Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: efterlyses-försvunna-upphittade-hundar
Läst 1675 ggr
AnneN
0

Vem stal Hija och Doffe?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Forest]
0

Hur kan man ta hundar? Vad får man ut av det…  Hoppas dom snart är hemma båda två. Hon har ju små Valpar hemma som väntar på sin mor.

Sen tåls det säga att binda hunden/ar utanför affär utsätter man både sig själv o hundar för ***** stor risk. Skulle inte falla mig in o göra det själv.

hittadjur-se
0
Zoma08
0

Det har även försvunnit en shäfervalp 4 månader från en villa tomt i röste i bollnäs 15/8 på kvällen, jag vet inte om ägaren har kommit ut med någon efterlysning, men jag vet att hon har pratat med media om det.. Jag har henne på Fb, Jag har även spridit denna efterlysning på Fb Mvh Annelie

spikes
0

Fick reda på att dessa stod bundna utanför en affär,ansvarslöst tycker jag,hoppas dom kommer tillräta välbehållna.

[nataschaj]
0

Sen är dessa hundar inte renrasiga utan blandraser!, hoppas valparna mår bra å han får hem hundarna.

hittadjur-se
0
Zoma08
0

#6 ja, det är den.. jag hoppas alla hundar blir hittade…

#4  man ska väl kunna gå in på affären och lämna sin hund utanför, kanske inte mitt inne i stan men vi har våran med oss till en butik i närheten där vi bor, man går inte och tar andras hundar oavsett vart dom är.

#5 det har väl inte med saken att göra om dom är renrasiga eller blandraser.. ALLA hundar är igentligen blandraser från början..finns ingen rätt att ta dom ändå.

Jag hoppas alla hundar kommer tillrätta

spikes
0

7,Ja det tycker jag med,men som det blivit i sammhället idag så skulle jag aldrig riskera det.

Sen är det min bestämda åsikt att man inte binder hunden utanför affärn ändå,om man inte har någon som kan stanna utanför med den.

Finns massor som kan hända,folk kan vara elaka emot den,den kan stjälas osv osv,jag anser att det är oansvarigt…och det är min bestämda åsikt,jag mår dödåligt när jag ser hundar sitta alldeles ensamma utanför en affär,ofta gnäller dom och ylar eller ser allmänt ledsna ut…så jag anser att dom mår bäst hemma.

Zoma08
0

#8 det är okej att du tycker så, alla tycker olika.. men visst jag kan tycka synd om hundar som står utanför affären och skäller, gnäller o dyl.. nu är det inte så att vi går och storhandlar i flera timmar det är bara en liten närbutik, så vi är därinne max 10 min och hon ligger väldigt snällt och bryr sig inte om någonting, inte ens om det går hundar förbi, hon ligger kvar… har tjuvkikat då för annars skulle jag inte veta det) men vad jag fattade så va han inne i affären i 3min,, nu vet inte jag hur det ser ut där,, men det finns ingen anledning att ta någons hund, jag skulle aldrig ens gå fram till någon hund som satt bunden, man vet ju inte om dom är snäll…. men vi får hoppas att de kommer tillbaka :)

[oboybabe]
0

Jag hoppas verkligen att dom får tillbaka sina vovvar, dock tror jag att det är försent nu mer :/ Jag har lärt mig min läxa och min hund skulle jag ALDRIG binda fast utanför en affär någonsin igen då jag var och jobbade, hörde en hund som tjöt då hade sambon gått och handla, Keso var helt utom sig jag fick lov och fråga om jag fick springa ner..  Man tänkte inte på det när man inte fick se det med egna ögon.. Nej ush hundar ska aldrig behöva stå bundna!