Flås levande
2,000,000 katter och hundar flås levande varje år i Kina för deras päls, och lämnas sedan till en lång och plågsam död i svår chock och obeskrivlig smärta.
Varför?
Enligt människorna som utsätter djuren för detta, så är det lättare och billigare att flå ett levande djur som vrider sig av smärta än en död kropp. Man får då av hela huden i ett stycke.
För att få ett slut på detta, skriv på namninsamlingen till Kinas regering!
På länken ovan finns även ett videoklipp för de som vill/klarar av att se.
OBS! Extremt starka bilder!
Har skrivit på men vågar inte titta…skulle inte palla det.
Skrivit på vågar inte se på bilderna men klart men skriver på :) Hoppas många skriver på och att det händer något sjukt att detta sker!!!!
Jag har inte heller sett filmen. Dock har jag sett en annan film om detta vid ett annat tillfälle, vilket jag aldrig gör om igen!
Bara vetskapen om att detta pågår (inte bara i Kina, utan även i andra länder) och att det är lagligt ger mig tillräckligt med ångest och frustration.
Tack så mycket för era signaturer - kom ihåg att varje röst räknas!

Både jag och sambon har skrivit på!
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
smart tips att be mannen med :) så nu har jag fixat det med.
Ja, tipsa gärna fler människor! 
Jag har skrivit på, men vågar, likt många andra, inte se filmklipp eller bilder.
Jag har nu oxå skrivit på, men vill inte titta på videon…har sett något om djur som flåddes oxå levande, och det vill jag aldrig mer se igen….den bilden sitter kvar så man mår illa…..dessa filmer borde visas för de som köper päls från dessa djur…….bojkotta all pälshandel
Att man har jackor gjorda av nötbodskap som slaktas förhoppningsfullt på rätt sätt för köttets skull, är ju inte som dessa pälsar gjorda för den lyxiga varianten……nä fy f-n rent ut sagt, det finns så mycket fina fuskpälsar som duger hur bra som helst…

Har tyvärr sett de hemska bilderna många gånger. Var aktiv inom djurrätt när jag var yngre och har haft skräckbilder på hjärnan sedan dess. Tänker ofta på det och kan inte låta bli att krama Prillan hårt. Fruktansvärt djurplågeri…fruktansvärt.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
Missannas skrev följande inne på Hittekatter:
Päls från hundar och katter färgas, samt får andra namnbeteckningar, vilket försvårar identifieringen. Undersökningar har även visats att leksaker, föreställande hundar och katter, är gjorda av just hund- och kattpäls, trots att märkningen anger att det är kaninpäls.
Hundpäls går under namnen: Gae-wolf, Sobaki, Asian jackal, Gou-pee, Kou pi, Gubi, China wolf, Asian wolf, Pommern wolf, Loup dÁsie, Asiatic raccoon dog, Corsac fox, Dogues du Chine.
Hundskinn heter: Special skin, Lamb skin, Mountain goat skin, Sakhon Nakhon lamb skin.
Kattpäls kan heta: Housecat, Wild cat, Katzenfelle, Goyangi eller Mountain cat.
Det kan vara bra att veta!

#10 Japp, helt rätt. Det stämmer bra.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

#10 Vilken tur att jag aldrig köper sådana produkter! Tacka vet jag vanliga plysch-mjukisar
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#10 Jag tänker ta med mig "namnlistan" nästa gång jag ska till min djuraffär. Det vore nog en idé att tipsa dem om detta?
Har skrivit på, har länkat till sidan på min blogg och bett mina vänner och min familj att göra detsamma.
Druke; Tack för informationen! Det är bra att veta!
Har lagt upp informationen på min blogg, hoppas att fler läser det och tar till sig. Har många familjemedlemmar och vänner som har djur. Alltid lär man sig något.
Själv köper jag inte pälsleksaker till mina djur. Dels för att hunden äter upp katternas leksaker och dels för att hunden tuggar i sig sina egna. ;) Oavsett material…

Har skrivt på och skall nu skicka denna länk till ALLA jag känner!
ja har skrivit på, fy fan va hemsk film! börja lipa juh….
Hur kan människor vara så grymma…dom skulle själva behandlas på samma sätt…Har inte heller sett filmen…orkar inte…
Tror inte det hjälper at skriva på. Vill åka ditt & ge dom en fet smäll,hehe. Men jag skriver självklart på ändå.. Gick ju på tv hur dom flår fåglar. Och dom gör det flera gånger oxå! Tårarna bara rann,hehe. Så hemskt! Och som dom 'skrek' av smärta. Nä, sånt där orkar jag inte titta på. & kan inte förstå hur någon människa kan göra så. Men kina har ju ett annat satt att se på djur oxå…
Skrivit på men klarar inte se klippen, usch!!
20 post nr e de
Skrivit på men orkar heller inte titta på klippen. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
påskrivet men fixar absolut inte att se det
Hur kan man
Jag försökte titta men föll i bitar och bara grät,men min underbara dotter påminnde mig om vad vi gör just nu,
vi tömmer en valp fabrik,det är tuft och smärtsamt att behöva lämna kvar Valpar men vi har redan lagt ut 28 tusen på att köpa loss en del Valpar vi har fixat 4 stycken.Vill ni hjälpa till maila mig priv så förmedlar jag adressen.
Mina små änglar som inte kommer från valpfabriken utan en privat uppfödare dom är Chihuahua/kines.
Det är jätte hemskt att dom flår och äter hundar och katter där, Men vi kokar ju kräfter levande också, och indien ser oss säkert som barbariska då vi äter kon som är helig där.
Men visst jo det är hemskt att dom gör så och självklart skrev jag på.
Men så där kan du ju inte resonera #27. En ko blir avlivad och utsätts inte får något sånt plågeri. Kräfterna hinner knappt känna någonting om dom ens gör det. Tycker inte man kan jämnföra det där mot katter och hundar som dom skär i och får huden avdragen när dom lever.
Jag har skrivit på förut och inte jag heller kan kolla på bilder eller filmer, så fruktansvärt och kan inte förstå hur människor kan göra något sådant det är helt ofattbart.
28,Alla tycker vi olika om olika saker,själv käkar jag inte kräftor just bara för att jag anser att det är djurplågeri att koka dem levande,i så fall ska jag ta död på dem själv på ett humant sätt…allt levande har känslor i min värld oavsett art eller storlek,
Det gör så ont i hjärtat på mig. Förstår inte hur de kan vara så råa och grymma. Såg en del av en liknande film och jag gick sönder totalt :( Tänker inte kolla filmen, jag klarar inte av det. Men har iallafall skrivit på.

Usch, vill inte kolla på filmen, har sett en liknande och började nästan gråta. Och dom levde ju efteråt också utan skinn och päls :'( Ska skriva på men tänker inte kolla på filmen, klarar det inte.
#28 jo visst dom avlivade osv men vi kokar ändå ett djur levande. och jag fattar vad du menar, men ville bara säga att vi inte heller perfekta.
Stackarna
Man börjar ju gråta direkt 

#32 Har jag aldrig påstått heller. Jag äter inte heller kräftor och jag menar inte att det är okej att göra så men tycker uinte man kan jämföra att ett lidande på någon sekund en flådd levande som pågår vääldigt länge. Självklart är det fel med koka levande djur men JAG anser att det är 10 gånger värre att flå ett djur levande..