Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettbeteende
Läst 1213 ggr
Mymlan
0

Sluta morra

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För ca 1-1½ månad sedan så rakade R av sig skägget och efter det så har Gizmo börjat morra åt R då de ska gå ut, tar R så gör Gizmo utfall för han bara Vill inte. Men då Gizmo väl är i famnen så går det hur bra som helst. Gizmo kan annars sova i famnen på R, gå lägga sig hos han etc.. Men det är just detta då de skall gå ut och kissa. Nu har ju R börja ansa sitt tomte skägg igen.

Det går ej locka fram han med kyckling, köttbullar, korv etc.. Verkar somman bara helt sonika få gå ta fram han strunta i morrningarna och hans utfall, ang utfallen så går det ej hål på R så det är inget blodvite.

Men jag tror nått gick fel då R rakade sig.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

[Forest]
0

R=en man antar jag?

har inga tips men denna lilla hund är nykastrerad med? Kanke är det lite hormonrubblingar som gör han lite eftra fjompig?

Mymlan
0

#1 R är en man på 2 ben.. Ja, han är nykastrerad och jag tror mer på han är fjompig..

spikes
0

Är han nykastrerad så beror det på att den andra inte känner igen hans lukter,det är ett av problemen med att kastrera en hane,oavsett om dom bor ihop eller inte kan det leda till att den andra hunden inte riktigt kan urskilja om det är den forna vännen,och blir dörför osäker på honom,därför får ofta kastrerade hanar åthutningar till synes utan anledning vid möten av andra hanar tex.

Mymlan
0

#3 Nu var det kanske 2-3 månader sedan han snöptes..

spikes
0

4,Ja ungefär så lång tid tar det för honom att bli av med sina normala dofter.

Gullan402
0

Spikes: Nu har du nog läst lite för snabbt… Flört

Gizmo är den kastrerade hanen och R är husse…, så det har nog inget med dofter att göra.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Mymlan
0

#6 Jag tvivlar oerhört starkt att R kommer kastrera sig *S*

spikes
0

6,Ok men skriver man bara R,så är det himla lätt att ta det för att man har en hund till,själv skriver jag sambo/husse…..

7,Men då ska du nog fundera över varför han morrar,om din sambo/husse gör något vid just den gången,för då är det ju en form av osäkerhet.

[Forest]
0

Det kan vara så att hunden inte känner igen husse efter att han raka sig, hur man gör för att han o sluta morra tja det är frågan … om det var jag hade någ visa att det var jag och kelat lite extra med hunden.

Mymlan
0

#8 o #9 Det kom då R rakade av sig skägget.
#8 Säger ej husse då han och jag inte är något par. Vi är inte ens sambo.. R är en som hjälper mig bara..

R kom hit idag tidigare än vad brukligt redan vid 13.30 tiden, då tog R ut hundarna denna gång sa Gizmo inte ett ljud. Jag vet ju ej heller vad Gizmo vart med om innan han kom hit, den rätta andledningen, historien förtäljer ej. Men han har nog ej haft det så lätt, undernärd, som valp bara fått äta hamburgare och kyckling..