Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: god-morgon-middag-kväll
Läst 968 ggr
spikes
0

Morrn på er! 31 augusti

Idag är det en bra dag,för jag har bestämt mig för att gå tillbaka till skolbänken ett tag,i sluttampen kommer jag att bli kurator med inriktning på "vuxna barn".

Och i morrn ska jag på möte på hundens hus här i krokarna,dom var intresserade av en träff med mig,kan vara kul att ha som bi syssla,men jag gör ingenting gratis för det,pricken över i är ju att jag kan ta med mina egna vovvs också…. 

Så idag ska jag åka till skogen med mina vovvs,plocka svamp som alltid står där mitt i vägenSkrattande.

Ha en fin dag alla!

fridaas
0

Godmorgon!

Här väntar jag på att pojkvännen ska komma tillbaka och ge mig frukost så jag kan kliva upp ur sängen utan att behöva köra ner huvudet i toastolen några få sekunder senare, men någonting säger mig att han glömde det innan han åkte till Geilo imorse..

Annars på dagens schema står packning och städning och sen bär det av från Norge till Jämtland och vara där i några dagar, innan jag äntligen kan hämta hem min saknade vovvsing.

Hoppas ni får en bra dag!

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

[Forest]
0

0, vad kul att du ska göra om din utbildning något jag med funderat på :) Hoppas att du hittar lite svamp och har sen trevligt på hundhuset :)

1, Låter som du väntar smått? Fullspeckat schema med :P Hoppas du får det trevligt på resan :)

Idag är det skönt ute vi har vart ute o gått några rundor. Enja hitta idag ytligare vägoffer torkad äkelgroda. Givetvis ser jag detta så det fick hon inte behålla idag heller :D Chanel är nybadad o jag mitt duma fån klippte av hennes kaluffs på huvet lite för mycket så nu ser hon ut som en plattskalle. Jaja det växer ut snabbt söt är hon ändå :) Jag ska ta o träna henne sen hon verkar vara laddad för det, provat ny kontakt övning något hon lärde sig efter 10 sek så nu tittar hon riktigt på mig när jag harklar mig lite :)

Kan erkänna att jag gjort en miss när det gäller Enja jag har daltat lite för mycket genom lyfta henne för ofta så nu inget lyfta utan vi får sätta oss när hon blir lite trött. Måste skaffa täcke åt Enja hon fryser lite när det regnar, så jag ska mäta henne o se vad min syster o jag kan göra för täcke.

Hon växer så det knakar så vill inte köpa dyrt täcke än iaf.

Hoppas ni får en fin dag !

spikes
0

2,Tack,ja kritisk som jag är så ska det ju stämma med mina krav och principer,vad det gäller hundFlört,Som sagt svampen bara stod därFörvånad,nu har jag ca 3 liter till får nog blunda nästa gång jag går till skogenSkrattande.

Haha men det är sånt man lär sig på,jag klippte ju mina yorkar själv folk tyckte ju dom var så fina,det var bara jag som såg felenSkrattande.

Klart bra att du låter bli att lyfta,mycket bättre att vila en stund på stället.

Jättebra tänkt angående täcket,kan ju ge dig ett tips om du sparat täckjackor eller overaller från barnan så är det perfekt att sy täcke av så längeFlört.

[Forest]
0

3 smart har flera barnoveraller det kan man andväna till täcke. Ja du jag har daltat utan veta om det fanken det är ju så enkelt att bara lyfta gå vidare o när hon visar att hon vill bli lyft :/ Gå inte på den niten om ni skaffar mindre hund haha

Jag har lagt in lite extra övningar i socialträning det är sitta på bänk folk går förbi o man droppar lite godis utan dalta, fått även sluta med snacka i ett när jag pysslar med henne. Hua det är tufft, men jag ser ju att hon slutar fjanta sig då med :) Jag har alltid pratat mycket med djur, har funkat bra på andra o ge lugnande men med enja blir det ÅH matte tycker synd om mig…. Lite knas för det gör jag inte, hundar har egna ben o gå med päls som ska skötas o öron som kanske behöver ryckas, klor ska klippas detta inne fattar nu slutsnackat o gör det bara pungt slut. :)

AnnL
0

God eftermiddag!

# Fullt upp som vanligt. Jag hjälper dig gärna så du slipper blunda när du går i skogen. Du har ju lätt för att snava på saker o ting Flört

Var på rallylydnadskurs igår. Eftersom jag är lite krasslig fick jag ta ett par ipren sen gick det bra.

Idag blir det bara att ta det lugnt så förkylningen kan ge med sig.

Ha en bra dag. Glad

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Tixy
0

God kväll på er!

En annan fick vara hundvakt åt pojkvännens Parson Russel-tik på förmiddagen, hej och hå! Även den här gången gick det bra, troligtvis för att Idelma är på hemmaplan. Ut en sväng med båda där Runa, som hon heter, fick gå med spårlina och Idelma lös.
Sedan hem, hälla upp frukost åt dom. Runa-tös ville inte ha, men Idelma rörde den inte eftersom det var hennes egna foder i vilket fall som - äckligt ju!

Bortsett från det, så har jag sovit i princip hela dagen. Klev upp vid 12.45 igen, gick ut med vovvarna och lämnade Runa till pojkvännens pappa som då kunde ta över, så gick jag och Idelma hem och sov vidare.

Funderar på om jag orkar med något längre imorgon. Är riktigt sugen på att leta svamp, så i så fall får fröken yrväder följa med ut. Vet dock inte hur bra det är med tanke på att jag är förkyld och håller på att tappa rösten. Får helt enkelt se imorgon hur jag känner!