Skandal Matte!//Snodden och Spike
Nu har det verkligen slagit runt hos matte må jag säga!.
Vi är faktiskt vana vid att hon är hemma i det mesta och att vi får följa med nästan överallt.
Nu har hon börjat släpa ut oss kl 06,00 på morgonen,när man som bäst sover,och sen tror hon att jag tänker göra mina bägge behov också,men nehedu! det kan hon glömma direkt!,för jag är inte vaken!,Spike har ännu inte riktigt förstått hur man protesterar på rätt sätt,för han gör alla sina behov,men ändå vill han gå hem när han är klar!?.
Och helt plötsligt kommer hon vid elva och säger att hon har håltimme till kl 1,jaha!? vid det laget är jag så sur så jag vet inte om jag har lust att ta en extra prommis,men jaja snäll som jag är hänger jag med,men håller mig så länge jag bara kan,för jag är inte dummare än att jag förstår att hon vill att jag ska göra bägge behoven,och på det viset får vi vara på prommis mycket längre hehe…
Sen säger hon till mig att komma in från tomten,detta gör jag inte!,hmmm…men det skramlar i godis burken och Spike är redan där,bäst att gå in ändå.
Väl inne ser jag varför hon skramlar,hon tänker åka igen!!,Spike tar sin gotta och går och lägger sig, själv tar jag den på tungan och spottar ut den så det sjunger om det!,hon ska inte tro att jag accepterar att hon sticker igen!.
Sen tar det några timmar och så kommer hon hem igen,gissa om hon får släppa allt och bara ägna sig åt oss då!,annars skäller jag öronen av henne,men hon är rätt snäll så hon låter oss söka godis ute på tomten en bra stund,innan hon helt försvinner i några dumma böcker på skrivbordet,där kan hon sitta ett par timmar till.Alltmedan vi vaktar tomten och håller undan katter och annat som inte bor hos oss.
Att husse kommer hem både frukost och lunch är ju vi vana vid,så honom kan man ju inte vara sur på,det är ju normalt.
Jaja…vi får se vad detta leder till,eftersom mina protester just nu inte funkar så kommer jag med all säkerhet hitta på andra,men då återkommer jag och berättar hur hon beter sig!,idag verkar hon ju vara hemma för klockan är 08,00,och jag får sova
.
MVH
Snodden och Spike

:D
Hahah, stackars lilla snodden som har bekymmer med att matte börjat skolan
Spike är duktig som går på mycket han, härlig läsning pojkar! Hälsa matte att hon ska njuta av er nu när det är helg :D
Haha stackarn ;)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jadå idag har vi njutit,ska strax i väg på en långis i skogen också.
Men som sagt visst är collies lätta raser,men alldeles för kloka för att gå på vad som helst,och har dom väl bestämt sig så har dom!,ledsamt nog är matte lika envis haha
Ja sådan matte sådan hund. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Haha det är så härligt att läsa och tydligt se deras olika personligheter i texten 
5,Stämmer så bra
.
6,Tack,ja det roliga är ju att det är sant också,snodden vet ju absolut när något inte stämmer,då håller han sig hur länge som helst på en prommis,men till slut går det inte längre ju haha
Jobbigt läge för honom, haha. Men den som väntar på något gott…? 
8,Javisst,och visst stämmer det att en collie är lättlärd,men som jag sagt förut dom är för kloka för att gå med på vad som helst,där måste man vara vaken som matte