron så jag har full förståelse för alla stackars djur.