Fnysande läte vid vila
Alfons har börjat fnysa ibland när han ligger o vilar. Absolut inte jämt men ibland. Kan höra det ett par gånger på en kväll eller ingen gång alls. Detta har pågått i ca två veckor. Fick ett höstrå i nosen strax innan. Har ni några förslag på vad det kan vara? Dagis hörde det första gången idag nu på morgonen när han vilar.

Har nu ringt veterinären o rådfrågat. De tyckte jag ska avvakta. Förmodligen nåt sår eller boss som sitter i näsan. Ev prova att spruta upp koksaltlösning i nosen. Går det ej över så får han åka till Albano o sövas så de kan titta med kamera. Det hoppas jag vi ska slippa o han verkar ej lida av det. Det kommer när han ligger med huvudet mot golvet. Ej om han ligger på sidan eller rygg.

Finns massavis med saker det kan bero på, men som veterinären sa, vänta å se om det ger sig.
Men om man ska dra allvarliga spekulationer så kan det va allt ifrån halmstrå, noskvalster, alleriger till mask? Men det är ingen idé att måla f-n på väggen -än.. Vänta och se om det ger med sig kan visa sig helt naturliga saker så oro sig inte i onödan.
Lycka till
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

2, Tack. Man tänker ju alltid det värsta först men eftersom det kom strax efter höstrået så hoppas jag hoppas jag på ett vanligt litet sår i nosen "bara"
3,Så kan mina också låta om dom ligger som du beskriver,men på snodden hörs det att det är en längre suck bara

4, Här låter det mer som en halv nysning, att det är nåt som killar i nosen eller liksom irriterar. Svårt att förklara. Kan hålla på i ett par minuter.
5,Dom känner ju av damm mer än vi,så det kanske är det han drar in.

6, Tror det blivit nåt efter höstrået som satt fast in i nosen.