Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: veterinär-sjukdomar-hälsa
Läst 1013 ggr
Kickilu
0

Fnysande läte vid vila

Alfons har börjat fnysa ibland när han ligger o vilar. Absolut inte jämt men ibland. Kan höra det ett par gånger på en kväll eller ingen gång alls. Detta har pågått i ca två veckor. Fick ett höstrå i nosen strax innan. Har ni några förslag på vad det kan vara? Dagis hörde det första gången idag nu på morgonen när han vilar.

Kickilu
0

Har nu ringt veterinären o rådfrågat. De tyckte jag ska avvakta. Förmodligen nåt sår eller boss som sitter i näsan. Ev prova att spruta upp koksaltlösning i nosen. Går det ej över så får han åka till Albano o sövas så de kan titta med kamera. Det hoppas jag vi ska slippa o han verkar ej lida av det. Det kommer när han ligger med huvudet mot golvet. Ej om han ligger på sidan eller rygg.

Freke
0

Finns massavis med saker det kan bero på, men som veterinären sa, vänta å se om det ger sig.

Men om man ska dra allvarliga spekulationer så kan det va allt ifrån halmstrå, noskvalster, alleriger till mask? Men det är ingen idé att måla f-n på väggen -än.. Vänta och se om det ger med sig kan visa sig helt naturliga saker så oro sig inte i onödan.

Lycka till

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Kickilu
0

2, Tack. Man tänker ju alltid det värsta först men eftersom det kom strax efter höstrået så hoppas jag hoppas jag på ett vanligt litet sår i nosen "bara"Obestämd

spikes
0

3,Så kan mina också låta om dom ligger som du beskriver,men på snodden hörs det att det är en längre suck baraFlört

Kickilu
0

4, Här låter det mer som en halv nysning, att det är nåt som killar i nosen eller liksom irriterar. Svårt att förklara. Kan hålla på i ett par minuter.

spikes
0

5,Dom känner ju av damm mer än vi,så det kanske är det han drar in.

Kickilu
0

6, Tror det blivit nåt efter höstrået som satt fast in i nosen.