Bra sele?
Tänkte kolla runt på en ny sele åt Aramis, den vi har nu gillar jag inte riktigt, tror han har biffat till sig lite sen vi köpte den så det känns som att den inte alls sitter bra.
Så har ni något bra tips på en bekväm och hållbar sele?
Jag tycker att du ska ta med dig honom till djuraffären o prova ut sele. Har du tur så är de i butiken bra på hundar o det dom säljer. Jag ska se om jag kommer in på den hemsidan jag hittat en sele jag har fastnat för tyvärr var sidan nere :( men återkommer :)
#1 Jo jag hade tänkt göra det så jag får rätt storlek på en gång
Vet bara inte riktigt vad man ska titta på för märken som är bra och bekväma för hunden 
2,Jag är dålig på märken,men kan tipsa dig om att skinn som har lite vaddering på insidan är ju mjuka och sköna,själv har jag ett vanligt promenad sele i vinyl på Snodden,han behöver inget vadderat eftersom hans pälls fixat det ändå
Tyvärr hade dom inte den selen på hemsidan :( men det var en mjuk med någon vadering som var snabbtorkande matrial även reflex som såg ut som styng. Enkla fina var dom.
vad sha du ha den till?
#3 Ska kolla runt om jag hittar något liknande
#4 Ah okej, men tack för att du letade!
Ska kolla om jag hittar något någonstans som liknar beskrivningen
#5 Till promenader bara 
dragråttan : www.dragråttan.se

TESTAT Gentle Leader? Helt oslagbar och finns på www.djurkedjan.se
Direktlänk till Gentle Leader klicka här!
Den skaver inte heller!

#8 Fast det där är ju inte en sele, det där är ett antidragredskap som dessutom riskerar att göra mer skada än nytta.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Tänkte att det kunde va ett bra alternativ om den bara ska va till prommenader
De är riktigt bra iaf !
#7 Ska kolla
#8 Nja inget jag vill ha på Aramis, är inte förtjust i dom där och skulle inte känna mig trygg med det. Då känns sele bättre 
Är det någon som har erfarenhet av de här, om de är bra och bekväma?
http://www.divinedog.se/vadderat-ysele-brunt-p-327-c-121.aspx
12 det är den selen jag menar
Har hört jätte bra om den nu tåls det säga att dom jag pratat med har mindre/mellanstora hundar men stor som liten bör den sitta bra på din pöjk med 
#13 Jasså var det den
Perfekt då, för jag vet att den finns här på djuraffären, så får ta en tur dit med Aramis någon dag nu då och se om de har rätt storlek 
Kolla med jessica på Jeckson design. Hon måttsyr selar.
Medarbetare på jack russel terrier
Säger som Anne här i 9,en promenad sele är en promenad sele och inte ett redskap för att man inte kan träna sin hund att gå fot.
14, Hmmmm…jag tittade på den och ställer lite kritisk till den,för vad jag kan se så gör den nog rätt ont över bogen och under frambenen om hunden drar….men men du gör som du vill
#16 Jo var en sak jag funderade lite på, hur den sitter under frambenen, därför jag tänkte ta med honom och testa den innan jag bestämmer mig 
Köpte min på ekohallen i fjälkinge, fungerar superbra och sitter bra:) kostade bara 50kr med! hehe :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
16, jaså den satt som ett smack till chanel mjuk o bra. men så är shanel gansak så smal över bogen hon blir inte bredare.

Den absolut bästa sele jag någonsin haft (och jag vet att jag är långt ifrån enam om att tycka det) är Björkis sele!
gå in på www.bjorkis.com
#20 Hade därifrån till hundarna vi hade hos mamma när jag bodde i Kiruna, fast tror vi hade den där dragselen som promenadsele om jag inte minns fel. Synd bara att det är långt till butik härifrån så blir svårt att testa, för jag minns att de var bra och hundarna verkade trivas med dom 

#21 Fast hos Björkis kan man måttbeställa selar också.
_**/Mvh Anne
#22 Jo jag såg det på hemsidan, men tar i första hand helst om jag kan testa direkt på honom 

#23 Kan även finnas i butiker, jag har sett i en del djuraffärer (Djurmagazinet) att de haft björkisselar där.
_**/Mvh Anne
17,låter bra att du testar först,har inte hört att den ska vara så bra…men som sagt jag har ingen och har inte sett den mer än på bild
#24 Ah det visste jag inte, ska kolla runt om jag ser något
#25 Vill verkligen inte ha ett som sitter för tätt mot frambenen då det är en sak jag inte gillar med det vi har nu efter att han växt till sig lite så verkar det inte sitta bra alls där

Jag använder min som promenadsele och är supernöjd!
Tror bestämt att Marta tycker om den också =)
#27 Vilken från björkis är det du har? 

#30 Tack för bilderna 

#31 Så lite så =)