Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: veterinär-sjukdomar-hälsa
Läst 2216 ggr
Kickilu
0

Första veterinärbesöket

Idag ska jag med "nya vovven" till veterinären. Jag har haft honom i två månader nu och han har gått ned i vikt. En morgon var det en pöl på golvet. (Han är rumsren) I söndags blev det många små sjöar på golvet inne fast dörren var öppen och han kunde gå ut och in som han ville. Har tagit urinprov som jag ska lämna och vi ska även ta ett blodprov. Hoppas det inte är nåt allvarligt. Vill kolla upp så det inte är Diabetes eller njurarna som spökar.

[Driva]
0

Kan ju hoppas på att de bara är urinvägsinfektion!

Kickilu
0

1, Ja verkligen. Man kan ju inte låta bli att bli lite oroligGråter

AnneN
0

Hur gammal är hunden?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

spikes
0

Hoppas det går bra med vovven,jag skulle vilja fråga om han badad i sommar?,det är väl valpen du talar om va?,har för mig att du nyss köpt en vappis…..

[bebba]
0

Borttaget

[Forest]
0

4 valpis det var en unghund om jag inte minns helt fel :)

Jag hoppas iaf att det går bra för lilla killen hos vetrinären. :)

[bebba]
0

Tror det var Prince bror till min Paris. Han såldes när han var runt 1 år och nu är han 1 år och tre månader

[Forest]
0

7, just det ni hade ju syskon :) det var ju så det var :)

Kickilu
0

Kan berätta att Prince nu varit hos veterinären, min lilla bebis var så duktig. Inga problem att kissa i burken på morgonen. Skulle ha urinprov med mig. De tog blodprov, kollade prostatan, halsen ja allt kan man säga och hittade inga fel. Vilken lättnad. De tyckte jag ska avvakta och se om det var en engångsföreteelse. Om det skulle upprepas skickas remiss till djursjukhuset för inre utredning. Men jag hoppas det inte händer igen. Usch vad man blir orolig.

Det var som stolt hundägare jag stod där när folk kom fram och sa att jag hade ett riktigt praktexemplar till GoldenSkrattande

7, Ja det är din vovves bror.

Kickilu
0

4, Han har badat lite i början av sommaren men inte nu på slutet.

[Forest]
0

9, Skönt att proverna var bra. Får vi hålla tummarna för att det var tillfällig fel kissning :P

Kickilu
0

11, Ja verkligen även om jag kan tycka att 5 pölar är lite mycket dåObestämd

spikes
0

10,Det kan ju vara så att han är känslig för kyla även om han är vuxen,finns hundar som lätt får problem även om vi anser att vattnet är varmtFlört…skönt att det gick bra dockGlad

Kickilu
0

13, Jo det är klart att de måste kunna bli kalla de med som vi människor men det är så länge sedan han badade.

Ja det känns underbart att det inte verkar vara någon fara.

spikes
0

14,Precis men det kan ju vara bra att tänka på vidareFlört

Kickilu
0

Igår kväll fick Prince ett tuggben. Sedan drack han ca 2 l vatten efter det. Var ut så han fick kissa kl 22. I morse vid 05.40 när jag höll på att klä mig för gå ut kissade han på hallmattan och senare upptäckte jag att han under natten kissat ned hela sin hundbäddGråter. Han verkar ha jättesvårt att hålla sig. Hoppas det går över.

[Forest]
0

16, Det var inget rökt ben? Jätte trist att det har blivit ond cirkel som denna. Hoppas att det löser sig snart.

Kickilu
0

17, Nä inget rökt utan bara ett helt vanligt. Ja det är ju så tråkigt. Känns som man inte kan göra nåt på kvällen som får honom ´törstig o det blir han ju av allt ( lek, träning med godis mm). Hoppas verkligen detta försvinner.

gnagarlover
0

prova att ge c-vitamin.hjälpte på min svägerskas hund.det räcker med ett par dagar.

Kickilu
0

19, c-vitamin, menar du brustabletter? Eller fínns det någon annan typ av c-vitamin för hund?

[Forest]
0

20 Brustablett kan du ge, jag har hemma sockerfri brus. Det är bra om de har urinvägsinfektion vet inte om 19 menar att svägarskans hund hadde det?

Kickilu
0

21, Så kan det ju vara. Jag googlade lite på c-vitamin till hund o då stod det bara om urinvägsinfektion och det har han ju inte.

Kickilu
0

Jag tror att problemet med kissandet är löstSkrattande

Var ned till våran underbara zoo här i stan o pratade om mitt bekymmer med kissandet. Ägarinnan har stor erfarenhet av hundar. Hon ringde upp tillverkaren av det hundfoder jag ger efter att hon blev lite misstänksam av det jag berättat. Jag ger Eukanuba.

Det visar sig att Prince får mer än dubbelt så mycket som han ska ha. Inte konstigt att det går trögt att äta, att han dricker otroliga mängder, kissar floder och bajsar många gånger på en dag.

Nu har jag fått rekomendationer om hans mat som jag ska prova och förklaringen låter faktiskt logisk (i mina öron i varje fall)

Känns hoppfullt igenGlad

spikes
0

23,Vad braGlad,använder ju färskfoder så jag får aldrig problem ev dessa slag,testade ge eukanuba jag fick i provpåse,dom spottade direkt och åt det inte ens som godis,men det gör dom med allt torrfoderSkrattande…men håller tummarna att det var det dåFlört

Kickilu
0

24, nä de är ju individer med olika smaker. Min ena ratar färskfoder. Ja det löser sig säkert nu med lagom mängd matGlad

[Forest]
0

25 hoppas det löser sig låter lovande o håller tummarna för att det är slut kissat :)