Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettgod-morgon-middag-kväll
Läst 1444 ggr
spikes
0

God morgon 22 augusti

Hej på er!

Gårdagen bjöd på en del överasskningar minst sagt.

Snodden stod i köket när sambon skulle göra frukost,när han vänder ryggen till hör han en duns,och ser hur herrn är på väg ner från stolen där han ställt sig med frambenen,och försiktigt dragit ner burken med skinka iFörvånad,detta har inte hänt sedan han var valp,en sådan sak skulle man i så fall kunna räkna med från Spike,gissa om vi blev paffaSkrattande.

På eftermiddagen ville Spike ha sin fotboll,och den vet han att han inte får ta in.

Men han ställde sig och tittade dumt på mig när han inte fick gå upp för trappen och in med den.

Han stod länge och väl med den där,och jag riktigt ser hur buset spelar i ögonen på våran gamla snart 13-åriga Spike.

Så han tar ett skutt upp för alla trappor,jag får tag i bollen och ska mota ut honom igen,höll så hårt jag kunde,men den mannen har styrka så han ryckte till och jag orkade inte stå emot,utan ramlar i samma veva på rygg på trappen….YES!!! sa Spike jag vann!,tar bollen hoppar upp i sängen och ligger och ser så oskyldig ut som bara han kanCool.

Sen reste jag mig och gick in och så fort jag sa ut!,tog han bollen och sprang ut visserligen,men inte på en gång,han var ju tvungen att visa alla först vad kul han hade med matte jagandes därbakSkrattande,så upp för trappen ner för trappen in till sambon,och runt i resterande rum.

När han väl kom ut gick han och gömde bollen i garaget,jättefint puttade han in den under fyrhjuliga gräsklipparen,hahaha han är våran goa gamla buseSkrattande.

Ha en fin dag alla!

[Forest]
0

Se där Lena en busdag alltid kul o läsa när hundar hittar på lite roliga hyss. Och förstår att Spike vart bra stålt när man kunde lura matte det måste man få visa alla :)

Morrn alla!

Idag är det 9 årsen jag vakna första gången riktigt lycklig över att vakna att en man vakna vid min sida som jag kännde att detta är för evighet. Är kär och lycklig än :) Så det ska vi fira lite idag med äta gott.

Ska ta ut hundarna idag för ensampromenad med matte det gör jag minst varannan dag, Chanel får varje dag för slippa Enja. Har märkt att Enja behöver lära sig lite socialträning så hon och jag ska sitta i stan o titta lite på folk. Hon är en hund som inte vill vara med andra okända ska komma för nära och det tycker jag är  bra. Men att sitta o titta lite är någ bra och gå bland folk, se men inte röra det ska folk respektera. Chanel kommer jag ta på långpromenad med enkel avslutning på söka godis. Jag vet att det är något hon gillar så är det enkla övningar som dessutom smakar gott ;) Ska kolla lite efter kort på hundarna för att sen skicka dom till en tjej som ska göra dörrskyltar. Det kommer väl stå- Larmet går lätt här! på dörren som varning bild på chanel. Innan för varning för skitiga tassar. Har inte rikgigt bestämnt mig än. Vädret ser ut att vara okej idag så jag slipper regnpromenad sköööönt.

Hoppas alla får en bra dag!

[nataschaj]
0

Jaa jag säger bara Grattis till mig själv! haha hela 22 år idag och 1 år närmare döden (ett uselt skämt ja kör på)

För mig händer de ingenting idag, ska ut på en lång promenad med hundarna innan dem får mat, å innan ja kan roa mig själv.

Ha de bra alla!

[Forest]
0

2, Grattis på 22års dagen *Hipp hipp hurra, hurra,hurra!*

[nataschaj]
0

3 Tackar!

AnneN
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#2 Grattis! Hoppas du haft en bra födelsedag Skrattande

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[nataschaj]
0

5 Tack, nja har la haft sådära!hehe

Freke
0

Grattis, om du är ett 1år närmre hahah i förhållande till dig är en annan då 23år närmre!? men men man kan ändå bara ta en dag i taget, tack o lov, även om jag tidigare försökt att leva ett par år åtgången men det funkade inte så bra, så nu tar man bara en dag åtgången..

Grattis än en gång…

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

[nataschaj]
0

7 hehehe kanske de ;) Men tycker att 1 år närmare passade så fint!

Men ja lever ju ett lungt å stilla liv närmare tråkigt, så vi kasnke ska byta? *ler lite djävligt*