Hjälp!
Nu känner jag mej lurad. Jag har sen 2 veckor tillbaka känt mej väldig säker på att min tik är dräktig. Men igår försökte jag känna på magen och försöka hitta något där, Men tyvärr så kände jag inga Valpar, eller det va inget som rörde sig eller något sånt, Har läst på som en galning om parning, dräktigtiden och valpning och nu känns allt bara borta, Man ska kunna känna Valpar vid vecka 7 och hon är där nu men men, Hennes mage är stor, hon har liksom en bula, hennes tuttar är stora som meloner, Hon verkar precis som dräktiga ska vara, Jag vet att man kan göra rönten men har inte varit osäker innan och nu känns det som om jag bara måste göra detta. Vad tror ni, jag bifogar en bild så kan ni se..

Kan vara dräktig, men kan lika gärna vara skendräktig, ibland kan det vara svårt att känna valparna beroende på hur många de är, hur de är placerade i buken, mm.
Jag skulle absolut rekomendera att röntga eller göra ultraljud för att vara säker.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Jätte svårt att säga bara på en bild,men jag vet att det kan skjilja otroligt från tik till tik,på om man känner något….som Anne säger gör ett ultraljud eller en röntgen…

Jag föreslår ett ultraljud, om du säkert vill veta om hunden är dräktig eller ej.

Eller lägg örat mot magen, av någon outgrundlig anledning så låter det om magen av alla dräktiga däggdjur? vilket kan i princip höras från samma ögonblick som djuret blivit befruktad
Ljuden som kommer ur magen kan liknas - Ett badkar fyllt med kräftor.
det krafsar och låter som bara den och är ett krypande, krafsande ljud som hörs..
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus
Oj om en vecka :) spännande tänk på att de kan gå över tiden så ha tålamod :)