Fond startas för hunden Albus
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Hoppas hon får in lite pengar
Dok slår det mig en fundering hur har hon tänkt betala tjuvarna/tjuven? Sammla in pengar o sen betala för o tacka för att de stal hennes hund. Hmm tror itne det funkar.
Jag är också tveksam till att köpa tillbaka hunden från tjuvarna samt att samla in pengar till detta. En hittelön borde man väl redan erbjuda?
Tycker personligen att det känns helt fel att ge henne pengar för att köpa en ny hund. Missförstå mig inte, det måste vara hemskt att förlora sin hund men att tigga pengar till en ny känns konstigt i min värld.
#2 håller med. Skulle själv aldrig lämna hunden utanför en affär.
Jag hoppas verkligen hunden kommer till rätta, men pengar får hon inte av mig iaf.
en annan sak som slog mig, det finns försäkringar som täcker stöld, är inte hunden försäkrad?

#4 Finns det? Det hade jag ingen aning om, har aldrig hört talas om det tidigare. Vet du vilket/vilka försäkringsbolag det gäller?
#5: På Sveland står det såhär:
LIVFÖRSÄKRING. Ersätter motsvarande det värde Du valt om hunden skulle förolyckas, behöva avlivas p.g.a sjukdom eller skada, komma bort eller bli stulen.
Från Agria:
Du kan få ersättning med upp till försäkringsbeloppet om din hund har sprungit bort eller stulits och inte återfunnits inom tre månader. Du måste snarast anmäla försvinnandet till polisen samt söka efter hunden och annonsera efter den i en lokaltidning. Du kan däremot inte
få ersättning om hunden har kommit bort genom olovligt förfogande.
Hos Folksam får man ersättning om hunden "kommer bort", huruvida det innefattar stöld eller inte hittade jag inte.

#6 Tack så mycket!
#6 hann före mig =)
Dock vet jaginte vad försäkringsbolagen säger om du lämnat hunden ensam utanför en affär, kan ju brista i ägarens ansvar då.
Har inte dessa försäkringar eftersom jag har IF. Men jag tycker att det låter väldigt konstigt att det täcker stöld vid allmän plats där man binder en hund o lämmnar den helt obevakad. För mig är det helt oansvarligt o lathet när man binder en hund bara för att handla eller göra ärende….

#9 I så fall måste jag vara den mest oansvariga hundägare som finns!
Jag lämnade min hund obevakad utanför ICA. Var på stan och fick mens så jag var tvungen att springa in och köpa bindor…
Don't kill me
10, det får stå för dig själv gör jag det inte. Hade aldrig förlåtit mig själv om något hänt min hund.