Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettvalpar-avel
Läst 2527 ggr
Gonee
0

Tempen på hundar.

Jag har läst lite om det på nätet och normalt ska det ligga på 38-39. Igår mätte jag det på min tik för att se vad hennes normala temp ligger på. Och den visade på 36,3 men hon ska ju inte ha Valpar ännu utan det är nästa vecka. Kan det pendla upp och ner ändå.. eller borde jag hålla koll på henne redan nu om valpningen sätter igång.

Någon som kan mer om detta får gärna lugna ner mej,

Gonee
0

Det är hennes 60 dygn idag..

Gonee
0

Jag har pratat med vet nu.. =D

spikes
0

2,Och jag antar att vett sa att det kunde pendla?:-)

Gonee
0

Njaa, hon sa att vi skulle hålla koll på henne. för det kan vara dags nu med. samtidigt som det kan dröja en vecka till.

Normalt så går tikar 63 dagar + - 5 dagar.. Så vi får bara vänta och se.. tempen ligger på 37 nu.

AnneN
0

Håller tummarna för att allt ska gå bra med valpningen, och jag håller med veterinären håll koll för det kan som sagt vara nära lika gärna som det kan dröja en vecka.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Gonee
0

Tempen är uppe på 37 nu.. hon bäddade som en galning innan och nu har hon lugnat ner sig.. sover för det mesta..

[Forest]
0

Håller tummarna för att valpningen går bra.

Gonee
0

Allt visar sig att det är på G.. hennes temp ligger på 36.7börjar gå lite uppåt.. Hon flåsar och skakar.. fast har inte sett något slem än..

[Forest]
0

8 då är det någ på G som sakt spännande. :D

Gonee
0

Valpningen satte igång 19:25 hittils är det 6 Valpar.. och allt har gått såå bra.. nu väntar vi på om det komemr fler..

AnneN
0

#10 Oh så underbart, då hoppas vi på få se bilder på dem under deras uppväxt Glad

_**/Mvh Anne

[Forest]
0

10 Åh det gick undan :D Ser med gärna fram till bilder o all info hur det gått :D

Gonee
0

Valpningen är nu över och det blev totalt 10 Valpar, Min underbara tik har klarat av allt själv och har varit så underbar. Är stol över henne.

Det blev 7 tikar och 3 hanar, Bild kommer så fort jag har laddat upp dom på datorn.. Tac för all hjälp jag är fått under tiden.

Jag förberedde mej för det värsta men behövde inte alls oroa mig för något.

Har bara en fråga.. Jag hann aldrig se efterbörden på 3 Valpar. Utan hon slickade sig väldigt fort där bak så fort valparna hade kommit..  Kan hon ha ätit upp det så fort att jag inte hann med.. Hon har slickat sig rent hela tiden och verkar må bra..

Nu ska jag avvaka lite till.. Hon ser tom ut men man  vet aldrig..

Gonee
0
Gonee
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det kom en till så totalt 11 Valpar. 8 tikar och 2 hanar.

Tyvärr så märkte jag att en av tikarna inte levde mer nu på morgonen :(

Här är bilder på valparna

[Forest]
0

15 trist att en gick bort. Men skönt att allt ändå gick bra med förlossningen. Du får ta hand om de små och håller tummarna för att resten ska klara sig :)

AnneN
0

#15 Oh så söta, älskar deras teckningar Skrattande

_**/Mvh Anne

spikes
0

Grattis!! så fina dom varKyss