Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettbeteende
Läst 2040 ggr
[nataschaj]
0

Visar Tänderna

Bonnie visar tänderna varje gång jag kommer, hon viftar på svansen och blir ju glad, hon blottar ju inte alla tänder utan rynkar nosen å blottar bara framtänderna.

Är detta ett så kallat Leende elr är de typ dominas beteende elr nåt? Protest?

Hon har svår sperations ångest varje gång ja lämnar henne pga att hon har flutat runt till olika hem på knappt 1 månads tid. 4 hem från 8v13-14v ålder.

Kan de kanske ha samband??

AnneN
0

Svårt att avgöra utan att själv ha sett resten av kroppspråket, det kan vara av osäkerhet även om hon verkar glad.

Hade en labbetik som många trodde var ilsken då vi var ute bland folk, men hon log så mycket att ibland visades hela tandraden i leendet (ja jag är säker på att det var glädje och inte ilska eller osäkerhet)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Forest]
0

1, har vart med oxå många hundar som ler men inte till alla men vissa iaf. Tycker det är sött när dom ler  men ser det som sakt var på hela hunden, själv vart jag alltid glatt påhoppad av en new founlands tik som tyckte jag kunde bära på henne :)

0, kan vara så att hon ler, jag tor du känner din hund bäst o kan bilda dig den uppfattningen om hon ler :)

[nataschaj]
0

Osäker e hon inte, utan tror de e mer att hon ler när ja kmr hem, e bara inte van vid hundar som gör det :P

Freke
0

Lovar att det är ett leende!!

Hade det inte varit ett leende hade det säkert låtit också.

Har en vän som har en Flattis som varje gång jag kom så kom han springande med blottade framtänder, såg helt sjukt ut men när man väl insåg att det var ett leende blev man bara full i skratt

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

[nataschaj]
0

4 det jag misstänker för hon låter inte utan hon blir jätte glad, e så ovan att nån hund ler emot än :P  hon hoppas ju upp å "ler" å ska pussas, de e varje gång ja tittar på henne så hon visar, å då kollar ja liksom inte i ögon elr någonting utan kropps språket m.m

[Forest]
0

5 det låter som att det är ett glatt lende hon bjuder på :D sött som tusan

Bunn
0

Haha.. jag kommer ihåg när jag mötte min systers första drobermann för första gången. Han hade världens största smile och kom galopernade emot mig.

Jag var livrädd och trodde han skulle äta upp mig.
Dock var jag inte så gammal då och hade aldrig sett en hund skratta tidigare, visste inte att hundar kunde det.

spikes
0

Snoddens pappa log jämt,folk var livrädda haha han visade heeela! tandraden,och pratade samtidigt och en collie kan lätt missförstås när dom snackar samtidigt(morrade alltså inte),han var hur snäll som helst.

[Forest]
0

8 haha ja du dom kan ju låta en del när de snattrar :) kan tänka mig att många trode han var ilsken men igentligen skit glad.

spikes
0

9,Javisst,Snodden kan bli beskyll för det normalt också,konstigt att dom inte hör skillnad på ett grovt morr och ett ljust snatter från dem;-)