Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettgod-morgon-middag-kväll
Läst 754 ggr
NinnaH
0

God dag på er!

Vad tänker ni hitta på för roliga aktiviteter idag med er hund?Skrattande

Jag behöver massor med tips på utomhus-aktiviteter och även inomhus-aktiviteter (om det regnar). Cool

Vore kul att höra vad ni gör !!!

Mvh NinnaH

---Medarbetare på Blandrashundar.ifokus---

"Människans bästa vän är hunden"

Kickilu
0

Jag gör inget roligare än att jobba idag men i morgon kväll börjar jag med min unghund på kurs. Ska gå en momentkurs med klickerGlad

Det ska bli så skoj.

Jag brukar gömma godis inomhus som hundarna sedan får leta efter. Väldigt uppskattat. Eller stoppa godis i olika saker som de sedan ska få fram, t ex i en tom toarulle eller mjölkförpackning.

spikes
0

Godförmiddag på er!

Jadu Ninna eftersom jag inte börjar förrän 15.00 idag så har vi varit i skogen,och för Snoddens del är ju det en Agility plats,så han har klättrat på nedfallna träd och hoppat upp på stenar,med Spike som inte ska göra sånt pgr av hans Artros (han är ju 13 år snart) fick söka godis i tallbarken,sen blev det inkallnings träning,och idag kom dom så fort så bägge sprang in i mina ben samtidigt PANG!,och jag föll pladask baklänges i mossen,men man kan ju inte göra annat än skratta,pussar får man ju också.

Om jag hinner när jag kommer hem ska vi till skogs igen och titta efter trattisar,så det blir någon eller några timmar då med,annars tar vi en lugn prommis så dom får läsa Aftonbladet ordentligt i kväll.

Så idag har vi inga inomhus aktiviteter alls.

Ha en fin dag alla!

[Forest]
0

2, Först till matte vinner :D

Tjo!

idag mår jag lite dåligt är trött o lite små yr. Så just träning blir det inte direkt. Vanliga promenader får allså räcka idag o bus i det gröna. Jag behöver göra mer gottis till hundarna lever o blodpuddning-godis är det som funkar på mina. Har lite svårt o skära lever o dess lukt :-/ men men det är nyttigt o gott o ge. :) ´

Som träningsmoment enkelt tipsar jag kontaktövningar det är alltid bra att köra då o då. Sen detta med söka godis det funkar på alla stora som små hundar.

Nu ska jag kolla på tvn o ta det lugnt ha det gott alla.

spikes
0

3,Jepp i detta fallet blev det oavgjortSkrattande.

Skönt med en ta det lugnt dag,det behövs alltid.

Själv har jag vant mig vid både lever vom och annan lukt,så även min familj,så dom säger ingenting när det luktar såntFlört

[Forest]
0

4, jag har svårt med kött i lag har alltid haft det äter inte mycket själv heller. Men eftersom man inte lever själv får man ta sig i kragen o sen hundar, phu jag har verkligen mått illa nu mår jag bara lite småsurt Flört